Máte (znáte) Váš rozpočet ???

Vložil Vlastiks, 21. Únor 2017 - 7:54 ::

Jak je podrobný ?

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil Johnnyn, 6. Červen 2017 - 12:48

    Dobrý den,

    je nějaké datum do kdy musí být schválen rozpočet? náš výbor ještě rozpočet na r. 2017 nepředložil ke schválení, co se stane pokud ho nepředloží vůbec? případně pokud nedojde k jeho schválení?

    Podle čeho nyní v tzv. rozpočtovém provizoriu hospodaří? do jaké výše?

    Zároveň bych se chtěl zeptat co se stane když výbor na opravách překročí schválený rozpočet?

    u nás vypadá totiž takto: (osobně toto nepovažuji za rozpočet) předpokládané příjmy: 1,6mil. předpokládané výdaje: 1,6mil.

    bylo loni utraceno 1,9mil., výbor nedal hlasovat o navýšení rozpočtu ani per rollam.

    Je toto nějak napadnutelné?

    Vložil kolemjdoucí (bez ověření), 7. Červen 2017 - 7:08

    Zdravím, do kdy schválit rozpočet by mělo být stanoveno ve stanovách.

    Můžete mít např., že rozpočet na další rok je schválen nejpozději do 30. 11. nebo, že rozpočet na daný rok se schvaluje nejpozději do 30. 6. Záleží, kdy svoláváte shromáždění.

    U nás děláme 1 x ročně v květnu, takže současně se schválením UZ za předcházející rok, schvalujeme rozpočet na rok běžný. Máme tak při schvalování rozpočtu v usnesení současně formulaci, že schválený rozpočet platí i pro další období, až do případné změny. Výdaje SVJ jsou v podstatě každý rok ± stejné.

    Vložil Johnnyn, 9. Červen 2017 - 21:43

    Dobrý den,

    děkuji za reakci, ve stanovách bohužel nic takového nemáme. Naopak máme ve stanovách, že rozpočet musí být VYVÁŽENÝ, tedy že se příjmy musí rovnat výdajům, což je neskutečné svinstvo. Rozpočet má být vyrovnaný, nikoliv vyvážený, vyrovnaný tedy N = V však musí být již z principu fungování SVJ, tedy SVJ nevytváří zisk (mimo vyjímečné případy)

    Ač jsem dostal v příspěvku mnoho mínusů, dovolím si zde uvést některá zjištěná fakta pro případ, že by někoho toto také zajímalo:

    Platí jak uvedl pan „kolemjdoucí“ výše, v případě, že není uvedeno ve stanovách, mělo by být v zájmu výboru schválit rozpočet co nejdříve, ideálně v předcházejícím období, nejdéle obecně s okamžikem schvalování hospodaření a závěrečného účtu předchozího období. Výbor se tím vyhne stavu, kdy nemá schválený rozpočet a měl by fungovat pouze na úrovni oprav nezbytných pro chod domu a dalších nákladů obdobného charakteru (havárie, energie, správa apod.).

    Výbor by měl samozřejmě sestavovat rozpočet, který dává smysl, měly by být uvedeny jednotlivé položky s předpokládanými náklady + by měl přikládat plán oprav. V případě, že s nějakou opravou nebylo plánováno, ale v průběhu roku se vyskytne nutnost ji provést je vhodné, či dokonce nutné, nechat si navýšení rozpočtu odsouhlasit od shromáždění, alespoň formou per rollam. (Dalo by se zřejmě přivřít oči v případě, že by se jednalo o náhlou havárii na konci roku). Výbor je totiž omezen 2 mantinely. Za 1) nesmí provádět opravy, kterými by překročil kompetenci uvedenou ve stanovách (v našem „pokrokovém“ SVJ je toto do hodnoty 1,25 milionu korun na jednu zakázku) a zároveň by za 2)neměl překročit rozpočet.

