Převzetí financí

Vložil Krupp, 24. Srpen 2009 - 8:47 ::

jsme nově vzniklé SVJ koupí bytů od města. Otevřeli jsme vlastní účet a domlouváme převod financí na něj. Městská část, respektive její správní firma, nám převede peníze došlé za 4 měsíce na FO. Od toho chtějí odečíst řadu částek. S některými souhlasíme, s některými ne.

  1. Odměna správní firmě – nic proti tomu
  2. Další položky s nimiž souhlasíme.
  3. Práce neprovedené – nechceme zaplatit
  4. Položky sporné – např. úklid chodníku za duben – srpen. Chodník patří obci. Má MČ právo zaplacení požadovat?
  5. Pojištění. MČ požaduje nějakým způsobem vypočtený podíl na pojistném za dobu od vzniku SVJ do zapsání do registru. Nepředložila žádný doklad, pouze číslo napsané na papíře. Pojistku zaplatila někdy v polovině loňského roku.
  6. Dluh vlastníka na nájemném z doby, kdy byl nájemníkem. Podle nás je vymáhání dluhu na nájemném věcí MČ. Nám do něj nic není.

Poraďte, jakým způsobem se bránit, když MČ chce od částky, kterou nám má převést odečíst všechny položky, tedy i ty s nimiž nesouhlasíme. Zatím jsme napsali dopis, že nesouhlasíme. Co dělat, pokud MČ odečte i položky, s nimiž nesouhlasíme? K právem účtovaným položkám mám ještě následující dotaz. Byly nám předány kopie souhrnných faktur vystavených na odběratele, kterým je městská část, nikoliv naše SVJ. Faktura je za několik domů, třeba 30. V příloze je celková částka rozdělena na jednotlivé domy, z čehož částka připadající na náš dům je nám účtována. Můžeme takovýto doklad akceptovat?

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil lake, 24. Srpen 2009 - 19:49

    Ad dluh vlastníka na nájemném z doby, kdy byl nájemníkem:

    Dluh vznikl v době, kdy dům ještě nebyl rozdělen Prohlášením vlastníka na jednotky, nebo byl rozdělen, ale vlastníkem bylo stále město? Pak si ovšem nenechte vnutit jakýkoliv "dluh".
    Dlužníkem je v tomto případě bývalý nájemník, věřitelem je tehdejší majitel budovy (město). Jde tedy o vztah, mezi dvěma subjekty, do kterého vašemu SVJ nic není. Dluh nevázne na jednotce (bytu), nýbrž je dluhem konkrétní osoby vůči městu, a to bez ohledu na to, zda nájemník v bytě stále bydlí nebo ne.
    Město mělo možnost při prodeji bytů vázat své svolení např. na podmínku, že noví majitelé odkoupí tuto pohledávku od města (a budou pak na dotyčné osobě vymáhat sami dlužnou částku). To se však zřejmě nestalo, takže o "dluhu" odmítněte jednat.
    Vašeho SVJ by se týkal pouze dluh na nájmu vzniklý ode dne vzniku SVJ.

    Ad úklid chodníku za duben – srpen:

    Zákon o pozemních komunikacích ve znění platném do vyhlášení novely ze dne 26.03.2009 stanovil v § 27/7, že "prováděcí předpis blíže vymezí rozsah, způsob a časové lhůty pro odstraňování závad ve sjízdnosti dálnice, silnice a místní komunikace. Obec stanoví nařízením rozsah, způsob a lhůty odstraňování závad ve schůdnosti místních komunikací a průjezdních úseků silnic.". Povinnost odstranit závady měl majitel přilehlé nemovitosti.
    Pokud došlo v dubnu např. ke sněhové kalamitě a město odstranilo tuto závadu ve schůdnosti, má právo požadovat účelně vynaložené náklady na SVJ.
    Novela ovšem přenesla povinnost údržby místních komunikací na jejich majitele a tím je většinou město.

    lake

    Vložil Krupp, 25. Srpen 2009 - 11:41

    Děkuji za odpověď, jen jí trochu nerozumím. Faktury jsou za jednotlivé měsíce, duben až červenec. Jsou za úklid chodníku, nikoliv za úklid sněhu. A pokud novela z 26.3.2009 pře­nesla povinnost údržby komunikací na majitele, tak je to přeci město, i kdyby se jednalo o sníh.

