vyúčtování za teplo a služby
jak postupovat, když neobdržíte vyúčtování za teplo a služby z předešlého roku a určitě víte, že máte přeplatek a ne malý? Prodal jsem byt v prosinci loňského roku, odečty přišel udělat sám předseda SVJ, mám podepsaný protokol o odečtech a protokol o předání bytu s novým majitelem s hodnotami stejnými jako při odečtu. Předsedovi bylo předáno oznámení o prodeji bytu se jmény nových majitelů a mojí novou adresou, kam mi má vyúčtování zaslat. Co tedy dělat, když se vyúčtování a následného přeplatku nedočkám? Děkuji za rady.
Záleží, jak máte stanoveno zúčtovací období. Pokud končilo 31. prosincem 2014, už jste měl vyúčtování obdržet. Ale záleží také na tom, co máte ve stanovách, co mám zkušenost, tak vyúčtování se předává vždy novému majiteli a jak si to spolu ti dva vyřeší je na nich. Z mého pohledu je nejlepší se dotázat nového majitele, případně předsedy, se kterým jste o zaslání vyúčtování jednal.
Vyúčtování za služby zpravidla obsahuje také dodávku tepla pro
ústřední vytápění a povinnosti a práva poskytovatele služeb (SVJ) a
jejich příjemce (vlastníka jednotky) hledejte jednak v aktuálních
stanovách platných k zúčtovacímu období, za které je vyúčtování
služeb poskytovaných s užíváním jednotky provedeno a dále v zákoně
67/2013 Sb. (o službách). Zejména ustanovení § 13, odst.1) uvedeného
zákona vám umožňuje požadovat po SVJ zákonnou pokutu ve výši 100,–Kč
za každý i započatý den prodlení, pokud jste vyúčtování neobdržel
nejpozději do 30.4.2015.
Zdeněk II
na přeplatek je ještě brzo, vyúčtování do 4 měsíců, 21 dní na
reklamaci, 30 dní na splatnost. když se budou držet zákona, pak
§ 7(3) Finanční vyrovnání provedou poskytovatel a příjemce služeb
v dohodnuté lhůtě, nejpozději však ve lhůtě 4 měsíců ode dne
doručení vyúčtování příjemci služeb.
takže reálně do konce srpna !!.
Poslední komentáře