Výměna oken - trochu jiný problém než vždycky

Vložil Anonymous, 9. Duben 2009 - 10:49 ::

Dobrý den,sleduji časté debaty o výměně oken, kdy část vlastníků již nová okna má nebo nechce, ale SVJ přesto hromadně okna mění a pak po nich žádá platbu, což sebou nese mnohé komplikace.

U nás je jiný problém. Chystá se zateplení (je v plánu) a proto nám výbor oznámil, že si máme všichni vyměnit okna za plastová. Absolutně se nikdo nezajímá, jak jsou okna definovaná v Prohlášení vlastníka (ve stanovách to stanoveno nemáme). Už se prostě objednala firma a lidi si musí nechat okna vyměnit a zaplatit ze svého. To je myslím ještě poměrně šťastná varianta, protože kdyby se to nedejbože platilo z FO a pak to někdo napadl, tak by to bylo horší. Můj dotaz zní: platí i v případě, že okna nejsou společ.částí domu, že pro jejich výměnu musí být 75% souhlas všech vlastníků, tzn. že se o tomto kroku musí řádně hlasovat? U nás žádné hlasování neproběhlo, jen jsme o tom na schůzi hovořili – ovšem že by byla nějaká listina s podpisy jako projev vůle SVJ, to určitě ne. Děkuji.

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil AnonymousodSS (bez ověření), 9. Duben 2009 - 22:56

    Vážení – mám přístup k „termokameře“ – v žádném případě zde nehodlám popisovat a nikomu posílat jak vypadá snímek plastového okna – skla a okna např. 25 roků starého dřevěného – skla(rozdíle atd.každý mm dokáži detekovat ). Vím jak vypadají např. spáry, nezateplený dům a naopak… pohled zevnitř a to vše termo..... Nedokážu pochopit proč se brání někteří vlastníci výměně oken za své, proč čekají že to zaplatí SVJ, vysvětlete mě někdo takovou hroznou nezodpovědnost tzv. vlastníků?? JarekSVJ.PS: v našem SVJ si platil okna v bytech každý za své( po domluvě) a je mě uplně jedno jak to je v prohlášení vlastníka.....

    Vložil Vaclav (bez ověření), 14. Duben 2009 - 17:08

    zdravím a mám dotaz–je možné zaslat a nebo si něškde prohlédnout sejmutí termokamerou stará okna a nebo pak po výměně plaast? Můžete také prosím jen tak od oka uvést kolim obnáší zapůjčení termokamery ? Protože todle zaří zení je fakt skvělé. my se potácíme v jiném problému. SVJ tvrdí že okna jsou každého věc a je jím jedno jak si kdo okna objedná–dovedete si představit jak to bude vypadat v domě který má 9 vchodů a přes 200 bytů.

    díky moc za odpoved

    Tomášek v tomasek.v@vol­ny.cz

    Vložil Václav (bez ověření), 14. Duben 2009 - 20:13

    Pane Vaclave,

    co se týká oken, stačí dodržovat platnou právn úpravu.

    S thermokamerou neporadím, stojí několik stovek tisíc Kč.

    Václav

    Vložil JarekSVJ, 14. Duben 2009 - 17:34

    Václave termokamera je opravdu dobrá věc, znám z praxe… Víš půjčit si termokameru za několik stovek tisíc… ta naše, ke které mám přístup stála přes meloun – nevím taková věc se nepůjčuje a i kdyby samotné fotky z ní to je o ničem.Až po spracování na PC to je to pravé kouzlo. Taky zastávám názor – že okna jsou věc vlastníků. Nežijeme za bolševika – je demokracie . A podle mě demokracie není mít možnost sledovat např. v TV divadelní hry Veškrna, nebo poslouchat pár feťáku – bojovníků za svobodu nebo dívat se na duet soudruha Kryla a pana Gotta Kde domov můj… To podle mne demokracie není… Demokracie je podle mne v první řadě odpovědnost !!!! Takže věřme , že jsou vlastníci odpovědní a zacálují si okna za své.....

