úklid společných prostor

Vložil romana, 30. Listopad 2007 - 13:12 ::

Zajímalo by mne¨,jak je to s úklidem společných prostor, když jeden vlastník dochází do bytu sporadicky a rozhodně nemíní v týdnu své služby uklízet sníh a další svůj byt pronajal, ale neuklízí nikdo ani vlastník ani nájemník,ten mu sice prý nájem platí,ale vlastně tu nebydlí.Nejsem z těch protivných lidí, kterým se pořád něco nezdá a prudí,ale takto uklízím i za ty ostatní, protože já tu bydlím a vadí mi bláto na chodbě ,tak jdu a uklidím, ale už mne to vzhledem k situaci přestává bavit a chci udělat v domě v těchto věcech jasno,ale nejdříve se chci zeptat co s tím.Vím, že každý je povinen udržovat spol. prostory dle svého podílu,ale nejsem si jistá jak je to právě s úklidem. Někde jsem četla, že pokud nemůže uklidit sám, musí si někoho zajistit nebo je dokonce povinen úklid zaplatit. A kdo má povinnost uklízet, vlastník nebo jeho nájemník..Nejde jen o úklid ,ale právě i o ten sníh..Mám na starosti správu domu a nemyslím ,že by spočívala v úklidu za ostatní :-) Velice děkuji za odpovědi.. Romča

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil PETROLÍNEK11 (bez ověření), 9. Srpen 2012 - 14:08

    Dobrý den, ve stanovách družstva máme zakotveno, že každý vlastník bytuje je povinen udržovat v čistotě společné prostory. Máme i v Domovním řádu. / úklid společných prostor/. Každý souhlasil a podepsal. Jeden nájemník byt pronajal a nový pronajímatel odmítá úklid provádět. Jaký je další postup? Děkuji za odpověď.

    Vložil Anonymous, 30. Listopad 2007 - 13:54

    Úklid společných prostor zajišťuje společenství a jedná se o náklad spojený se správou domu.

    Úklid chodníku, pokud se myslí úklid chodníku před domem, zajišťuje vlastník přilehlé nemovitosti. S tím jsou spojeny dva problémy:

    (1) Společenství není vlastníkem přilehlé nemovitosti, úklid cizího chodníku nespadá pod správu domu, kterou by mělo společenství zajišťovat.

    (2) K chodníku přiléhají nemovitosti z obou stran, takže není jasné, o kterého vlastníka se jedná. Gramatickým výkladem zákona by se mělo jednat o vlastníky obou nemovitostí.

    Pepa z Depa

    Vložil Rak, 30. Listopad 2007 - 23:53

    S anonymem nelze vést diskuzi.Rak.

    Vložil romana, 30. Listopad 2007 - 14:45

    Pepo, děkuji, ale naše společenství má pouze tři členy,6jednotek,4by­tové,2nebytové,tak­že žádnou firmu na úklid neplatíme, ale uklízíme sami každý byt jeden týden, kdybych uklízela já, nikdo mi za to platit nebude, vlastníkem přilehlé nemovitosti chddníku jsme vlastmě my tři, takže prostě chodník uklízí, kdo má „službu“, ale jak jsem psala, jeden je zde sporadicky, další co vlastní dva byty má dva nájemníky, ti jední stálí jakžtakž jednou uklidí, ale z dalšího bytu, se tu prostě nezdržují, takže pokud chci mít za dvěřmi svého bytu uklizeno, uklízím tři týdny ze 4, proto jsem zde vnesla dotaz. Mám totiž v úmyslu dát písemně ostatním spoluvlastníkům, že pokud se nebudou podílet na uklidu, čili podle mne správě, budou muset zaplatit někoho, kdo to udělá.. ale nevím, zda to tak mohu udělat, proto se zde na to ptám. Všude to přeci funguje "službou " po týdnech a bytech, pokud neplatí uklízečku..Romča

    Vložil Anonymous, 6. Leden 2008 - 11:40

    podle zákona myslím, že netvoříte ani tzv.SVJ. tři vlastníci by se měli dohodnout zda a jakým způsobem se budou podílet na úklidu společných prostor něco jiného je to k zatímní povinnosti provádět úklid chodníku přiléhajícího k nemovitosti, tam jde o společný tzv.podílový závazek. Pokud se nic nestane, vše v pořádku, pokud si někdo na namrzlém chodníku zlomí nohu a bude uplatňovat nějakou náhradu, myslím, že jste podílově zodpovědni. Máte-li rozpis úklidu, doporučuji jej dodržovat z Vaší strany a ostatní jen upozornit. Pokud chcete mít jistotu, že Vám spoluvlastníci by zapřeli Vaše upozornění pošlete jim to doporučeným dopisem (tzv.prokazatelně)

    Vložil Anonymous, 7. Leden 2008 - 23:09

    díky za odpověď, ale jsme svj, máme 4bytové jednotky, 2 nebytové a já přišla jako třetí vlastník… Romča

    Vložil Anonymous, 7. Leden 2008 - 23:11

    jen oprava

    Vložil 566a567, 13. Prosinec 2007 - 1:15

    Dobrý den Romčo,

    je to v tom silničním zákoně pěkně vyčůraný.

