Svolání a průběh shromáždění

Vložil Superprodička (bez ověření), 18. Únor 2015 - 3:08 ::

Výbor SVj svolal shromáždění písemnou pozvánkou, uložena na poště byla 3.2.2014 a to do 17.2.2014.

Znění:

"SHROMÁŽDĚNÍ VLASTNÍKŮ JEDNOTEK

Termín konání: 17. února 2015, od xxhodin

Místo konání:…

Program shromáždění:

  1. Zahájení
  2. Volba předsedy zasedání
  3. Předseda zasedání zjistí usnášeníschopnost shromáždění + 2 lidi na sčítání hlasů
  4. Schválení programu
  5. Volba nového člena výboru SV
  6. Zpráva o stavu finančních prostředků a informace o převzetí budov
  7. Návrh podkladů na rozpočet na rok 2015.

Bezpečnost, opravy a údržba budov i osob pro rok 2015, běžné opravy a údržby společných částí domu – dispozice výboru na neodkladné práce do částky…

9. Návrh pro případ nabytí, zcizení nebo zatížení movitých věcí do částky…

10. Návrh dlouhodobého plánu modernizací a rekonstrukcí

11. Minimální počet osob na byt

12. Ustanovení služeb, které budou poskytovány prostřednictvím SVJ, zálohy na rok 2015 a rozúčtování cen služeb

13. Diskuse

14. Usnesení ke každému bodu a závěr

Shromáždění vlastníků se účastní s hlasovacím právem pouze vlastníci jednotek nebo jejich zplnomocnění zástupci (plnou moc odevzdejte u prezence, podpis nemusí být ověřen v případě rodinných příslušníků).

Vážení vlastníci, prosíme o maximální možnou účast, neboť projednávaná problematika je velmi důležitá. Nemůžete-li se shromáždění vlastníků jednotek zúčastnit, můžete se pro účast na shromáždění nechat zastoupit. Plná moc pro zastupování musí být písemná s úředně ověřeným podpisem zmocnitele.

V … 28.1.2015 "

Dopis si kvůli nemoci vyzvednu 6.2.2015. V poz­vánce není nic konkrétního, posílám tedy SVJ mail ve znění: „Dobrý den, prosím o sdělení, kde a kdy je možno se seznámit s podklady ke shromáždění Společenství vlastníků xxx, o jehož konání dne 17.2.2015 jsem obdržela pozvánku 10.2.2015. Děkuji“ Dostávám odpověď 2 hodiny před začátkem shromáždění ve znění: „Dobrý den, jednotlivé body, které budeme projednávat jsou na pozvánce. Žádné jiné podklady pro toto shromáždění nejsou. S pozdravem výbor SVJ“

Konečně vím, že přece jen nějaké svědomí autor má, stydí se podepsat. Kladu si otázku, co tedy je smyslem shromáždění, nemá-li výbor žádné podklady a co tam tedy budeme dělat. O dvě hodiny později však již výbor podklady má a nechává hlasovat o svých konkrétních návrzích. Představí nového kandidáta na člena výboru, domluveného předem a nechá o něm hlasovat. Navrhne a nechá odhlasovat, že vymění ve všech společných prostorách zámky a tedy klíče, každému vlastníku dá maximálně 3 kusy, má sice v nejbližší budoucnosti v plánu nechat vyměnit vstupní dveře, ale nové zámky se pak použijí do nich, nezná rozpočet akce, ale „50 000 maximálně“ bude stačit.

Dále přichází s návrhem na výši odměny pro výbor, tam má jasno úplně přesně a odměnu si nechá odhlasovat i za měsíc, kdy SVJ neexistovalo, ( 10 000 měsíčně) nechá si ji odsouhlasit, na mou námitku, že tedy v tuto chvíli je odsouhlasen náklad na odměnu výboru ve výši 13 400 Kč, odpovědí, že o tom rozhodně jejich účetní  a že jejich účetní se v tom vyzná, na dotaz, zda jsou tedy za tyto peníze připraveni vykonávat správu domu, odpoví výbor, že mají ještě jednoho pána, který bude dům obstarávat po technické stránce, ale toho budou platit z fondu oprav, na můj návrh, že by mohli vykonávat správu domu částečně na DPP, odpoví, že tedy veškerou činnost budou vykonávat na DPP. Hlasování se už nekoná. Nemám sílu už dodat nic.

