Nerozumím obsahu... svého vyúčtování služeb
Dobrý den,
ve společenství máme výtahy. Ve výtahu máme reklamní elektronický panel. Provozovatel výtahu platí podle smlouvy nějaký poplatek za využití reklamní plochy ve velikostí jím vlastněného reklamního zařízení. Máme reklamu také na omítce domu.
Ve vyúčtování služeb za rok 2021 NEBYL náklad na provoz výtahu ponížen o výtěžek z pronájmu reklamní plochy elektronického panelu (ten panel je napájen elektřinou v domě ale je ve vlastnictví toho kdo si tam ty reklamy dává) ani venkovní reklamní plochy. Náklad na výtah se rozpočítává ve službách od 3-patra výše (pozůstatek vyhl. z r. 1993), a nebyl ani na vyúčtování uveden (samozřejmě plocha byla v aktivním pronájmu).
Ve vyúčtování služeb za rok 2022 BYL náklad na provoz výtahu ponížen o výtěžek z pronájmu reklamní plochy elektronického panelu ale výtěžek z venkovní reklamní plochy nikde nesnižoval ani tento výtěžek nebyl explicitně na vyúčtování uveden (mínusem).
Ve vyúčtování služeb za rok 2023 NEBYL náklad na provoz výtahu ponížen o výtěžek z pronájmu reklamní plochy elektronického panelu. „výtěžek z pronájmu reklamní plochy“ je na výúčtování vyúčtován mínusem ve výši „1/počet bytů“.
Jsem z toho jelen. Můžete někdo objasnit:
- mezi jednotlivými obdobími nebylo žádné rozhodnutí dle §5/1 zák.67/2013 takže se u nás někteří domnívají, že má platit způsob z r. 2021 i kdyby byl vadný
- které vyúčtování služeb bylo správné, pokud vůbec nějaké? (podle stanov rozúčtováváme od 3.ho patra výše za všechny byty v domě)
- jak by se měl výtěžek dělit mezi vlastníky? (nic o tom usneseno ani debatováno nebylo – na co se takový zisk má používat? na snížení výdajů za správu domu nebo má být rozúčtován mezi příjemce služeb?)
děkuji Janák (vlastník bytu, člen společenství, nečlen výboru)
Poslední komentáře