Je rok 2016, tak se táži, zda stále platí, že SVJ je povinno archivovat daňové doklady od dodavatelů po dobu 10 let.
Naše SVJ není plátcem DPH a nepodniká.
Vyměnili jsme správce a předal nám pouze z účetního programu vytištěnou hlavní knihu za rok 2014, 2015 a polovinu roku 2016, samotné faktury nikoli, a to ani v kopiích. Přeme se o účetnictví za 5 let dle zákona o účetnictví a o předání dokladů. Odmítají je vydat s odůvodněním, že jde o jejich majetek. Totéž se týká smluv, předali jen aktuální běžící smlouvy, nikoli předchozí platné. Protože však odběratelem faktur je SVJ, jsme názoru, že faktury jsou naše. Budeme sepisovat výzvu k předání zbytku dokumentace a řešíme, zda vyzvat k předání jen za 5 let, nebo za 10 let, jak se píše zde v diskusi. SVJ existuje od roku 2000.
Je tedy SVJ povinno archivovat faktury 10 let nebo 5 let?
Poslední komentáře