Pak se přejde ke službám a jejich rozúčtování. Na dotaz, zda tedy pro SVJ použije zákon 67/2013, nebo zda mají nějaký jiný návrh zní odpověď, že způsob rozúčtování převzali tak, jak jej dělal správce do 31.12. 2014, Na dotaz, jaký byl ten způsob, odpověď, zeptejte se toho bývalého správce. Na dotaz, jak tedy rozúčtují např. úklid v roce 2015 odpověď: stejně na každou bytovou jednotku. Tak tedy namítám, že nectí zákon. A je tu řev, že otravuju, zdržuju, prudím, mám byt jen na kšeft ( výrok předsedy), že nikdo není povinen hlásit počet osob, že žádný zákon nic takového neříká atd atd atd. A pozor, paní výborová už křičí, že jako jediná jsem neuhradila fond údržby a jestli ho tedy uhradím, největší idiot řve, dát k soudu, žalovat, zaplatit pokutu. Ptám se, proč vytahují fond údržby, když řešíme rozúčtování služeb, všichni křičí jak to, že ta paní neplatí do fondu oprav a že budou chtít zateplovat a ať táhnu a nezdržuju a neprudím, že jsem jediná, kdo zdržuje, má námitky, idiot křičí, že jsem ho udala a to dvakrát, že na to má důkazy a ať ho klidně žaluji a dám k soudu. Ještě jednou se pokusím zeptat, co je fond oprav, je to záloha a na co, nebo příspěvek. Paní výborová ječí, že ji zkouším jako malou školačku a tím ji ztrapňuji, manželku předsedy přibíhá a radí, že mají říct, že je to příspěvek, lidi řvou, ať táhnou k čertu, a že mi dají pokutu. Kolik bylo přítomno vlastníků? Nevím, nikdo se nezmínil…. Atd Atd atd.

Tak co radíte, statutáři, „právníci“, kolegové vlastníci.

Pan LAKE nedávno poznamenal, že směřujeme úpravou bytového spoluvlastnictví ke kolektivizaci. Nesměřujeme pane LAKE, my jsme se ještě od ní nikam myšlenkově neposunuli…

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil tazatel jaryn, 18. Únor 2015 - 19:46

    Superprodička1 – pokud založíš svůj fanklub , rád se stanu jejím členem… jsem statutár pouze 15 let , tak někdy opravdu někdy bych se nesměle příhlásil k diskuzi. Myšleno upřimně.

    Vložil Superprudička (bez ověření), 18. Únor 2015 - 21:29

    Tazateli Jaryne, nerozumím, omlouvám se.

    Když nad tím s odstupem přemýšlím, tak hlavní problém je v tom, že někdo cizí s úmyslem usurpovat si moc a rozhodovat pošlape Vaše práva a když ho na to upozorníte, tak místo, aby se zamyslel, tak Vás shazuje a ponižuje.

    Nejvíce mě na tom asi zaráží ta samozřejmost, s jakou to dělají. Ale konec konců, když se podíváte do zpráv, tak pořád mi přitom nemíří samopalem na hlavu, ale podobné to je, něco v tom duchu, náznak.

    Vložil superstatutár (bez ověření), 18. Únor 2015 - 12:15

    Aby diskuze nebyla pouze jednostranná, nabízím pohled i druhé strany (zdůrazňuji těch zodpovědnějších statutárů), která to se svými ovečkami mnohdy nemá také jednoduché a s výkonem svého úřadu už vůbec. Ve zprivatizovaném domě máme 13 let družstvo a 2 roky i SVJ, správu si děláme sami. Abychom trochu drželi krok se zákony, musím se neustále účastňovat různých školení, pročítat zákony a vyhlášky, samovzdělávat se. Kolik je to času nemusím popisovat. A protože jsem technik, některé věci mi jdou dobře a těm vzdáleným – právním a ekonomickým – mnohdy nerozumím. Určitě neděláme vše na 100% i když se usilovně snažíme. Ostatní členové výboru se „vezou“, protože tolik času na rozplétání legislativní džungle nemají, musí živit rodiny. Zodpovědné vedení těchto organizací je mnohdy práce běžného pracovního úvazku. Jenže neznalí vlastníci se domnívají, že je to brnkačka, za kterou se výbor nestydí brát si peníze. A že neznalých vlastníků, kteří mají dojem, že se všechno spiklo proti nim, je dost – viz některé „naivní“ otázky na zdejším fóru. Nic proti nim. To je i důvod, proč většina na schůzích mlčí, neb sama neví.