    Vložil Anonymo (bez ověření), 9. Duben 2009 - 23:24

    Co tím asi chtěl autor říci?

    Vložil Lenka K (bez ověření), 10. Duben 2009 - 6:32

    Je to jeden z jeho srozumitelnějších příspěvků, ani není oplzlý, Vy ho neznáte, Jarouška?

    Vložil JarekSVJ, 10. Duben 2009 - 16:35

    Lenko – jdeš do mého fanclubu??? Nevím proč ale zatím 0 členů. Ale zpět k problematice zateplení, výměny oken atd. Víš vše co je nepodložené jsou žvásty… Stačí jedna fotečka a na ní jsou spáry panelového domu nebo porovnání zateplené a nezateplené stěny a nedej bože porovnat teploty na skle plastového okna nebo euro s dřevěným a vše je jasné…Samozřejmě ty fotky musí být v infračerveném spektru .

    Vložil mirek_2 (bez ověření), 10. Duben 2009 - 10:49

    …co asi: z informací, které lze získat i na tomto webu vyplývá pokles ceny za vytápění u klasického paneláku – po provedení základních opatření na zateplení – zhruba na polovinu. Kolik platíte ze vytápění v původním nezatepleném panaláku dnes? Problém je sice trochu složitější, ale tato základní pravda zůstává.
    Na zde probíhajících diskusích se ale nejčastěji řeší problémy vlastnictví těchto oken a jak „spravedlivě“ zajisti platby ze společného zdroje a vymýšlejí se různé krkolomné zpúsoby financování, vč. různých kompenzací… To je opravdu problém, když už třeba 1/3 si výměnu financovala z vlastních zdrojů, zajistit pro zbytek úvěr, který bude splácet (vč.úroků) jen tato skupina? Ušetřený čas by bylo asi vhodnější věnovat diskusi co dál na př. s tím měřením… Myslím tím měření, nikoliv pouhou indikaci v současných systémech. Dřív nebo později se nelze vyhnout otázce co dál se současnými vertikálními rozvody, jejichž životnost také není věčná… mirek.

    Vložil Anonymo (bez ověření), 10. Duben 2009 - 18:40

    To je demagogie. Jinými slovy říkáte, že když v příštích 10 letech ušetřím za vytápění 50000 Kč, tak mi teď má být jedno, že zaplatím o 5000 Kč víc, když nemusím. V typickém panelovém domě (byty 3+1/L/70m2 a 2+kk/44m2) náklady vlastníka BJ na výměnu oken silně závisí na tom, kdo je vlastníkem okna. Individuální vlastnictví oken je výhodnější pro vlastníky 2+kk, společné vlastnictví oken je výhodnější pro vlastníky 3+1/L. Rozdíl může činit i 5000 Kč na BJ. K tomu přidejte problém dříve vyměněných oken. To se prostě musí nějak spravedlivě vyřešit. Nemůžete lidem říkat, aby to velkoryse přešli, protože v budoucnu ušetří desetitisíce. Financování výměny oken musí být formálně naprosto v pořádku, aby se někdo oprávněně necítil podveden. Bohužel, souvislost financování s termokamerou stále nevidím.

    Vložil JarekSVJ, 11. Duben 2009 - 12:17

    Souvislost s financováním výměny oken je jednoduchá. Snímek z termokamery ,ti jednoznačně ukáže např. rozdíl teplot skel, každý mm jde rozpitvat a znáš teploty na každém mm plochy skla( bohužel jenom na jedno desetinné místo).a jsou to zajímavé rozdíly…To je malý důkaz výhody plastových nebo euro oken v porovnání např s 30roků starým oknem ??? A jak chceš jinak přesvědčit vlastníky o výměně ? Naprosto s tebou souhlasím ve větě cituji: „Financování výměny oken musí být formálně naprosto v pořádku, aby se někdo oprávněně necítil podveden.“ Z tohoto důvodu se v našem domě financuje výměnu oken každý za své. Z 24 má již 19. A nejenom termosnímky ale i např. 4 rokem máme poměrové měření tepla i to je patřičný bič na výměnu. A spostu jinších opatření. Položím ti otázku. Zkus odhadnout rozdíl zdůrazňuji průměrných nákladůna teplo v 2+1 v našem domě a v sousedním domě. Byty jsou stejné, jenom oni nemají poměrové měření, z 24 bytů ma plasťáky 3 atd. Informace o rozdílu není z mojí hlavy ale čerpán z faktur. že jsi to ty dám ti toleranci dejme tomu 20%.