    Pokud se toto neděje a výbor si dělá co chce, dá se očekávat, že je něco špatně.

    Teď se můžete u tohoto příspěvku řádně vymínusovat, ale ideálně přidejte alespoň komentář proč mínusujete, protože většinou k tomuto dochází neopodstatněně.

    To, že se zde nelíbí členům výborů, že někdo kritizuje jiný výbor je už takový kolorit. Nicméně nesuďte pokud nevíte co se jinde děje za svinstva. V okamžiku, kdy se někde vytváří v účetnictví doklady rok a půl zpětně a účetně nedávají smysl, tak už to začíná být na pováženou a na řešení jinou cestou než dobrým slovem.

    přeji hezký večer

    Johnny

    Vložil Vlastiks, 23. Únor 2017 - 9:37

    za info a inspiraci.

    Pokusím se inspirovat i naše statutáry.

    Vložil tep (bez ověření), 22. Únor 2017 - 22:00

    Naše SVJ má 4 druhy peněz: 1. příspěvky na vlastní správní činnost, 2. zálohy na služby – za formální rozpočet dle 1 a 2 považujeme skutečnost minulého roku z účetní závěrky. 3. příspěvky na umoření dluhu SVJ u banky za revitalizaci domu – proti nim jsou splátky úvěru u banky: věcný rozpočet umořování dluhu je ve formě excelovské tabulky neboť ne všechny byty se zadlužily stejně a dále proto, že příspěvky na umoření dluhu jsou stanoveny ve vyšší částce než je splátka dluhu plus poplatek za vedení dluhového účtu. K vypořádání dojde buď až po umoření dluhu nebo po vybrání nutné částky pro zbytek jeho umoření. Zatím všichni vlastníci platí příspěvek spolehlivě, ale to se může změnit, pokud by se některý vlastník dostal do platební neschopnosti. 4. příspěvky na údržbu a modernizace – ty máme dvojí: příspěvky na opravy výtahu, který je ve výlučném užívání skupiny vlastníků – účet musí být vyrovnán po roční závěrce hotovými penězi, pokud by se dostal do mínusu. Na tento účel přispívají všichni dotčení vlastníci stejnou částkou. Konečně příspěvky na opravy a údržbu placené dle majetkových podílů vlastníků. V připravovaných stanovách se na každou větší akci bude dělat samostatný věcný rozpočet, ve kterém bude uvedeno kolik peněz může být na akci použito z těchto nashromážděných příspěvků na opravy a údržbu a kolik peněz bude třeba opatřit výběrem hotovosti od jednotlivých vlastníků a teprve případný zbytek bude pokryt úvěrem u banky.

    Vložil kok (bez ověření), 23. Únor 2017 - 19:07

    Zni to dobre, ma to ale podstatny hacek. Dejme tomu, ze lze za souhlasu vlastniku jijch penize puvodne zaplacene na opravy a udrzbu, prevest do hromadky na modernizaci (tech. zhodnoceni). nekteri budou proti. Tojim ty penize proste za pomoci staniv znarodnite a na opravy a udrzbu z nich pak budete zdimat dalsi? kok.

    Vložil tep (bez ověření), 24. Únor 2017 - 8:25

    Už nemáme téměř co modernizovat – výměna netěsnících oken za plastové s lepšími izolačními vlastnostmi už proběhla, venkovní stěny i střecha jsou zatepleny, výtah vestavěla a provozuje skupina vlastníků – výlučných uživatelů této společné části domu, výměnu hliníkových rozvodů elektřiny za měděné a náhrada vypínačů na chodbách za čidla detekující pohyb máme též za sebou, výměnu internetu za optický kabel bude dělat na svůj náklad jeden internetový provider, tak čeho se bojíte u Vás?