    Ideální by bylo, kdyby ti přispívající, kteří jsou nabiti vědomostmi, se sami angažovali ve výborech, nebo své služby konzultanta nabídli. Jak to prosadí, záleží na síle jejich osobnosti.

    Domnívám se, že časem budou všechny SVJ řídit externí správci, neboť nebudou lidi a navíc lidi informovaní. A že to bude vlastníky finančně hodně bolet. Spoluvlastnictví je těžká lidská disciplína a ne každý je schopen rozumné domluvy.

    Vložil Superprudička:-) (bez ověření), 18. Únor 2015 - 13:21

    Superstatutáre,

    dělám to co Vy jako řadový vlastník? 3 placeným statutárům v 1 SVJ ( 30 měsíčně odměna ) pak své vědomosti podsouvám zdarma při obraně svých práv, tu co mají dodat rejstříku, tu kde mají chybu ve smlouvách atd atd. Opravdu to hodně bolí, to s Vámi souhlasím, další statutáry zdarma poučovat proti jejich vůli nemíním…, upřímně, opravdu a díky Bohu mě zase tak těch pár korun nebolí, ale pošlapávání práv bandou idiotů mě štve hodně.

    Vložil superstatutár (bez ověření), 18. Únor 2015 - 13:51

    No, nechci s Vámi donekonečna polemizovat, chtěla jsem jen upozornit na složitou situaci některých těch zodpovědných na druhé straně, když jste k tomu vyzvala. Zkusila jste někdy sama připravit shromáždění SVJ se všemi náležitostmi? Práce nejméně na dva dny. Málokdo je ochoten svůj volný čas obětovat ve prospěch ostatních, i když ho má vlastně zaplacen. Výši vašich odměn nechci komentovat, nevím za co je. Ale naše odměny zdaleka tak vysoké nejsou. Tento web je zeď nářků postižených vlastníků a všichni, kdo mají jiný názor jsou mínusováni, takže jsem se jen pokusila o vyváženost. Nejsou všichni bandou idiotů, to mi věřte. Jediná rada zní : kupte si byt v jiném domě a idioty pusťte k vodě … Třeba budete mít větší štěstí …

    Vložil Superprudička (bez ověření), 18. Únor 2015 - 19:07

    Superstatutárko:-), ad shromáždění, ano, je to práce na více dnů, a má to být práce placená, zastávám názor, že práce má být řádně placená, příprava shromáždění a jeho řádné vedení, zápis, hlasování je opravdu hodně náročná věc, vím, o čem mluvíte, ale na druhou stranu, rozhoduje se na tam na dlouho o někdy velkých závazcích.. O vlastnících? Jak řekl můj manžel, buď ráda, že pro Tebe jsou to více méně bezvýznamné peníze, starat by se měli ti zadlužení hypotékou, důchodci, kteří počítají každou korunu. Souhlasím s Vámi, že s vlastníky to jednoduché není vůbec, obvykle, pokud už vůbec přemýšlejí to uzavřou tak, že jim jejich pár set, tisíc nestojí za dohadování… Jenže 1500×40 = 60000, které buď utratíte, protože s nimi nemusíte hospodařit nebo se šábnete s kámošem,, nebo je krásně zhodnotíte. To je to, že lidé neumějí přemýšlet a peníze skutečně co nejefektivněji využít. Navrhla jsem místo výměny klíčů u cca 40 dveří přestavět zámkové vložky za 180 Kč, a to tam, kde nás to nejvíce pálí. Stále by nám zůstal zachován kvalitní systém generálního klíče. Jeden hlupák, který už se třese na to, že si vydělá, Vám bez argumentů a jakéhokoli doložení řekne, že se to nevyplatí a bylo by to drahé a že by to stálo 50 000 ( já vím, že 2000,– )m že se prostě klíče vymění, na dotaz, kolik bude stát výměna, odpoví, že neví, že snad do 50 000 a to výbor může …Nabídnu se, že to zjistím, zařve jeden idiot NE, řeklo se výměna, a je hotovo. 48 000 je v háji. A máte pravdu, 30 lidí mlčí. Znám obě stránky mince a musím říct, ne že nejsou slušní lidé, ale jsou spíš výjimkou. Lidé v ČR nemají vysoký morální kredit, bohužel.