    Vložil mirek_2 (bez ověření), 11. Duben 2009 - 16:32

    Doporučuji prohlédnout si foto k článku „Praha termokamerou…“ z dnešního dne na adr.: http://zpravy.idnes.cz/
    Vlastní komentář redaktora i připojená diskuse sice odpovídá úrovni obvyklé, ale fakta zřejmá z přiložených foto stojí za zamyšlení – především ten panelák a pro zajimavost i ostatní. Předpokládám, že snímky jsou pořízeny asi při venkovní teplotě +3st.C a po západu nebo před východem slunce. mirek

    Vložil JarekSVJ, 11. Duben 2009 - 18:22

    http://www.flir.com/…/eurasia/en/ Osobně bych snímal při teplotě cca –5st.C. Víc se v bytech topí a výsledek je zajímavější. Daleko přesnější je nesnímat celek ale detail např. 2 patra v jednom plast a ve druhém 30 roků staré dřevo, velice zajímavý pohled je na sklepní prostory, spáry… Nemluvím i o pohledu zevnitř bytu a zase plast a dřevěná stará okna, zajimavé je i hledání tzv. jak říkám studenných rohů uvnitř bytu(hrozí plíseň)…

    Vložil Matějka Jaroslav, 9. Duben 2009 - 11:28

    Vážený Anonymous a ostatní,

    chybou je, že původní vlastník určil okna jako vlastnictví jednotky/bytu. Okna jsou součástí fasády – výplně stavebních otvorů.

    Chcete-li revitalizovat (zateplit) dům a chcete k tomu využít finanční podpory státu?

    Pokud ano, musíte splnit požadavky tepelného auditu, tzn. vyměnit i všechny výplně stavebních otvorů (okna, dveře, sklepní okýnka). Okna nevyměněná v jednom jediném bytě znamenají, že celý dům nemá nárok na finanční podporu.

    Matějka

    Vložil Anonymous1 (bez ověření), 9. Duben 2009 - 11:34

    Pane Matějko, audit se u nás nekoná, budeme zateplovat jednu stěnu a úvěr se brát nebude. Před zateplením si máme všichni vyměnit okna, aby se pak nějak neporušil ten polystyrén.

    Takže moje otázka jen byla, zda-li je třeba souhlas 75% vlastníků bez ohledu na to, zda by okna byla či nebyla v Prohlášení vlastníka uvedena jako společná část domu? Díky.

    Vložil Matějka Jaroslav, 9. Duben 2009 - 12:06

    Vážený pane Anonymous,

    na otázku jste si odpověděl sám.

    Důležité je, jak jsou okna uvedena v „Prohlášení vlastníka“!

    Pokud jsou okna dle „Prohlášení vlastníka“ ve vlastnictví vlastníka jednotky, při zachování vnější barvy a členění si s nimi vlastník jednotky „může dělat co chce“, pokud nenaruší společné části domu, tedy fasádu či zateplovací systém.

    Pokud jsou okna v „Prohlášení vlastníka“ určena jako společné části domu, je vyžadován souhlas 75% všech podílů hlasů.

    (Jde-li o modernizaci, rekonstrukci, stavební úpravy a opravy společných částí domu, jimiž se nemění vnitřní uspořádání domu a zároveň velikost spoluvlastnických podílu na společných částech domu, postačuje souhlas tříčtvrtinové většiny všech vlastníků jednotek; dle ustanovení § 11 odst.5 ZoVB (ve znění změny dle zákona č.171/2005 ze dne 24.3.2005).)

    Matějka

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".