Přeplatky v SVJ - "termín" (§7/5)
§7/5 Vyhlášky 372 je ve znění
Nedoplatek a nebo přeplatek vyplývající z vyúčtování podle odstavce 2 písm. h) je splatný do 7 kalendářních měsíců po uplynutí zúčtovacího období. Pokud byly uplatněny reklamace, které vlastník uznal, je konečný nedoplatek nebo přeplatek splatný nejdéle do 8 kalendářních měsíců po uplynutí zúčtovacího období
Jednoduché 2-dotazy:
Vyúčtování provede Vlastník (§2/g) správně do 4-měsíců (§7/1)
s lhůtou na podání reklamace 21-dní (§7/2i). 3-Vlastníci (=koneční
spotřebitelé) podají reklamaci. Reklamace je všem uznána.
- 1. znamená to, že těmto 3-Vlastníkům má oprávnění vydat přeplatek
až ke konci 8-ho měsíce a ostatním je povinen do 7-mi nebo je
z titulu uplatnění libovolné reklamace oprávněn provést výplatu
všem konečným spotřebitelům v zúčtovací jednotcě až ke
konci 8-ho měsíce?
- 2. pokud je hranice pro reklamaci na minimu dle §7/2i (21dní) – je korektní aby výplata přeplatku byla až ke konci 7-ho měsíce? (zvlášť když přeplatek za služby není JEN za TEP a TUV (tedy to co upravuje Vyhláška372) ale i za ostatní služby v SVJ (STO,LFT,UKL, …apod))
děkuji rivr
Poslední komentáře