    Vložil Anonymous, (bez ověření), 18. Únor 2015 - 12:22

    Superstatutáři, byl jste se školit taky na NOZ? Copak jste se dozvěděl?

    Vložil superstatutár (bez ověření), 18. Únor 2015 - 12:34

    Nepotěším Vás, názory se během doby poněkud změnily a jsou čím dál víc rozostřenější. Na přímou otázku už i právníci odpovídají „počkáme na judikát“. Proto nepodléhám panice a řídím se v tomto ohledu selským rozumem – nic neuspěchat. I v jiných ohledech používáme více selský rozum, za což by mě asi někteří zde diskutující nepochválili. Ale na některé otázky prostě odpověď nedostanete …

    Vložil PetrP., 18. Únor 2015 - 11:54

    Nemůžu si pomoct, ale takový pacienti jako jste vy jsou a budou vždycky všude. Jakmile tady někdo napíše názor, který má hlavu a patu, tím myslím SuriaMaria, tak ho hned zmínusujete! Lidi proberte se!! A nebo se tady plácejte po virtuálních ramínkách a dělejte si dobře. Mě to teda hlava nebere!

    Vložil SurioMario, 18. Únor 2015 - 11:15

    Vážená superprodičko, to co jste popsala je pouze váš náhled na věc a spoustu věcí kolem jste mohla vynechat.. Ano, můžeme vám to tady baštit, jak to u vás máte těžké a nebo by se člověk měl zamyslet nad tím, jak je možné, že xy lidí z vašeho SVJ stojí evidentně za vaším „neschopným“ výborem a vy jediná jste proti všem? To mi trochu nehraje. Já sám jsem se u nás setkal s podobným člověkem jako jste vy. Nezlobte se na mě, ale lidé „vašeho ražení“ nejsou schopni normální lidské komunikace, to je patrné už z toho co jste napsala.. Pokud, jak píše ONO, máte lepší znalosti než váš výbor, proč tedy nejste jednou z nich nebo jim alespoň v této oblasti nepodáte pomocnou ruku?? Pokud jsem to dobře pochopil, tak jste si účetnictví přebírali teprve před necelými dvěma měsíci a jelikož jsem sám v takovéto situaci byl, tak chápu, že to není snadná věc, obzvláště pro laika! Kritizovat a kydat špínu na ostatní je snadné, ale podat pomocnou ruku a lidsky a „kolektivně“!!!! pomoci je pro vás asi obtížné.. Zamyslete se nad tím.. S.M.

    Vložil KC (bez ověření), 18. Únor 2015 - 10:29

    Když jste neměla možnost seznámit se s podklady před schůzí, hlasovala jste pak u jednotlivých bodů proti?

    Vložil Superprudička (bez ověření), 18. Únor 2015 - 19:14

    I většiny jsem se zdržela, jak se chcete vyjadřovat k věcem, ke kterým nemáte žádné podklady? Nikdo nezkoumá usnášeníschopnost, hlasuje se stylem, tak j e někdo proti? Zdržel se? Tak fajn. Usnesení se samozřejmě jasně a zřetelně nečte, něco se blábolí, co nemá hlavu a patu a co bude nakonec v zápise, to ví Bůh…

    Vložil Gin (bez ověření), 18. Únor 2015 - 22:01

    Aje problem pozadat o precteni presne textace usneseni a zapisovatel to rovnou zapise?

    Vložil Svolání a průběh shromáždění 103 (bez ověření), 19. Únor 2015 - 12:02

    Gin, ano, to byla hodně zásadní chyba, zapisovatelkou byla „demokraticky“ zvolena manželka předsedy, která je více měně „duchovní“ silou výboru. Ověřovatel zápisu zvolen nebyl, došlo mi, že bylo třeba po každém, lépe řečeno před každým hlasováním nechat ji zapsat a přečíst zapsaný návrh usnesení, ano to byla chyba, protože ty návrhy neměly absolutně hlavu a patu, ale myslím, že by mě „lid“ vynesl v zubech…A to velmi rychle. Ale naprostý souhlas, zapsat návrh, přečíst a pak tedy nechť o těch protiprávních a superblbinách dají hlasovat! Kdyby mě podpořil alespoň jeden jediný člověk, šla bych do toho, ale mít proti sobě 40 lidí a předsedu, který se do vás naváží slovy " máš byt jen na kšeft", další blb řve, že jste ho udala, blondýny řvou ať nezdržujete, a vy víte, jak moc jim jde o to korýtko, zvané správa domu, blbá blondýna z výboru Vás odmítá nechat dokončit větu a ječí, že jí urážíte otázkami, o kterých víte, ýe na nezná odpověď, tak to není úplně výchozí situace pro to, abyste se držel striktně postupu, zapsat návrh přečíst, nechat hlasovat.