    Ale C´est la vie. Máme jen dvouvchodovku a chodníky kromě jednoho štítu po celém obvodu. Všechno to v zimě zametám. Někdy se někdo přidá, protože sněhových dnů je u nás podle Quitta 5 – 7 ročně.

    A rovnou bych to nanesl v diskusi na schůzi shromáždění, že by bylo dobře, kdyby si všichni uklízeli ten chodník společně nebo pokud si někdo zlomí nohu, citelně se vám zahojí z fondu oprav. A ukončil bych proslov větou: „Fakt na to nekašlete, může to bejt hodně drahá nehoda!“

    Mimochodem, když je sněživé počasí a ten dotyčný musí do práce, tak jednoduchá pomoc. Večer malá odměna tomu, kdo to za něj udělal. Je hezké dávat drobné dárečky. Vlastnici potom lépe slyší a reagují na věci, které je potřeba řešit.

    Filip, Praha 42 – POSTOLOPRTY, 566a567@seznam.cz

    Vložil Anonymous, 13. Prosinec 2007 - 17:56

    Kdo to je Quitto?

    Vložil 566a567, 14. Prosinec 2007 - 2:05

    Já celou dobu nechápal o jakém Quittovi se tu psalo.

    Quittova stupnice je měřítko podnebí. Kolik je v dané lokalitě ledovných dní, kolik děštivých, kolik slunečných, kolik je padesátiletá voda, kolik je stoletá voda … a vím já co ještě všechno?

    Filip, Praha 42 – POSTOLOPRTY, 566a567@seznam.cz

    Vložil Anonymous, 13. Prosinec 2007 - 18:08
    Vložil 566a567, 18. Prosinec 2007 - 1:44

    No, tenhle odkaz jsem ani neznal. (-:

    Díky!

    Filip, Praha 42 – POSTOLOPRTY, 566a567@seznam.cz

    Vložil Anonymous, 30. Listopad 2007 - 17:54

    Vlastník je povinen podílet se na nákladech spojených se správou domu, kam nepochybně patří i úklid společných prostor domu. To znamená, že musí hradit svůj podíl na úklidu. Domnívám se, že nelze nutit vlastníka bytu, aby osobně uklízel, pokud neuklízí dobrovolně. Stejně tak nejde nutit vlastníka, aby zajišťoval za sebe někoho, kdo uklidí. Povinnost, kterou vlastník má, je platit za úklid zajišťovaný společenstvím. Vše ostatní vlastník může dělat, ale není to jeho povinností. Budu rád, když se někdo k tomuto názoru vyjádří.

    Pokud má společenství pouze tři členy, zvážil bych, zda vůbec společenství chcete nebo potřebujete. Pokud zjistíte, že společenství situaci pouze komplikuje, stačilo by sloučit jednotky, aby jejich počet klesl pod zákonem stanovený počet (pět).

    Pepa z Depa

    Vložil romana, 30. Listopad 2007 - 21:52

    jednotky sloučit bohužel nelze, dům dostali v restituci dva lidé a v prohlášení vlastníka si vymezili 2neb. jednotky, rozdělili půdu a já pak následně koupila byt, patří k němu i místnosti ve sklepech ,ale ne půda.Z té se dají v budoucnu udělat další byty, takže ji dát do společných prostor nelze. Společenství nemáme ještě zapsané v rejstříku,ale právně již vzniklo..V podstatě o něj taky nestojíme, ale vzhledem k tomu ,že již oni dva se nedokážou moc domluvit to asi je stejně nejlepší řešení, Já tu bydlím v podstatě s jedněmi nájemníky a proto mi tom co se tu děje záleží a chci mít hezké bydlení.. Romča

    Vložil Anonymous, 30. Listopad 2007 - 22:06

    Podle návrhu ZoVB je (bude) půda vždy společnou částí domu, prohlášení vlastníka bude muset být s tímto v souladu. Spousta sporů tím odpadne.

    Pepa z Depa

    Vložil romana, 30. Listopad 2007 - 23:36

    ale to je pořád jen návrh, to se bude vztahovat i zpětně a budeme muset měnit prohlášení? naše společenství je vzniklé již dva a půl roku, jen není zapsané, pochybuju, že kdyby zákon nás donutil dát půdy do společných prstor, že by po mne prodávající nechtěl doplatek.. a další věc, nevím,jak by se pak řešila správa.. nebylo by přeci možné založit účet, na zálohy a podobně, dosud je vše na jednoho, voda, elektrika a přináší to jen spory a dohady, spíš doufám, že až bude společenství zapsané a bude účet, bude toto bez problémů.. ale to jsme odbočili od původního tématu :-)Romča

    Vložil Anonymous, 1. Prosinec 2007 - 0:15

    Bankovní účet rozhodně problém nepředstavuje, spíš naopak. Některé banky (vím o dvou) umožňují založit účet dvěma majitelům účtu současně, kteří pak mají rovné postavení. Kromě toho může být libovolný počet disponentů (to umožňuje každá banka). Osobní účet je zpravidla výhodnější, pokud jde o poplatky.

