Platnost Smlouvy o správě se správcem

Vložil Zdeněk888, 23. Únor 2017 - 22:39 ::

Jsme SVJ, které bylo založeno 12/2015 (dle z.č.311/2013), zápis do rejstříku proběhl 3/2016. Na prvním shromáždění v 12/2015 byli schváleny stanovy, zvolen výbor a staronový správce tj.SBD. Smlouva o správě se neschvalovala, ale přesto se v zápisu objevil tento text:
Bod 7. stanovení správce společenství
Navrženo, aby správu domu i po založení SVJ nadále zajišťovalo SBD ... Výboru SVJ dnes předložen návrh smlouvy o zajišťování správy k posouzení. Hlasováno ....... Schváleno všemi přítomnými hlasy.
Usnesení: shromáždění schvaluje provádění správy společenství od SBD ... a pověřuje výbor SVJ k uzavření smlouvy o zajišťování správy.

V 1/2016 výbor podepsal Smlouvu se správcem.

V této věci jsem oslovil advokátní kancelář která tvrdí, že správce byl stanoven v pořádku, ale jeho rozsah činnosti není stanoven, protože Smlouva o správě je neplatná z těchto důvodů:
1) Ze zápisu ze shromáždění 12/2015 neplyne, že by došlo k řádnému schválení obsahu smlouvy (v přijatých usneseních chybí zmínka o tom, že se schvaluje obsah Smlouvy o správě), protože podle našich stanov dle čl.11 odst.i) "do působnosti shromáždění patří určení osoby, která má zajišťovat některé činnosti správy domu a pozemnku, i rozhodnutí o její změně, jakož i schválení smlouvy s touto osobou a schválení změny smlouvy v ujednání o ceně nebo o rozsahu činnosti."
2) Smlouva o správě nebyla podle pozvánky v příloze a ani nebylo řečeno, kde je možné se s ní seznámit.
3) Schválení smlouvy o správě nebylo dle pozvánky v programu
4) Členství a funkce členů výboru vznikla až zápisem SVJ do rejstříku společenství vlastníků jednotek, tedy 3/2016. Nemohli tedy platně podepsat Smlouvu o správě v 1/2016.

Také souhlasíte s názorem advokátní kanceláře ve všech 4 bodech?

PřílohaVelikost
odkazy_na_dokumenty.txt85 bytů

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil Pavel II (bez ověření), 26. Únor 2017 - 17:27

    Sporný bod 4 nerozhoduje. Podstatné je, že pokud nebude usnesení zapsané v zápise ve lhůtě uvedené ve Vašich stanovách nebo OZ soudně napadeno stane se platným.

    Vložil Zdeněk888, 26. Únor 2017 - 18:29

    Dle nadpisu Vašeho příspěvku jednoznačně soudím, že souhlasíte s názorem advokatní kanceláře a to, že Smlouva o správě není platná.
    Ale obsahu Vašeho příspěvku nerozumím a nejsem si jist, co jím vlastně k uvedenému tématu říkáte. Můžete upřesnit svůj příspěvek? Děkuji

    Vložil slavekr, 24. Únor 2017 - 13:57

    Nesouhlasím s bodem 4 názoru advokátní kanceláře, protože členství ve výboru vzniká okamžikem zvolení. Vznik funkce (předsedy výboru) okamžikem zvolení do této funkce. K tomu uvádím příklad z našeho SVJ v konfrontaci se zápisy v Obchodním rejstříku. Shromáždění s volbou výboru proběhlo 24.11.2016, první jednání výboru, kde byly rozděleny funkce 25.11.2016

    Z rejstříku: Rozhodnutí o statut. orgánu zápis ze shromáždění vznik listiny: 24.11.2016; došlo na soud: 12.1.2017; založeno do sbírky listin: 21.2.2017.

    Předseda výboru: den vzniku funkce: 25. listopadu 2016; den vzniku členství: 24. listopadu 2016

    Člen výboru: den vzniku členství: 24. listopadu 2016

    Datum založení (resp. zobrazení) listiny v obchodním rejstříku je důležitý v připadě uzavírání smluv se třetími osobami, kdy nahládnutím do rejstříku v dobobí mezi zvolením a zápisem (v případě našeho SVJ cca 3 měsíce) může tato osoba rozporovat oprávněnost příslušných (předsedy, členů výboru) k uzavření takovéto smlouvy. K tomu ale v daném případě nedošlo.

    Vložil § (bez ověření), 24. Únor 2017 - 15:18

    „členství ve výboru vzniká okamžikem zvolení“

    Kde jste to četl?