    Vložil KC (bez ověření), 18. Únor 2015 - 10:25

    Hm, bohužel u nás to vypadá podobně, možná ještě hůře :( My máme na pozvánkách napsáno, že shromáždění se mohou účastnit i nájemníci. A podobných chuťovek máme více, např. u nás hodný pan správce dělá opravy v bytech a materiál hradí z „fondu oprav“. Když na shromáždění namítnete, že opravy v bytech nelze hradit ze společných peněz, že jde o peníze na správu domu, ne na správu bytů, tak vám bezelstně namítnou, že „se to přece jmenuje fond oprav, tak na co jiného, než na opravy ty peníze používat, že?“ :-) Člověk má na výběr, znepřátelit si celý dům, vč. přátel (proti mě se v domě postavil i kamarád a spolužák ze školy), nebo si hájit svá vlastnická práva. Začal jsem přemýšlet, co s tím. Možná shromáždění natáčet na video a přidávat na Youtube s anglickými titulky jako nekonečnou českou komedii? Mohl bych na shlédnutích dobře vydělávat. O víkendu jsem začal tvořit webovou stránku pro dva domy, kde vlastním byt (jeden byt mám „jen na kšeft“, jak trefně vyřkl předseda z domu zakladatelky vlákna Superprodičky). Zahájím tam diskusi k našim domům a naházím do schránek odkaz na webovou stránku a budu čekat, zda lidé budou mít zájem diskutovat o svém domě a seznamovat se s chodem domu. Pokusím se vysvětlit, že transparentní fungování domu je ve prospěch všech. Na shromáždění se lidé bojí vstát a promluvit, sdělit svůj názor. Na internetu anonymně mohou být sdílnější. Zkusím na web nahrát dokumenty SVJ, ke kterým se dostanu (také je u nás vše tajné). Pokud jste v minulosti procházeli ve svém domě podobným martýriem, rád si ořečtu vaše tipy.

    Vložil JaVa, 19. Únor 2015 - 11:34

    Taky jsem před dvěma měsíci vytvořil k našemu SVJ stránky na " www.sousede. cz", rozdal osobně a rozeslal e-mailem pozvánky s heslem.Ze 30 vlastníků je tam přihlášen jeden a toho jsem tam přihlásil já osobně.Nezájem tupých „ovčanů“ je opravdu neskutečný.Co se týče nabídky poradit či pomoci výboru,tak na to jsem kdysi od jedné předsedkyně dostal tuto odpověď:„co by mi měl kdo radit ,já jsem byla zvolená“.A na schůzích to u nás opravdu vypadá obdobně jako uvádí „superprudička“­.Hlupáci odsouhlasí vše co jim „zvolení“ navrhnou a oponenty překřičí.

    Vložil KC (bez ověření), 19. Únor 2015 - 11:51

    Já nad tím poslední dobou hodně přemýšlím (nad webem). Bude nutné na začátku zveřejnit něco hodně kontroverzního, aby se rozproudila diskuse (lidi mají rádi bulvár).

    Vložil Gin (bez ověření), 18. Únor 2015 - 22:13

    Ono je mozne, ze to ani u vas ani jinde neni tajne, ze by nechteli informace pustit, ale spise vybor je jen liny, bordelar a boji se kontroly/kritiky a viceprace…

    Take jsem si to davno tomu myslel jak vy, ze se snazi neco utajit…

    Ze je neco tajneho spise vykrikuji duchodci a jini vlastnici a vybor jen takticky mlci, aspon u nas…

    JDete za spravcem, kdo vam dela ucetnictvi, ti vam to jako vlastniku bez problemu cokoliv ukazou. Samozrejme musite byt vlastnik jednotky a muzete kontrolovat udaje kohokoliv (odecty atp.).