    Vložil kok (bez ověření), 24. Únor 2017 - 14:02

    My (SVJ 2000) mame v rozmezi 2009–16 provedeno:

    1. plastova okna
    2. zatepleni,
    3. internet,
    4. dalkovy odecet topeni,
    5. vymalovani,
    6. odpadni svody v byt. sachtach,
    7. osvetleni na cidla (chodiste a sklep),
    8. domovni el. vratny s domovnimi dvermi na cip.

    Vybor je pri chuti a dal zvesela navrhuje:

    1. zase vymalovat (nedoslo mu, co udelat driv a co potom),
    2. zabudovat lopdzie (zvlast moudre po zatepleni),
    3. kamenny koberec na domovni schodiste (stavajici schody i podesty jsou v poradku),
    4. pozarni bytove dvere (v prohlaseni vlastnika jen vnejsi strana ve spolecnem vlastnictvi, ve tripatrovem dome nesmysl),
    5. pridavne radiatory do koupelen (jsou tam 2 trubky, uspora minimalni, o problemech pri naruseni rovnovahy topne soustavy nema predseda poneti, dalsi dva clenove vyboru jsou jen do poctu).

    Penize se vybiraji do „fondu“, plan prednasi predseda jako 3-minutove slovesne dilo jen na shromazdeni jednou rocne, rozpocet od voka, pisemne nic, ovcane kyvou, v zapisu pak stoji, ze plan/rozpocet byly odsouhlaseny. Predseda nema o zakonech poneti a je toho nazoru, ze „cim vic nasporime do fondu, tim je vyssi hodnota bytu“. Nevi co kdy bude opravdu potreba opravit, tak se zaroven jisti pokud mozno vysokou castkou ve fondu.

    Je zrejme, ze financne to odnesou starsi a nejstarsi ovcane (60–70%), protoze brzo prijde doba, kdy se zacnou penize hromadit, nebude je za co utratit a zalohy se budou muset snizit, takze profitovat z takoveho generacne neseriozniho zpusobu hospodareni bude je mlada generace a pochopitelne i pan predseda (mladsi stredni generace).

    Zpusob, jak zabranit takovemu bezohlednemu modernizacnimu silenstvi, vlastne vydirani, neexistuje. kok.

    Vložil VN (bez ověření), 24. Únor 2017 - 16:12

    jak máte velký byt a kolik platíte ?

    Vložil kok (bez ověření), 25. Únor 2017 - 15:37

    … velikosti i platbou za byt a evidentni snahou predsedy vyboru vyzdimat co nejdriv maximum penez ze starsi generace. kok.

    Vložil kok (bez ověření), 24. Únor 2017 - 18:59

    Problem je v tom, ze predseda nevi taky nic o tom, ze že platba urcena na opravy a údrzbu je zcela odlisna od platby na technicke zhodnoceni společných cásti (investice), takze musi byt take oddelene evidovana (GFŘ v pokynu D-22 ze dne 6.2.2015, § 9 odst. 3). To samozrejme znamena, je takova platba musi nejprve zacit existovat. Nemuze ale vzniknout tak, ze by se podle libosti oddelila od penez placenych na opravy a udrzbu. To by se jednalo o neopravnene nakladani s cizimi prostredky, pripadne o zproneveru. Takova platba na konkretni technicke zhodnoceni musi byt navrzena a pak odsouhlasena shromazdenim. Fakt, ze k tomu zatim nedoslo, je vyznamnym pochybenim predsedy statutarniho organu jako dusledek neopravneneho nakladani s cizimi prostredky a k tomu dokonce uvedl v omyl i vlastniky. kok.

    Vložil § (bez ověření), 24. Únor 2017 - 16:17

    „Mohu se zeptat, jak máte velký byt“

    Jistěže. Mám 8+3 o ploše ~250 m2. A Vy? A jaké máte automobily?

