Podání trestního oznámení za opakované rušení nočního klidu.

Vložil Renata. (bez ověření), 6. Únor 2012 - 15:11 ::

Může opakované rušení nočního klidu vyústit až na podání trestního oznámení?Jestli se memýlím tak rušení nočního klidu je přestupkem.Pokud na sousedy zavolám policii a vše sepíšem a nahlásím to na přestupkovou komisi na Městský úřad.Pokud se to bude opakovat vícekrát,můžu podat trestní oznámení?Jedná se o opakovaný přestupek?Jestli se nemýlím tak to umožňuje nový trestní zákoník.Zatím hrozila pouze finanční sankce až do výše 30 000.korun.Máte prosím s tímto problémem někdo zkušenosti? Děkuji.

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil Adam M. (bez ověření), 18. Červenec 2021 - 14:18

    Dobrý den chtěl bych se zeptat pod barákem má kavárnu která je otevřena do 22h nedodrzujou otvírací dobu a ustavičně je tam hluk a budí mi děti a mě když vstávám do práce na denní sichtu včera měli mít do 22h a byl tam kravál do 5 do rána volal jsem několikrát městskou policii a přijeli jen jednou a pak už to odmítli řešit. Chtěl bych se zeptat kde můžu jít nahlásit tento problém který se opakuje denně děkuji

    Vložil Strážník (bez ověření), 18. Červenec 2021 - 14:30

    „volal jsem několikrát městskou policii a přijeli jen jednou a pak už to odmítli řešit“ (Vložil Adam M. (bez ověření), 18. Červenec 2021 – 14:18)

    Buďte rád, že Vám nedali pokutu. Městská policie je součást obce/obecního úřadu a strážníci jsou zaměstnanci obce/obecního úřadu. Je třeba být důsledný a obrátit se neprodleně na jejich bezprostředně nadřízeného – vedoucího směny. Pokud to nepomůže, na inspekčního strážníka. Pokud ani to nepomůže, na velitele městské policie. Pokud ani to nepomůže, na nadřízený orgán.

    Někde se zde řeší, kdo je nadřízený městské policie, tam už je to nepřehledné, totiž starosta, nebo krajský úřad, nebo ministerstvo.

    Je vhodné znát jména nebo služební čísla strážníků.

    Uvedené je typická záležitost pro městskou policii. Proto byla zřízena.

    Vložil Hana.H. (bez ověření), 22. Listopad 2012 - 10:09

    dobrý den,chci se zeptat,jak se můžu bránit,jestliže sousedka,která bydlí v nájmu nade mnou a v noci nebo ve dne neustále tříská s něčím do podlahy až se třese strop klidně v kuse 5 hod.Když jsem za ní byla poprvé,tak se rány ozývali až ven na chodbu paneláku a když mi otevřela,tak to teprve byl šílenej kravál.Budí to mě i 5 letého syna,který se probudí pochopitelně brekem,ale ona nebere ohled ani na něj.Trvá to už takhle rok,veškerá normální domluva s ní nejde,je hned agresivní a už mi ani neotevírá.Policie to neřeší,protože ona všechno zapře.Děkuju za radu.

    Vložil Hana.H. (bez ověření), 22. Listopad 2012 - 10:17

    ještě bych chtěla dodat,že jsem psala stížnost majiteli bytu,ale ten na to vůbec nereagoval a ta slovenka,že už nejenže tříská do podlahy,ale klepe mi bordel a vlasy na prádlo na šňůře a klidně si zapne i pračku v noci,tak nevim.

    Vložil Miglandc, 6. Únor 2012 - 15:30

    U nás v domě se toto děje už snad 10l a mnohdy to byl takový kravál že se lidé i 100m chytali za hlavu.Neštětně krát byla volaná policije jednou ti aktéři policajtům nadávali z balkonu kokoti a nic stále se to opakuje.V domě sousedi lezou pod matraci a něchtěji mít s nima problémy.Je to panelák dost s ošizenýma panely tak je to tak slyšet že stává neobyvatelný.Nej­více člověka štve že nenajdete spojence asi ze strachu nebo nevím.Né každý má miliony na druhý byt tak je člověk nucen se ve svém bytě mučit!Výbor se k té věci nechce ani vyjádřit i když jsem chtěl na toto téma svolat schůzy.Je to hrůza!