    S cim mam ja problem je, ze sice muzu kontrolovat cokoliv ale nemohu zabranit, az zase vybor ucini iracionalni vydaj/nakup/za­kazku…

    Pokud si nechcete znepratelit ostatni, tak nezbude nez cerpat take z fondu oprav jako ostatni… Jakkoliv je to absurdni. Pokud chcete boj, dejte jim to pisemne :-) budete velmi „obliben“.

    Vložil Misme, 18. Únor 2015 - 11:40

    Neporadím, co s tím definitivně. Průběžně je zapotřebí zůstat „konzistentní“ ve svém přesvědčení, že transparentní fungování domu je ve prospěch všech. Konkrétně u nás (jsme BD a tedy nemáme shromáždění ale členské schůze) je to zajímavější ještě v tom, že v kuloárech si mi všichni stěžují, pomlovají se navzájem, ale jakmile dojde na hlasování, všichni, kromě mne a letos navíc ještě jedné stejně odhodlané ženy, zvedají ruku pro jakýkoliv (předem neoznámený) návrh. Na předkládání podkladů k jednání se u nás taky „nehraje“.

    Vložil Superprusička (bez ověření), 18. Únor 2015 - 13:35

    Misme,

    ženy jsou obecně považovány za hloupější, začínám uvažovat, jestli na tom není něco pravdy. Vítejte v Klubu pacientů

    Vložil Misme, 18. Únor 2015 - 14:59

    Kdo mě vítá? Anonym, který se ani nedokáže nebo nemá odvahu se zaregistrovat? Pche :D

    Vložil Superprudička (bez ověření), 18. Únor 2015 - 19:17

    To byl vtip, Misme, trpíme podobnou diagnózou, vadí nám bezpráví…

    Vložil Misme, 18. Únor 2015 - 19:38

    njn, ale podepsala ses jako superpruSička, jsem si říkala, že by líp vypadalo superprsička a příspěvek vyhodnotila jako pokus o podvrh nějakého maskulinního šovinisty :D

    Vložil ONO, 18. Únor 2015 - 6:58

    pro Superprudičku: Souhlasím se závěrem, že jsme se myšlenkově z kolektivizace zatím nevymanili. Někteří „vlastníci“ si neuvědomují že jsou vlastníci a uniká jim i rozsah práv a povinností spojených s vlastnictvím sdíleným se spoluvlastníky společných částí. Vysvětlování je téměř „Sisifovská práce“. V těchto případech odvážným vlastníkům nezbývá, než se obrnit proti útokům, být imunní k urážkám a nenechat se zastrašit davovou netečností. Bohužel, v případě špatně vybavených „vůdců“-výboru SVJ potřebnými znalostmi je ten kdo zná víc nepřítel číslo 1 a podle své úrovně používají i styl komunikace. Je to smutné, může to způsobit i pocit marnosti, ale některé věci se prostě přehlížet nedají, takže se držte ONO

    Vložil Superprudička (bez ověření), 18. Únor 2015 - 11:15

    Děkuji KC a ONO za názor a milá slova,

    Tak to už mám nepřátele, jsou to v podstatě zbývající spoluvlastníci.

    KC marníte čas, věřte mi. Mám zkušenost, trvající několik let.

    Zajímavé je to sociologicky: mladá žena cca 30 let, neví o povinnostech člena výboru a fungování SVJ NIC, lže, jako když tiskne, výřečná a ví přesně, kolik chce za svou nevědomost a vadné kroky zaplatit, 30 000,– , arogantní předseda, který si přivede na shromáždění jakéhosi kamaráda, kterého označí, jako pána, který bude pomáhat s technickou správou a bude placen podle odvedené práce z „fondu údržby“, za svoje v podstatě veřejné tunelování prostředků 35 000,– Kolik dostane kamarád, nikdo netuší, kolik kamarádka účetní, nikdo netuší. Kolik má SVJ prostředků, nikdo z nich neví, pouze vědí, že jim musím platit další a další peníze do „fondu údržby“. Nebráním se platit údržbu a opravy domu, vždyť je to také můj dům, že? Pánové, také Vám v servisu diktují cenu kubatura x 25 Kč, a co s tím Vaším mazlíčkem budeme za ty prachy dělat, to se ještě uvidí?

    Vložil Gin (bez ověření), 18. Únor 2015 - 22:19

    A proc ostatni akceptuji hru vyboru a Vy ne?