    Vložil slavekr, 24. Únor 2017 - 16:02

    V našem výpisu z rejstříku. A dále v článku https://www.epravo.cz/…s-82290.html V článku se uvádí, že zápisy do rejstříku se dělí na: Cituji: zápisy s konstitutivními účinky, u nichž vznik, změna nebo zánik právních skutečností nastává až provedením tohoto zápisu, a zápisy s účinky deklaratorními, které vznik, změnu či zánik právních skutečností pouze osvědčují; pro jejich vznik, změnu a zánik je tedy relevantní jiná právní skutečnost. Dále je v textu uvedeno: Deklaratorní účinky bude mít například také zápis změny sídla společnosti, volba orgánů či ustanovení člena orgánu do funkce, neboť z ustanovení obchodního zákoníku konstitutivní účinky zápisu těchto skutečností neplynou. Účinky těchto skutečností nastanou již rozhodnutím příslušného orgánu společnosti o změně sídla nebo o volbě orgánů.

    Vložil § (bez ověření), 24. Únor 2017 - 16:13

    „Účinky těchto skutečností nastanou již rozhodnutím příslušného orgánu společnosti o změně sídla nebo o volbě orgánů.“

    To jistě. Prve jste ovšem psal něco jiného, totiž že účinky nastanou okamžikem volby, s čímž obecně nelze souhlasit.

    Vložil Zdeněk888, 24. Únor 2017 - 14:13

    Přikládám úplný výpis z rejsříku a přikládám sbírku listin
    Ještě nesouhlasíte?

    Vložil slavekr, 24. Únor 2017 - 14:45

    Děkuji za uvedení podkladů. Nevím který rejstříkový soud to tak zapsal. Domnívám se, že v tomto případě nepostupoval správně viz např. https://www.epravo.cz/…s-82290.html (Pozn.: manželka pracovala u rejstříkového soudu několik let a zastává stejný názor jako já)

    Vložil °° (bez ověření), 24. Únor 2017 - 21:26

    Podle § 1204 NOZ společenství vlastníků vzniká až dnem zápisu do veřejného rejstříku. Z toho plyne, že statutární orgán nemůže vzniknout zápisem do veřejného resjříku dříve než společenství.

    Pokud už společenství vzniklo (bylo zapsáno do veřejného rejstříku) a obměňuje se výbor, pak už členství nebo funkce nového člena výboru může vzniknout okamžikem zvolení.

    Vložil VN (bez ověření), 24. Únor 2017 - 8:55

    ale zeptám se Vás. Je uzavřená smlouva pro SVJ výhodná či nevýhodná ? Pokud je krutě nevýhodná , braňte se všemi možnými a dostupnými prostředky. Pokud je to správcovská klasika (obvyklý rozsah činností za obvyklou cenu) nechte to plavat. Protože čeho jiného můžete dosáhnout ? Apropo…vsadil bych se , že kdybychom šli do důsledků , tak zjistíme , že minimálně 60% usnesení všech SVJ v republice by bylo shledaných jako neplatných. A jen velice malé procento z těchto 60% vlastníky nějak poškozuje…

    Vložil JaVa, 24. Únor 2017 - 9:56

    Zde se zřejmě jedná o to, co za zády vlastníků,kteří nebyli předem s příkazní smlouvou o správě svého majetku seznámeni, upeklo SBD-Plzeň-jih(vlastnící v budově 40,5%) a členové „družstevní samosprávy“,kteří se nyní hrdě honosí titulem,„Člen výboru SVJ“.

    Opět ukázkový příklad toho,jak nezájem většiny „ovčanů“,kteří schválí všechno,co jim jejich"milované SBD" ke schválení předloží.Pokud se v tom davu „hlupáků“, objeví jeden,kterému není jedno,jak se s jeho majetkem a penězi hospodaří,tak ho označí za „prudiče,bonzá­ka,kverulanta apod. a snaží se ho co nejrychleji umlčet.Jen málokdo to vydrží a dotáhne svůj spor proti zmanipulovaným "ovčanům“až do konce.

    JaVa

    Vložil VN (bez ověření), 24. Únor 2017 - 10:07

    pokud smlouvu shledáte nevýhodnou , braňte se. Pokud není nevýhodná , nechte plavat. Odpor v této věci může přinést pouze to , že výbor SVJ se formálně dohodne na ukončení spolupráce se správcem. Do pozvánky na další shromáždění vloží bod smlouva o správě , zveřejní návrh smlouvy , na shromáždění nechá hlasovat a shromáždění ji schválí.. Docílíte pouze toho , že hodíte výboru klacek do cesty a že výbor místo toho ,aby řešil akutnější problémy ve vašem domě se bude zabývat nicotnostmi.

    Vložil tep (bez ověření), 24. Únor 2017 - 9:24

    Nový výbor začíná fungovat po skončení schůze, na kterém proběhla volba, pokud nemáte ve stanovách výslovně uvedeno něco jiného. U nás okamžitě po volební schůzi se sejde výbor a zvolí si předsedu SVJ a ostatní dva členové výboru se podělí o zbývající kompetence. Pro zápis nového složení výboru potřebujete mít zápis se shromáždění, na kterém volba proběhla a zápis ze schůze výboru o volbě předsedy SVJ.