    Vložil Ferat, 6. Únor 2012 - 21:21

    Proč by to měl řešit výbor?! Jste tam snad všichni svéprávní a můžete zavolat Policii sami nebo se obrátit na příslušný Obecní úřad! A odpovězte mi na otázku: Svoláte schůzi, tam to projednáte a co bude jako dál?! V tomto nemáte jako shromáždění vlastníků ŽÁDNOU pravomoc – bohužel, tak to prostě je!!! Výbor se zabývá správou domu, technickým stavem, opravami, atd. Řešení mezisousedských vztahů nemá v pravomoci. Vy jste další z těch, kteří by se rádi „schovali“ za výbor. Ať oni volají Policii, ať oni chodí domlouvat rušičům, ať oni se s nimi hádají/perou. Ať oni mají nepříjemnosti, jsou přece výbor! Řešte situaci sám za sebe, najděte spojence.

    Vložil lake, 8. Únor 2012 - 16:56

    Ferat nemá pravdu. Nejde o svolání schůze, jak píše. Tím by se skutečně nic nevyřešilo. Oznámení o přestupku nemusí podat pouze osoba postižená spácháním přestupku, může tak učinit i kterákoli osoba, která se stala svědkem přestupku. SVJ – právnická osoba může tedy oznámit přestupek. Nebrání tomu žádný zákonný předpis.

    Na policii zajde nejspíše předseda, který podle ZoVB jedná za výbor SVJ navenek. Policie pak bude postupovat standardně: zjistí si kdo je osoba podezřelá ze spáchání přestupku, předvolá svědky, zajistí jejich výslech a výsledek pak předá příslušnému úřadu obce do třiceti dnů.

    Stejně tak je možné, aby SVJ svým jménem podalo soukromoprávní žalobu při obtěžování vlastníků jednotek podle § 127 ObčZ (obtěžování hlukem, kouřem, zápachem atd.). Píši o takovém případu jinde, včetně citace z rozsudku Městského soudu v Praze č.j. 54 Co 3900/2007–203: http://www.portalsvj.cz/…ovani-hlukem

    Proti těm, kdo se chovají hlučně, či kouří ve společných prostorách, nemusí zasahovat jednotlivec sám za sebe, nýbrž celé společenství.

    lake

    Vložil Jirka_Z, 8. Únor 2012 - 17:11

    Zdravím, ačkoliv většinou s p.lake souhlasím, toto není ten případ. Nevidím důvod proč by předseda měl hlásit rušení nočního klidu (nebo cokoliv jiného, co se týče občanského soužití) na policii za kohokoliv v SVJ. Pokud bude chtít sám nahlásit tak jistě může, ale nikdo ho nemůže nutit, aby byl povině nárazník mezi obtěžovaným a obtěžovatelem.

    Jirka_Z

    Vložil lake, 8. Únor 2012 - 18:04

    Pane Jirko,
    předpokládal jsem stav, kdy všichni slušní obyvatelé domu jsou obtěžováni hlukem - včetně členů výboru - a chtějí věc řešit.

    Pro tyto domy je určena má rada: nejste bezbranní jednotlivci, terorizovaní výtržníkem. Můžete se bránit i kolektivně a SVJ v tom může sehrát svou úlohu (i v krajním případě soudního řešení).

    Pokud ovšem ve Vašem domě každý před výtržníkem zaleze do bytu, zabalí si hlavu do polštáře a tiše si pro sebe nadává (včetně členů výboru) - pak samozřejmě můžete být klidný: nikdo nemusí řešit vůbec nic.
    Kupte si špunty do uší a klapky na oči.

    lake

    Vložil Jirka_Z, 8. Únor 2012 - 18:34

    Ano, máte pravdu. I tak se to dá řešit. Já jsem z Vašeho příspěvku vycítil, že vše musí řešit předseda a výbor a tak jsem napsal svůj názor. Je jasné, že schovat hlavu do písku žádný problém nevyřeší. I když spousta lidí se tak chová. Obtěžuje-li hluk (či cokoliv jiného) jen část bytů, měli by podle mě, se bránit dotčení majitelé bytů sami a neházet to na předsedu či výbor. S názorem „on to za nás někdo zařídí“. Nezařídí, známé přísloví pravý voják se stará, voják má. Pokud to nebudou řešit osoby, kterých se to týká, nic se nevyřeší.

    Jirka Z

    Vložil Qwerty (bez ověření), 6. Únor 2012 - 16:45

    Miglanc, to se chlubíte nebo si stěžujete? Proč to sem píšete?

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".