    Protoze vyboru veri? Proto si ho navolili…

    Bohuzel to je demokracie, vlada luzy, koho si navoli, ten jim vladne… Jak to chcete delat jinak?

    Sezente levnejsiho udrzbare, levnejsi ucetni a je to… Copak u vas neni spravcovska firma?

    30.000 za rok? Kolik vas stoji vybor (a administrativni sprava domu) v prepoctu na byt/rok?

    Vložil Misme, 19. Únor 2015 - 9:51

    A proc ostatni akceptuji hru vyboru a Vy ne?

    Proč ostatní, to nevím, ale mám tušení – chtějí bydlet, mít klid a nestarat se, mimo jiné o věci, kterým nerozumějí nebo nechtějí, nemohou jim věnovat čas nebo jsou nad jejich intelektuální schopnosti a možnosti atp. A neberte to, že na ně shlížím s despektem – já sama se považuji za ideální typ nájemníka, tj. nepotřebuji bydlení vlastnit, potřebuji bydlet a nechci se starat, ale povaha mi nedá, tím spíše, když vidím šlendrián. Do nájmu v solidní lokalitě jsem vědomě a cíleně odešla z rodinného domku, chtěla jsem žít jinak a ne se nechat vláčet problémy nemovitosti, podmínky nájemního bydlení mi vyhovovaly. Pak přišla privatizace bytového fondu, výhrůžky města, že když to nekoupíme my, prodají to Vietnamcům. Odjakživa jsem slýchala, že nejhorší formou vlastnictví je spoluvlastnictví, ale stala jsem se bez dobré vůle, pod pohrůžkami, spoluzakladatelkou bytového družstva. Několikrát jsem se stěhovala – do větších družstev, v domnění, že budou umět „spravovat“ majetek lépe a na mne dopadne menší „intelektuální“ zátěž. Zkušenost ukázala, že je to z deště pod okap. Dnes hledám byt v „čistém“ nájmu, ale nájemních bytů po (podle mého názoru) neuvážené privatizaci je jako šafránu a v pro mne přijatelných lokalitách vlastně nejsou. Do českého Bronxu se mi nechce.

    Bohuzel to je demokracie, vlada luzy, koho si navoli, ten jim vladne… Jak to chcete delat jinak? 

    Demokracie je vláda lůzy? A čím pak byla vláda dělníků, rolníků a pracující inteligence? Moje zkušenosti mi říkají, že do koryt se v 99% hrnou ti s nejubožejším morálním profilem. Ti jsou pak voleni, zvoleni a my to akceptujeme, protože jsme pohodlní a věříme, že se „to“ „nějak“ „vystříbří“.

    Sezente levnejsiho udrzbare, levnejsi ucetni a je to… Copak u vas neni spravcovska firma? 

    Za prvé, levněji neznamená lépe, tedy v důsledku levněji může být dráže. Za druhé, problém já osobně nevidím v ceně, ale ve kvalitě a potažmo garancích, když žijeme v době a místě, kde nikdo za nic nenese odpovědnost a vymahatelnost práv řadového občana setrvává na nule.

    Vložil Superprudička (bez ověření), 19. Únor 2015 - 11:50

    Misme,

    gratuluji a děkuji,

    popisujete velmi přesně i můj postoj.

    Pro diskutujícího, na kterého reagujete: To je právě omyl mnoha výborů, že jejich úkolem je vládnout, nikoli sloužit, považují svou funkci nikoli za službu, ale za prostředek k uchopení moci! A to je i případ demonstrovaný v úvodu diskuze!

    Vložil MartinII, 18. Únor 2015 - 14:40

    Máte legální možnost dle NOZ podat námitky. Upozorněte výbor, že neexistuje fond údržby (ani fond oprav), ale skrývá se to v NOZ pod „příspěvky správy domu“. Pokud jde o možnost seznámit se s podklady, zákon myslím nic „neříká“ co má dělat vlastník, kterému to bylo odepřeno. Nebojte se jít do sporu. Mluvím za sebe, já do podobného či většího sporu šel. Problém byl závažnější než váš, takže jsme se mohl obrátit na státní zastupitelství.

    Vložil KC (bez ověření), 18. Únor 2015 - 14:41

    Můžete pro inspiraci trochu blíže popsat kroky, které jste podnikl a s jakým výsledkem? Konkrétních návodů, co dělat, je na tomto webu pramálo, jen samá teorie a citace ze zákonů. Děkuji.

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".