stanovy družstva versus legislativa
Dobrý den,
náš dům prochází převodem z majetku města do osobního vlastnictví. Město si ovšem dalo jako podmínku převodu mezikrok a to vznik běžného bytového družstva a pak jeho transformaci na společneství vlastníků.
Můj dotaz je směřován na to, zda existuje legislativa, která upravuje činnost BT a je závazná pro jeho volené orgány i členy a to i v případě, že stanovy BT tuto oblast nijak nepopisují…
Jedná se o zásadní problém třeba v právech kontrolního orgánu vůči představenstvu a předsedovi BT…tedy, co je jejich povinnost kontrolovat a co je představenstvo a předseda kontrolnímu výboru na vyžádání poskytnout…i bez toho, aby to stanovy nějak podrobně popisovaly, jako že to nepopisují vůbec a nebo velmi povrchně. Omlouvám se, ale členem BT je moje maminka a 90% tvoří důchodci, se kterými je bohužel možné manipulovat a „ukecávat“ je.
Děkuji za reakci, stačí jen základní odkaz někam, kde to jde najít, popřípadě odkaz na nějakou bezplatnou právní poradnu, popřípadě organizaci, která se tím zabývá.
Potřebuji prostě nějaké vodítko, jak instruovat členy kontrolního výboru…kdy ve stanovách není žádná opora…
Děkuji
JH
Odpověď hledejte v obchod zákoně od § 221 a násl.
V zásadě však má platit, že KK je 100% nezávislá na představenstvu družstva; ze své činnosti je odpovědná pouze členské schůzi.
Má tedy právo kontrolovat cokoliv a kdykoliv; má právo na veškerou dokumentaci – a to k zapůjčení i originálů; o kopiích nemluvě. Co PD nerado ukazuje jsou jeho zápisy z jednání, obchodní smlouvy apod.
KK má právo mimo jiné podat návrh na odvolání členů PD z funkce a to již při podezření, etecera, etecera.
Doporučil bych aby v kontrolní činnosti nebyla KK nikterak omezena, na druhou stranu byla povinna řádně a celkem často předkládat členské schůzi co a jak dělala, výsledek své činnosti a návrhy na opatření.
Votočka
Poslední komentáře