    Jirka

    Vložil lake, 25. Srpen 2009 - 19:45

    Podle zákona o pozemních komunikacích (ve znění před poslední novelou) je zakotvena odpovědnost majitele přilehlého pozemku/budovy odstranit závady ve schůdnosti. Není tedy vaší povinností zametat prach či kropit chodník, opravovat dlažbu, vytrhávat trávu ze spár, atd.
    Byla-li závada ve schůdnosti v době po vzniku SVJ a město ji odstranilo, dobře tak. Zaplaťte.
    Nebyla-li takováto závada, pak vás jako SVJ vůbec nezajímá, co na chodníku dělali od dubna do srpna a kolik je to stálo.

    Ke druhé části dotazu:
    Ano, novela zákona o pozemních komunikacích zrušila odpovědnost majitele přilehlého pozemku za úrazy vzniklé v důsledku závad ve schůdnosti komunikace, ale nenapsal jsem OD KDY. Datum účinnosti novely si můžete vyhledat na webu. Teprve od toho dne můžete ponechat chodník jeho osudu.

    lake

    Vložil lake, 30. Srpen 2009 - 20:48

    Doplňková informace k úklidu chodníků:

    Viz § 27 odst. 3 zákona o pozemních komunikacích ve znění zákona č. 97/2009 Sb., který nabyl účinnosti dne 16. dubna 2009. Toto ustanovení stanovuje obecně odpovědnost vlastníka místní komunikace za škody, jejichž příčinou byla závada ve schůdnosti místní komunikace nebo průjezdního úseku silnice.

    Uvedenou novelou zákona došlo ke zrušení dosavadního § 27 odst. 4 zákona o pozemních komunikacích, jenž v tomto smyslu upravoval odpovědnost vlastníka nemovitosti hraničící se silnicí nebo místní komunikací.

    lake

    Vložil vladislav, 24. Srpen 2009 - 13:17

    Také jsme měli vámi uváděný problém, odpovím v bodech:

    1. nedejte se, tím myslím,že nic nebude vyžadováno po vás aniž je k tomu řádně zpracovaný účetní doklad,
    2. zřejmě jste 4 měsíce SVJ? Musí být jednoznačné datum, do kdy spravoval byty podnik, od kdy spravujete vy-SVJ. To proto, že dlužný nájem musí vymahat do uvedeného data správce, po něm vy. Pozor, jestliže je dluh od data sprváce víc jak tři měsíce, nečekejte a písemně upozornětě dlužníka, že věc dáváte k soudu k vymožení dluhu trestním příkazem. Současně na upozornění uveďte termín do kdy musí zaplatit a číslo vašeho účtu, kam má poslat peníze. Ani náhodou se nesmí ve vyúčtování od správce objevit položka neprovedené práce. Jak něco takového může být v účetnictví správce? Chtějte číslo pojistky vašeho domzu, bude-li v hromadné pojistce, kontaktujte pojišťovnu. Jestliže nemáte vybranou jinou, při jednání s pojištovnou chtějte, aby vaše pojistka byla jen na váš dům a do kdy je zaplacena. Tím získáte časový prostor pro případnou změnu pojišťovny. Dům musí být pojištěn. Žádbné souhrnné faktury neakceptujte,každá faktura se dá rozdělit na řadu položek, tak ať jsou vybrány ty, které se týkají vašeho domu. Poslední připomínka: musíte znát kolik Kč každý nájemník platil správci ve formě nájmu. Chtějte evidenci plateb nájemníků vašeho domu za období, když správce již dům nespravuje. Tímsi zkontrolujete zda máte (a jak vysokou) částku, kterou vám musí správce poslat na váš účet.

    Je toho asi moc, kdyby bylo potřeba, tak se ozvěte na e-mail: vl.laszlo@sez­nam.cz – obratem odpovím.

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".