    Vložil VN (bez ověření), 24. Únor 2017 - 15:49

    Nechte se zvolit a ukažte všem , jak se to má dělat. U nás byl opačný extrém…jediné co tehdejší předseda/výbor dělal bylo to,že svolali jednou za rok shromáždění. A tam se chlubili,že nechali vylepit požární samolepky tak ,aby to bylo v souladu s legislativou… Výsledek za posledních 15 let byl ten , že dům se začal pomalu , ale jistě rozpadat. Takže…také se snažím být aktivní a také různé možnosti navrhuji. Nicméně než s tím přijdeme na shromáždění , diskutujeme kolem toho ve výboru několik hodin. A můj projev k lidem se nese v tom duchu , že to takto jako výbor cítíme , ale že je to hlavně na těch našich ovečkách (a na jejich odpovědnosti), pro co se rozhodnou a pro co nikoliv… Nikdo je k ničemu nenutí. Podklady jsou zveřejněné včas.Každý se může s nimi seznámit.Když se shromáždění rozhodne ,že se něco co výbor navrhl dělat nebude,nedělá se to.

    Vložil asi tak (bez ověření), 24. Únor 2017 - 14:17

    Koku, že je to pouze vtip. To nemůže být pravda. Tady nejde o starší ani o mladší generaci, tady jde o demntismus stat. orgánu.

    Vložil kok (bez ověření), 24. Únor 2017 - 15:41

    ale skutecnost. Jen jsem jeste zapomnel, ze po vymalovani se delaly nove domovni rozvody el. kok.

    Vložil Vlastiks, 24. Únor 2017 - 9:37
    • Novější plastová okna mají stále lepší izolační vlastnosti, inovace probíhá i v oblasti zateplování domů, …
    • Ve vytápění je možno zvážit využití sluneční energie, či tepelného čerpadla.
    • Uvažovat lze o snížení spotřeby pitné vody s využitím dešťové či odpadní vody pro splachování WC, a obdobně by bylo vhodné využít hromadící se teplo vzniklé po zateplení, .....
    Vložil janica, 21. Únor 2017 - 22:50

    Rozpočet předkládáme vlastníkům v tabulkové formě 3 – 5 stránek a odůvodnění u vybraných položek. Je tam uveden zůstatek z předchozího roku + předpokládané příjmy za rok a pak výdaje. Položky služby jsou rozdělené na teplo, SV, teplou vodu, elektřinu společných prostor a výtahu. Zvlášť jsou položky – odměny statutárům, pojištění, účetnictví, plánované revize, splátky úvěru, administrativní a technické potřeby, bankovní poplatky. Zvlášť jsou náklady na plánované akce v roce a jedna tabulka jsou akce, které se navrhují s předběžným rozpočtem, ale nejsou ještě schválené. Počítáme i s položkou reserva na nenadálé události. Nemáme správce a odpady si platí každý sám městu. Rozpočet je určitě dobrá věc, aspoň je přehled kolik je financí na účtě a za co se peníze vydávají.

    Vložil Vlastiks, 22. Únor 2017 - 16:32

    … bych si to představoval.

    Je Váš rozpočet vyrovnaný ?

    Vložil °° (bez ověření), 21. Únor 2017 - 11:35

    Ve svém příspěvku neuvedu, jaký má rozpočet naše společenství vlastníků, ale uvedu, jak by měl být rozpočet sestaven. Myslím, že to velmi dobře zpracovala Veronika Šmejkalová z Univerzity Karlovy v Praze, Právnické fakulty, Katedry obchodního práva ve své diplomové práci ze dne 28.4.2014 „Právní úprava hospodaření včetně účetnictví společenství vlastníků jednotek“ a proto si dovoluji citovat z její diplomové práce část „Rozpočet společenství vlastníků“.

