telefon ve výtahu
Dobrý večer. Společenství platí za telefon ve výtahu měsíčně skoro 600 Kč.(tarif o2 trend) Již několikrát jsem se pokoušel změnit tarif u O2 na něco levnějšího.Bohužel bezvýsledně. Máme ičo tak jsme podnikatelé.LOgiku o2 nechápu. Nemáte někdo zkušenosti s levnější variantou? Předpokládám, že linku zrušit nelze. Díky Synek
Dobrý den,
telefon do výtahu… !?!?
Co když tam nebude žádný a na výtah napíši
„Vstup do kabiny povolen pouze s funkčním mobilním telefonem“
jestli si ho zapomene nebo vědomě poruší příkaz, tak to je jeho chyba. Potom stačí napsat v kabině tel. čísla, kam má v případě nutnosti volat. Dřív stačil zvonek, který se rozezněl ve všech patrech a někdo vždy vylezl a pomohl. Nevím, proč zase krmit nějakého operátora. Příživníků je snad málo?
Zdravím, nevíte někdo, jestli se pro připojení výtahového komunikátoru může použít VoIP linka („internetový telefon“) ? Existují různé adaptéry (např. https://www.alza.cz/…-d290185.htm?o=1) , umožňující použít pro VoIP normální telefonní přístroje, a VoIP operátoři nabízejí pronájem tel. čísla i za 1Kč/měsíc (+ provolané minuty). Náš výtahář tvrdí, že „to nejde“ …
O2 ZERO
(ideální řešení pro nouzovou komunikaci zevnitř kabiny výtahu přes GSM bránu) a nahradilo ji novým O2 Machine – Základní paušál 72,60,– Kč/měsíčně (60,– Kč bez DPH/měsíčně) plus navíc to, co se z kabiny měsíčně provolá (lze nastavit pouze volání, bez dat, SMS, apod.).Pořád je to však lepší, než tarify za 600,– měsíčně, apod.
Petr Piskač, MBA
Projektový manažer fy Výtahy Příbram s.r.o.
Pokud je zde možné takto provádět reklamu, pak tedy:
operátor ODORIK (síť T-Mobile)
Cena nové SIM (mini a mikro) 80 Kč jednorázově
Denní poplatek za aktivní SIM 0.70 Kč (21 Kč měsíčně) plus navíc to, co se z kabiny provolá (lze nastavit pouze volání, bez dat, SMS, apod.).
Poplatek se počítá za každý započatý den, ve kterém je SIM aktivní. SIM kartu je možné dočasně deaktivovat a opět zdarma aktivovat (např. při poruše výtahu)
Pořád je to lepší, než jakýkoli tarif O2
Dobrý den, Pavle,
řešíme stejný problém jako vaše SVJ – tarif O2 Trend (případně O2 Business) za 600 Kč se nám zdá drahý, stejně jako nabízené řešení instalace GSM brány ve výtahu (cca 16.000 Kč) a přechod na levnější tarify mobilních telefonů. Mohu se zeptat, jak jste nakonec celou věc vyřešili u vás? Děkuji. Robert H
Taky jsme se konečně zbavili tarifu 02 Trend. Bránu za 16 tisíc nám taky nabízela firma, od které výtah je a která ho udržuje – Schindler. Nakonec jsme koupili bránu za necelé 4000,– od jiné firmy, Schindler s tímto řešením souhlasil. Tarif za 70 haléřů denně za aktivní SIM kartu. Akorát jsme museli měnit i komunikátor ve výtahu, s bránou si nějak nerozuměl, ale už byl 13 let starý.
Dobrý den, mužete prosím poskytnout kontakt na firmu, ktera Vam nakonec instalaci brany provedla? Děkuji.
Jak už tu několikrát správně zaznělo, nejlepší volbou (v současné době) je SIM karta O2 ZERO, kde platíte pouze to, co skutečně provoláte. Jak tu někdo zmínil, cituji: „někdy 0, někdy 20,– Kč“ – tak to je dáno tím, že v rámci provedení 3-měsíční revize (Odborné prohlídky) by se měla prověřit i plná funkčnost nouzového ON-LINE spojení z kabiny na dispečink. Solidní firma toto vždy udělá (prověří funkci tlačítka nouze z kabiny), firma, která servis a revize dělá jen na „oko“ a svou práci odbývá, spojení nevyzkouší, přesto jistě účtuje..
Otázkou je, jak dlouho tato nabídka O2 vydrží, i operátoři jakmile zjistí, že je to služba výhodná spíše pro zákazníka, nežli pro ně, tarify začne jednostranně převádět na jiné, funkcí i cenou méně výhodnější. Osobně se mi to již stalo s jiným tarifem. Toliko mé zkušenosti.
Máme v obou O2 tarif za nula a platíme do dvaceti korun měsíčně. Někdy je to opravdu za nula.
je to pravé spíše bych se zamyslel, kdo těch 600,– provolá a jakým způsobem telefon ve výtahu přeci slouží jen k nouzovému volání na výtaháře pro případ poruchy. Inteligentní výtah si buď poruchu nahlásí sám nebo osoby v něm uvízlé si pomoc pomocí něho zavolají. Na dispečinku Vaší servisní organizace jistě najde záznamy o volání. Tarif za 600,– je zbytečný.