    Pepa z Depa

    Vložil romana, 1. Prosinec 2007 - 0:23

    tohle vím, ale vidím zde problémy dva, smlouvy smlouvy na elektriku a vodu, pojistka by byla stále na jednoho člověka, a v případě účtu je problem v úmrtí, pak se budeme s dědici dohadovat o tom, že na účtu jsou společné zálohy na opravy?tím bych tedy projít nechtěla, stačí když se jeden dohaduje o padesát korun ze společné elektriky..je lepší, když je účet i smlouvy na společenství a je po dohadech..jiné řešení nevidím.. ale to jsme se stále nedobrali toho mého úklidu..Romča

    Vložil Anonymous, 1. Prosinec 2007 - 0:56

    Místo domu se dají pojistit jednotlivé jednotky, každý svou. Nedávno jsem se na to ptal, a asi to půjde i u jiných pojišťoven.

    Pepa z Depa

    Vložil romana, 1. Prosinec 2007 - 20:44

    ano, to sice lze, ale nemůžete nutit ostatní, kde si mají pojistit byt a jak jsem již psala v případě úmrtí a ostatních věci jako jsou různé smlouvy to jen věci komplikuje. Jak řešíte Vy ve Vašem domě úklid? Zajímá mne i názor ostatních. A jak řešíte ,když se na tom někdo z ostatních nepodílí? Romča

    Vložil Anonymous, 2. Prosinec 2007 - 10:07

    Společenství o třech členech ze zákona rozhoduje o všech záležitostech konsensem, tj. souhlasem všech, nepoužijí se obvyklá pravidla pro rozhodování (a tím ani pro usnášeníschopnost). Souhlas ve Vašem případě znamená souhlas všech.

    Pepa z Depa

    Vložil Anonymous, 2. Prosinec 2007 - 10:09

    Úmrtí věc zkomplikuje tak jako tak, protože rozhodujete vždy a o všem sty procenty.

    Pepa z Depa

    Vložil romana, 10. Prosinec 2007 - 22:19

    milý Pepo, ano zkomplikuje a taky by mohl být účet zablokován, což se u účtu SVJ nestane.ale to se stále bavíme o něčem jiném a ne o tom, jak donutit ostatní se podílet na údržbě ,čili úklidu spol. prostor. Firmu samozřejmě platit nebudeme a v našem případě, kdy máme malou bytovku by to byla i docela blbost.. :-)Romča

    Vložil Anonymous, 23. Leden 2008 - 11:15

    Tento problém jsme také měli a majiteli který nechtěl uklízet jsme předepsali platbu za úklid 70Kč měsíčně. Se zbylými majiteli bytů (ve vchodě je nás celkem 6bytů)jsme se dohodli na rozvrhu úklidu ne 1× za 6týdnů, ale 1× za pět. Jedenkrát za rok peníze které vybereme za úklid rozdělíme 5 lidem, kteří se po celý rok na úklidu podíleli. Není to žádná sláva, ale jak se říká „lepší než drátem do oka“. Alena

    Vložil Anonymous, 30. Listopad 2007 - 17:00

    Mám stejný problém s úklidem společných prostor,ale s majitelem bytové jednotky.Mára

    Vložil 566a567, 15. Prosinec 2007 - 14:59

    Milý Marku,

    jsou tak nějak dvě varianty.

    1. Dohodněte se na schůzi shromáždění, že každý, kdo bude poctivě uklízet, bude vždy na konci roku odměněn. (Pokud jste třeba dobrá parta, tak mu koupíte celodenní permici na vlek, až pojedete s barákem lyžovat.) A ten tamten, co na úklid prdí, ten nedostane nic, zatímco vy si je všichni koupíte z fondu oprav, jako odměnu – s tím už si účetní poradí – trochu anarchie neškodí. (-:
    2. Dohodněte se na schůzi shromáždění, že budete pravidelně, ale musíte potom opravdu pravidelně, uklízet i jeho část, kterou má rozepsanou podle rozpisu úklidu. Ten máte, doufám někde závazně stanovený – my například v prohlášení vlastníka. Na konci zúčtovacího období mu spočítejte – bez nějakého mstivého nadsazování – kolik hodin na tom celkem ostatní strávili a za kolik na hodinu to bylo. Ty peníze mu dejte do vyúčtování jako poplatek za úklid.

    Myslím, že v tom není problém. (-:

    Filip, Praha 42 – POSTOLOPRTY, 566a567@seznam.cz

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".