    „4.1.Rozpočet společenství vlastníků“

    „Novým klíčovým pojmem v právní úpravě finančního hospodaření společenství vlastníků je rozpočet. Rozpočet je dle § 15 NVBS sestavován na kalendářní rok a je schvalován shromážděním vlastníků. Pravidla pro sestavování rozpočtu jsou dle § 1200 odst. 2 písm. g) NOZ povinnou náležitostí stanov . Je nutno poznamenat, že pojem rozpočtu není v právní úpravě hospodaření společenství vlastníků úplnou novinkou. Zákon o vlastnictví bytů jej sice nezmiňoval, ale v čl. VII odst. 3 písm. o) NVVS bylo uvedeno, že schvalování rozpočtu společenství patří do výlučné pravomoci shromáždění. Z tohoto jediného ustanovení však bylo jen stěží možno dovodit povinnost společenství vlastníků rozpočet sestavovat a už vůbec nebylo jasné, jakými pravidly by se mělo společenství při jeho přípravě řídit. Společenství vlastníků samozřejmě mohlo tyto nedokonalosti napravit přijetím takové úpravy svých stanov, kterou by tyto otázky byly explicitně řešeny. V praxi se však takové případy upravených stanov vyskytovaly spíše výjimečné a vlastní rozpočet byl sestavován pouze zřídka, nejčastěji v případě, že členem výboru byl shodou okolností odborník s ekonomickým vzděláním. V tomto ohledu lze tedy hodnotit novou právní úpravu pozitivně, protože odstranila nejasnosti ohledně povinnosti a způsobu sestavování rozpočtu společenství. 4.1.1. Pravidla pro sestavování rozpočtu Otevřenou otázkou, kterou tvůrci nové právní úpravy úmyslně ponechávají na individuálním rozhodnutí společenství vlastníků, jsou pravidla pro tvorbu rozpočtu. Co by tedy taková pravidla měla konkrétně obsahovat? Vyjdeme-li opět z obecného ekonomického pojetí, je finanční rozpočet možno definovat jako přehled plánovaných výdajů a předpokládaných příjmů příslušného ekonomického subjektu pro určité časové období. Pravidla pro tvorbu rozpočtu by tedy měla stanovit v prvé řadě jednotlivé výdajové a příjmové kategorie a pro každou z nich určit metodu stanovení výše rozpočtované částky. Ve stanovách je rovněž možno uvést obecné zásady úspornosti a hospodárnosti při sestavování rozpočtu a pokyny pro jejich konkrétní naplnění. Typickým příkladem takového pokynu je odmítnutí automatické aplikace výpočtu „výdaje minulého roku plus inflace“. Ve výjimečných případech (např. spotřeba drobného materiálu) lze tento výpočet použít, nicméně vždy by tomu měla předcházet úvaha, zda nelze rozpočtovanou částku určit jiným způsobem (např. na základě podmínek sjednaných ve smlouvách společenství na dodávku služeb, na základě předpokládané spotřeby a jednotkové ceny určité komodity apod.). 23 Další důležitou zásadou je princip vyrovnanosti rozpočtu, tedy pravidlo dostatečného krytí plánovaných výdajů předpokládanými příjmy. V praxi znamená aplikace této zásady často nutnost zvýšení zálohových plateb od vlastníků zejména s ohledem na růst cen vodného a stočného a některých energií, výjimečně i některých dalších služeb. Podstatnou otázkou, kterou by rovněž měla upravit pravidla pro sestavování rozpočtu zakotvená ve stanovách společenství, je časové hledisko přípravy a schvalování rozpočtu. Těmi společenstvími, která již rozpočet tvoří a schvalují, jsou v praxi aplikovány v zásadě dva způsoby. První možnost spočívá v „klasickém kalendářním cyklu“, kdy rozpočet na následující kalendářní rok je připravován osobou odpovědnou za správu domu vždy nejpozději do konce 3. čtvrtletí roku přecházejícího. Shromáždění vlastníků, které má za úkol rozpočet projednat a schválit, je pak svoláváno na období před koncem roku. Výhodou této možnosti je schválení rozpočtu na kalendářní rok předem, tedy v okamžiku, kdy ještě lze v plné míře zejména plánované výdaje ovlivnit. Nevýhodou ovšem je fakt, že ve chvíli, kdy osoba odpovědná za správu domu rozpočet připravuje, nemá k dispozici hospodářské výsledky daného roku a vychází tak povětšinou z výsledků roku předcházejícího, což