Pokud nemůžete telefon zrušit, jistě můžete použít jiné připojení než jen pevné připojení k O2. Možností jsou mobilní operátoři (Vodafone nabízel kdysi měsíční tarif 10Kč) nebo třeba internet.
Potvrzuji, že mobilní tarif Vodafone za 12 Kč měsíčně včetně DPH
stále existuje. Používám jej. Dříve se nazýval „Slyším vás“, dnes
má tento tarif obchodní název „Odepiš“.
http://www.vodafone.cz/…y/odepis.htm
V centrech Vodafone vám jej nikdy sami nenabídnou, musíte o něj požádat.
Netuším, zda je určen i pro právnické osoby.
lake
Jak se ten tarif jmenuje? Jednal jsem s O2 a nejlevnejsi co nabizeji na ICO (SVJ) je trend za nejakych 600,– mesicne… A o pevne lince s tarifem za nula u nich neslyseli :)
Vložil Petr1245 (bez ověření), 24. Leden 2012 – 18:40
„na ICO ho nedaji“
„Na jedno RČ nebo IČ je možné aktivovat maximálně 3 SIM s tarifem O2 ZERO.“ o2.cz
Neználek
Jak je možné do výtahu zabudovat volání přes mobil? Přes klasickou pevnou linku za 598,–/měsíčně pro subjekty s íčem, funguje telefon i při výpadku elektřiny, protože je napájen z ústředny. Ale mobil? Zde je potřeba nějaké záložní napájení a také patrně nějaká GSM brána?
Ve výtahu je hláska (komunikační zařízení), kde je naprogramováno po stlačení nouzového tlačítka volání na číslo zdarma na poruchovou linku výtahářů (800 XXX XXX). Hláska je napojena na GSM bránu se SIM O2 Zero (nulový paušál), brána je zálohována externím skumulátorkem 12V pro případ výpadku proudu. Záloha vydrží minimálně den.
Dobry den, mohl byste mi prosim poslat primo ktera zarizeni byla nutna do vytahu instalovat? U nas v baraku prave navrhovali zarizeni asi za 40 tisic a me to prislo jako opravdu silenou cenu.
Dekuji moc
Dobrý den,
telefon do výtahu… !?!?
Co když tam nebude žádný a na výtah napíši
„Vstup do kabiny povolen pouze s funkčním mobilním telefonem“
jestli si ho zapomene nebo vědomě poruší příkaz, tak to je jeho chyba. Potom stačí napsat v kabině tel. čísla, kam má v případě nutnosti volat. Dřív stačil zvonek, který se rozezněl ve všech patrech a někdo vždy vylezl a pomohl. Nevím, proč zase krmit nějakého operátora. Příživníků je snad málo?
Vážený pane, máte naprostou pravdu. Nicméně toto uvedu na pravou míru: komunikační zařízení z kabiny v nouzi s ON-LINE spojením musí ve výtahu zkrátka dle platné legislativy být a musí být také plně funkční (v rámci pravidelné revize se také zkouší funkčnost spojení). Jen doplním, že nejde jen o uvízlé osoby uvnitř kabiny, ale stejné tlačítko se zvonečkem je naspodu kabiny (pod podlahou – kdo má prosklenou výtahovou šachtu, může na vlastní oči na nosném rámu kabiny vidět) a to hlavně proto, pokud by se kabina výtahu v rámci provádění servisu samovolně rozjela a uvěznila pracovníka uvnitř výtahové šachty na dně, mezi bezpečnostními nárazníky. Takový člověk (v rámci své bezpečnosti) musí mít možnost dovolat se pomoci. Takže je to nejen ochrana lidí uvnitř kabiny, ale i ochrana servisních pracovníků. Výtah je běžné technické zařízení a i zde může cokoliv technicky selhat (nelze nikdy 100% vyloučit).
A teď se pustím na pole neorané, avšak velmi důležité: všechny tyto „pozitivní změny“ (prosím, uvozovky jsou zde velmi důležité) svým cíleným lobbingem (někdy i běžně za hranicí etiky a tr. práva, rozumějte v překladu korupcí) dokáží při tvorbě nových doplnění výtahářské legislativy „protlačit“ právě ty nadnárodní koncerny pod rouškou tzv. vyšší bezpečnosti pro jejich uživatele.
Je to proto, že je třeba neustále lidi ždímat z peněz. Něco se vymyslí, chvilku z toho výrobci profitují a když už to mají všichni, již za to všichni zaplatili přemrštěné ceny, je třeba vymyslet nové „inovace“ – rozumějte prvky, které pseudo-imaginárně navyšují bezpečnost, přitom stojí nemalé peníze.
Jak se tomu bránit? Každý, kdo si kupuje výtah od nadnárodních koncernů, toto nepřímo podporuje. Budou-li tyto koncerny bez příjmů, nebude ani na korupci a na taková podobná „zlepšení“, které nemají pro provozovatele téměř žádný přínos, případně přínos jen minimální. Opět tedy platí, že vše ve své moci máme my, jako zákazníci, jenže o tom až tak daleko nepřemýšlíme..Toto je můj osobní názor a mé vysvětlení, proč se tak děje.