samozřejmě negativně ovlivňuje přesnost rozpočtu. Další nevýhodou je pak načasování shromáždění během roku. Většina společenství vlastníků v praxi svolává shromáždění vlastníků pouze jedenkrát ročně. V případě „klasického kalendářního cyklu“ je nutno svolávat shromáždění ve 4. čtvrtletí Účetní závěrka i zpráva o hospodaření, kterou osoba odpovědná za správu domu rovněž vedle rozpočtu předkládá shromáždění ke schválení, se týká roku již dávno uzavřeného, jehož náklady byly vyúčtovány a vypořádány. Proces schvalování působí proto značně formálním dojmem. Výjimečně může dojít i k tomu, že předkládaná účetní závěrka a zpráva o hospodaření shromážděním schváleny nejsou a osoba odpovědná za správu domu je pak nucena provést opravné vyúčtování a vypořádání téměř po roce od uplynutí zúčtovacího období. Druhý způsob přípravy rozpočtu vychází z poslední účetní závěrky, která je hotova nejpozději do konce 1. čtvrtletí roku následujícího. Odpovědná osoba připraví na základě výsledků hospodaření vyplývajících z účetní závěrky rozpočet na již probíhající rok a svolá shromáždění obvykle na 2. čtvrtletí. Výhodou je konsistence, návaznost a aktuálnost dokumentů předkládaných ke schválení. Nevýhodou samozřejmě je fakt, že rozpočet běžného roku je schvalován několik měsíců po jeho začátku. Teoreticky je možná i třetí alternativa, která kombinuje výhody obou postupů, a tou je konání dvou shromáždění v jednom kalendářním roce – „jarní“ shromáždění pak schvaluje výsledky hospodaření 24 roku předchozího, „podzimní“ shromáždění projednává a schvaluje rozpočet na rok následující. V praxi využívá této alternativy jen minimální počet společenství. Důvodem je obecně malý zájem o záležitosti společenství a z něj plynoucí malá účast na shromáždění vlastníků. I z tohoto pohledu by pravidla pro sestavování a schvalování rozpočtu zakotvená ve stanovách měla stanovit postup pro případ, kdy rozpočet pro daný kalendářní rok schválen nebude, ať už proto, že nebyl odpovědnou osobou včas předložen ke schválení nebo z důvodů neusnášeníschop­nosti shromáždění, které jej mělo projednat a schválit. Může samozřejmě nastat i možnost, že shromáždění přeložený rozpočet projedná, ale neschválí. V takovém případě by shromáždění ve svém usnesení mělo stanovit i další postup v této věci, např. uložit odpovědné osobě pokyny k přepracování rozpočtu a stanovit lhůtu pro jeho opětovné předložení ke schválení. S časovým hlediskem sestavování rozpočtu souvisí i otázka dlouhodobého finančního plánování. Přesto, že zákon ukládá společenství pouze povinnost sestavovat rozpočet pro kalendářní rok, může společenství ve svých stanovách stanovit i povinnost sestavení a pravidelné aktualizace střednědobého a dlouhodobého finančního plánu. Potřeba dlouhodobého plánování má úzký vztah ke stanovení výše tzv. dlouhodobé zálohy na správu domu a pozemku (podrobněji viz 4.3.1.1.). Dalším z aspektů, který je třeba vzít v úvahu při tvorbě pravidel pro přípravu rozpočtu společenství, je plánování tzv. cash flow, tedy zohlednění sezónních výkyvů ve výdajích u některých nákladových kategorií. Typickým příkladem v tomto směru jsou výdaje za tepelnou energii k vytápění. Tyto výdaje jsou v letních měsících červen, červenec a srpen většinou nulové a naproti tomu za tři nejchladnější měsíce roku (prosinec až únor) dosahují obvykle celkově 60–70% ročního rozpočtu. Pokud nemá společenství vlastníků dostatečnou finanční rezervu ve formě zůstatku na běžném účtu, je nutno stanovit měsíční zálohy na vytápění tak, aby pokryly tyto sezónní výkyvy a společenství bylo schopno dostát svým závazkům a dodržet splatnost přijatých faktur. Z výše uvedených příkladů vyplývá jednoznačné doporučení pro společenství vlastníků, aby doplnila strohá zákonná ustanovení detailnějšími zásadami a pokyny pro sestavování rozpočtu ve svých stanovách, a to alespoň ve výše zmíněných otázkách.“

    Vložil Ricardo (bez ověření), 22. Únor 2017 - 23:06

    Aplikace výpočtu „výdaje minulého roku plus inflace“ je jednoduchá, vhodná a v mnoha případech plně postačující.

    I kdyby byl minulý nebo budoucí rok výjimečný, při systematické aplikaci tohoto pravidle se odchylky brzy srovnají.

    Vložil Jar (bez ověření), 21. Únor 2017 - 18:42

    Je někde k mání celá DP?

    Na studentku práva myslím docela slušné, alespoň ukázka ano.

    Samozřejmě, že dokud nebudou pravidla pro tvorbu rozpočtu, bude v tom chaos, jak vidno z příspěvků níže…

    Vložil °° (bez ověření), 22. Únor 2017 - 11:34

    Celá diplomová práce je podle mého názoru zpracována velmi dobře. Myslím si, že studentka měla velmi znalého poradce.

    https://www.google.cz/url…

    Vložil Jar (bez ověření), 23. Únor 2017 - 0:02

    °° děkuji za odkaz na DP, s chutí si přečtu. Dám vědět jaký z mám dojem.

    Vložil anon. (bez ověření), 21. Únor 2017 - 11:57

    Vy jste se tak nadchnul. Podle mého názoru jsou to teoretické nic neříkající kecy pácy. Přímo bláboly. například: "Typickým příkladem v tomto směru jsou výdaje za tepelnou energii k vytápění. Tyto výdaje jsou v letních měsících červen, červenec a srpen většinou nulové a naproti tomu za tři nejchladnější měsíce roku (prosinec až únor) dosahují obvykle celkově 60–70% ročního rozpočtu. Pokud nemá společenství vlastníků dostatečnou finanční rezervu ve formě zůstatku na běžném účtu, je nutno stanovit měsíční zálohy na vytápění tak, aby pokryly tyto sezónní výkyvy a společenství bylo schopno dostát svým závazkům a dodržet splatnost přijatých faktur. " Tomu říkám objev století na UK. Na to přišla diplomantka. To je sedlácký rozum, zdravý sedlácký, nic jiného.

    Vložil VN (bez ověření), 23. Únor 2017 - 8:12

    Když jsem před desítkami let končil VŠ , chtěla se po nás úplně jiná úroveň závěrečné práce. Toto jsou jenom kecy , souhlasím s Vámi… Kvalitní diplomová práce na téma rozpočet by měla obsahovala podklady z nějaké správcovské firmy, která spravuje větší množství bytových domů a měla by obsahovat údaje například…

    • Jaké jsou provozní náklady domu.Jaký je jejich vývoj v průběhu let.
    • Propočet , jaké je optimum při stanovení dlouhodobých záloh. Jak se toto optimum liší v závislosti na stáří domu , technickém stavu domu , fluktuaci vlastníků a dalších faktorech.