Ještě k vašemu nápadu: „Vstup do kabiny povolen pouze s funkčním mobilním telefonem“. Pokud byste bydlel v soukromém domě (3-patrová vila), do které nemá běžně přístup veřejnost, dovedl bych si takové řešení představit a právně podložit. Avšak v bytových domech si toto neumím představit, to by bylo jistě balancování na hraně tr. právní – např. obecné ohrožení, pokud by v kabině uvízla těhotná žena bez mobilu, která by navíc třeba začala rodit…
Mějte se hezky! S úctou k vám
Petr Piskač, MBA Autor je Projektovým manažerem fy Výtahy Příbram s.r.o.
Dobrý den,
je to samozřejmě napsané trochu humorně, ale jak je to se starými výtahy. Tam telefon nemají do dnes. A dále máme ještě plošiny pro dopravu osob tel. postižené. Tam je rychlost 0.15m/s a jsou zařazeny do strojních zařízení. Na plošiny se výtahové předpisy nevztahují. Plošiny pro přepravu osob spadají pod směrnice pro strojní zařízení. O telefonu jsem nic nenalezl.
Dobrý den i vám, je to přesně jak píšete. Na výtahové plošiny se vztahuje zcela jiná legislativa a jejich výrobce dostává poměrně širokou volnost v předpisech a doporučeních. Ale co se týče zastaralých výtahů (domnívám se, že máte na mysli nejrozšířenější TOV 250 kg/3 osoby z bývalé TRANSPORTY) tak záleží na servisní firmě. U některých výtahů se toto dalo dodatečně přidělat a také se to dělalo. Pokud je v provozu zastaralý výtah a ON-LINE spojení tam dosud není, tak je to jistě napsáno jako vážná závada v Knize výtahu a také v Inspekční zprávě.
A tady se pouštíme na led trestně právní, dnes navíc již jasně definovaný v NOZ: statutární orgán (výbor SVJ, představenstvo družstva) má přímou odpovědnost za provoz technických zařízení ve společném vlastnictví domu nebo družstevním spolupodílu. Jinými slovy: musí se starat o údržbu a bezzávadový provoz, odstraňovat neprodleně vzniklá rizika.
Pokud by se cokoliv stalo (a bude v budoucnu mnohem hůře, neboť vznikají společnosti, které rádi zastupují takové „poškozené“ v soudních sporech) a za tyto „poškozené“ se bijou o své (jejich) peníze. Případná vybojovaná finanční odškodnění ale nelze poté dělit spolupodílem mezi jednotlivé spoluvlastníky bytů, podílů na domu. Plnou odpovědnost nese výhradně statutární orgán, který může buď poté utratit všechny rodinné úspory, anebo se dobře „pojistit“.
U pojištění bych však byl opatrný a nechal si do smlouvy dát poznámku „platí i pro případ zanedbání správy o technické zařízení v domě“ – co je psáno je dáno. Kdo si dá práci, je detailista a prostuduje si tzv. Všeobecné podmínky všech pojišťoven (jako já), zjistí, že neexistuje pojištění, které by krylo „úmyslné zanedbání“. A ignorace certifikovaných úřadů o závadovém stavu výtahu takovým úmyslným zanedbáním bezesporu je..
Tím nechci kohokoliv strašit, spíše se snažím vysvětlovat. Častokrát mi přijde, že lidé nevědí a možná ani cíleně nechtějí vědět. Ale NOZ je k tomuto jednoznačný: kdo se stává statutárním orgánem, předpokládá se, že má znalosti a dokáže se rozhodovat. Vylučuje se argumentace „neznám, nevím, nevěděl jsem..“).
Mějte se hezky! S úctou k vám
Petr Piskač, MBA Autor je Projektovým manažerem fy Výtahy Příbram s.r.o.
Vážený pane Pískači,
podle kterých předpisů posuzujete jakékoliv zařízení, tedy i výtahy. Posouzení se provádí dle předpisů, které platily v době, kdy bylo zařízení dáno do provozu. Nemůžete tedy po SVJ chtít,aby se změnou technických předpisů,norem rovněž měnilo vybavení výtahů. Ukažte mi na zákon, který říkán že se to musí, ukažte mi znění zákona který říká, že po Insp. prohlídce musím vyměnit výtah.
„statutární orgán … musí se starat o údržbu a bezzávadový provoz, odstraňovat neprodleně vzniklá rizika.“
Kde je tato povinnost takto stanovena? Podle dobře informovaného zdroje pro dodržení zákona stačí provoz technických zařízení zastavit; povinnost je provozovat prý dána není.
Dobrý den,
Tak že plošiny telefon mít nemusí. V rodinném domě, také se to dá obejít. Ale, když je přístup veřejný, tak je to malér. A co když ošetřím vstup do kabiny a následnou jízdu pomocí spínacího tlačítka klíčkem nebo čipem. To už zužuji okruh použitelnosti jen na některé osoby. Asi to nepomůže.
Poslední komentáře