    Od studentky práv bych spíše očekával práci, která bude řešit provázanost zákonů,vyhlášek,no­rem a dalších předpisů na činnost SVJ než teoretické tlachání na téma , že v zimě je zima a proto se musí topit více než v létě…aneb úpadek českého školství v přímém přenosu…

    Vložil anon. (bez ověření), 23. Únor 2017 - 8:36

    Pane VN plně s vámi souhlasím. Ovšem situace od dob, kdy jsem dělali DP my se zásadně změnila. Dnešní absolventi VŠ nedosahují úrovně ani průmyslováků za našich studií. Doba to žádá, tak to tak je. Úroveň vzdělanosti národa musí padnout, protože podle řízených vizí každý má mít za sebou celý zástup poradců se současným vzděláním. On ten dnešní vysokoškolák musí mít takové vzdělání, aby nic neuměl, aby nic nevytvořil a nic nerozhodoval, aby si s tím neuměl poradit. Pak mu může radit celý zástup zahraničních expertů, menežerů, za úplně jiné peníze. Úpadek českého školstí je v režii velkého bratra. Naši prodejní tajtrlíci politici tancují nařízené tanečky a ničí české školství. Něco o tom vím. A ne jenom české školství.

    Vložil VŠ (bez ověření), 23. Únor 2017 - 8:43

    Ale zase máme větší počet vysokoškoláků, než měl předchozí režim! A vo to tu de!

    Vložil Anonymouk (bez ověření), 21. Únor 2017 - 10:16

    Rozpočet na co, čeho?

    Vložil Poznamka (bez ověření), 21. Únor 2017 - 15:45

    To je právně pojatý rozpočet. Prakticky je potřebný ekonomický rozpočet (co a jak počítat) a o tom v příspěvku nic není.

    Vložil vladimír koula (bez ověření), 17. Červenec 2018 - 22:28

    V záležitostech rozpočtu poněkud tápu. Úlohu rozpočtu a jeho závaznosti současná veřejná pravidla poněkud potlačují. Ve stanovách SVJ bývá tato povinnost zakotvena, jinde a to i v občanském zákoně a nařízení vlády jde jen o pravidla pro tvorbu rozpočtu a v NV o skladbu některých položek. Z toho plyne, že je rovněž možné hospodaření SVJ bez schváleného rozpočtu. Není mi jasné jaká je právní závaznost schváleného rozpočtu. Nejde mi o to, že se rozpočet mírně překročí, ale o situaci, kdy se má podle stanov na konkrétní rok schválit, ale v předcházejícím roce byl shromážděním schválen rozsáhlý plán budoucích oprav ale , ale nikoliv rozpočet v konkrétně v letošním roce 2018. A to samé je i pro rok 2019, kdy už byly nasmlouvány opravy a rekonstrukce, ale samozřejmě a to bez schváleného ročního rozpočtu. Jaká je tedy úloha a jaká je závaznost rozpočtu (nakládání s prostředky) , je povinností výboru sestavit a dodržovat ho a postupovat podle něj nebo ne ? Nebo stačí si na shromáždění odsouhlasit výhled oprav a uzavřít hned smlouvy do budoucna, asi, že to nějak dopadne. Tedy , že je to vlastně schváleno už jako hotová věc a příští rozpočet, který tomu nasmlouvanému rozsahu oprav neodpovídá na tom nemůže nic změnit. Kde je chyba ? Ve státě je rozpočet zákon, platí to i zde ?

    Vložil Markéta Gr., 18. Červenec 2018 - 7:33

    Informace najdete zde: https://webdomu.cz/…-VZOR-zdarma

    Nařízení vlády č. 366/2013 Sb. – o úpravě některých záležitostí souvisejících s bytovým spoluvlastnictvím

    Hospodaření společenství vlastníků jednotek při správě domu a pozemku

    § 15 Rozpočet na kalendářní rok, sestavený podle pravidel určených ve stanovách, schvaluje shromáždění vlastníků jednotek, které také schvaluje výsledky jeho plnění v rámci schválení zprávy o hospodaření společenství vlastníků jednotek.

    Vložil AsiTak, 22. Únor 2017 - 22:19

    použiváme z příspěvku:
    http://www.portalsvj.cz/…ra-prispevku

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".