    Vložil JaVa, 24. Únor 2017 - 11:30

    Jen doplním,že se v tomto případě zřejmě jednalo o ustavující shromáždění vlastníků,které svolal správce, na základě § 24 odst.2,z.č. 311/2013 Sb.,aby mohly být schváleny stanovy,zvolen statutární orgán a založeno SVJ dle § 1200,z. č. 89/2012 Sb.,.

    Jen mě udivuje,proč je v notářském zápisu místo podpisů členů nově zvoleného výboru SVJ,podpis nějakého zástupce SBD-Plzen-jih.Okamžikem zvolení statutárů,jsou to právě oni,kdo přebírá odpovědnost za veškeré další dění na shromáždění vlastníků.V nor­málních SVJ,se po volbě výboru SVJ, schůze na chvíli přeruší a výbor si mezi sebou zvolí předsedu,místop­ředsedu a člena/y.Všechny funkce se řádně zapíší(nebo je zaznamená notář) do zápisu a shromáždění může pokračovat projednáním dalšího z bodů na pozvánce.Zde je jasně vidět,že „funkci“přijali opět lidé,kteří o správě SVJ nemají ani potuchy.JaVa

    Vložil Zdeněk888, 24. Únor 2017 - 11:41

    Protože vím, že znáte náš notářský zápis, tak Vás musím opravit. V notářském zápisu je pouze podpis notářky.

    Vložil xxl (bez ověření), 24. Únor 2017 - 5:40

    Máte v tom zmatek. SVJ mohlo vzniknout buď podle ZoVB nebo bylo založeno podle NOZ. Žádná jiná varianta není. Společenství nemohlo být založeno dle dle z.č.311/2013. To že proběhl zápis 3/2016 neznamená, že jste se založili. Mohli jste vzniknout,jenom společenství nebylo zapsané v rejstříku a nemělo statutární orgán. Tak jak to tedy je, od kdy jste společenství? Jinak co se týče boje proti molochu SBD, pokud jste sám, tak nemáte šanci i když máte pravdu. O boji s molochem SBD je tady několik vláken. Většina advokátů bude na straně SBD. Takového, který by vám dal za pravdu, i když jí máte asi nenajdete, pokud nemáte právníka v okruhu svých známých.

    Vložil Zdeněk888, 24. Únor 2017 - 10:05

    Podle ZoVB jsme nevznikly (to vím na 100%), z toho tedy vyplívá, že jsme byli založeni podle NOZ. Přikládám úplný výpis z rejsříku.

    Doplním také malou informaci. V současnosti jsme totiž bez statutárního orgánu a správce např. chce, abych mu platil měsíční zálohy na jeho bankovní účet atd. Neustále se ve svých dopisech a předžalobních výzvách ohání tou Smlouvou o správě. Právě spolupracuji s nejmenovanou advokátní kanceláří, která nekope za našeho správce.

    Vložil xxl (bez ověření), 24. Únor 2017 - 10:13

    Vy jste mě špatně pochopil. To, kdy vaše svj vzniklo nepoznáte z rejstříku, ale podle zápisu v Katastru. Tam je u vašich jednotek uvedené, jak vaše svj vzniklo.Tam zjistíte, kdy vaše svj vzniklo. Podívejte se, zda máte jednotku podle ZoVB nebo podle NOZ. Je to tam uvedené. Bojujete s molochem SBD, to je těžký boj, pokud to nepochopí vlastníci jednotek ve vašem domě. Pokud máte dobrého právníka, tak uspějete. Ať jste vznikli jako svj jakkoliv, nemáte povinnost platit na účet žádného správce, máte pouze povinnost přispívat na účet svj, posílat své příspěvky pouze na účet svj.

    Vložil Zdeněk888, 24. Únor 2017 - 11:11

    My jsme měli odklad vzniku dle § 9 odst.4 z.č.72/1994 Sb. viz kopie sdělení z KN.
    Dle sdělení z KN byl zápis proveden 3/2016.

    Vložil VN (bez ověření), 24. Únor 2017 - 10:11

    Nechte se zvolit a ujměte se toho sám… Aby peníze vašeho SVJ chodily na účet správce je nesmysl. Nicméně,jak jinak docílíte toho,aby vaše SVJ fungovalo,tudíž i platilo svým dodavatelům, když jste bez statutárního orgánu ?

    Vložil Zdeněk888, 24. Únor 2017 - 10:21

    Na posledním shromáždění jsem se nabídl do výboru, ale nebyl jsem zvolen.
    To, že jsme bez výboru problém není. Na žádném shromáždění jsme totiž neschválily žádné služby, tak se domnívám, že žádné nemáme.

    Vložil °° (bez ověření), 25. Únor 2017 - 15:43

    Nerozumím vašemu tvrzení, že jste si na žádném shromáždění neschválili žádné služby a tak se domníváte, že žádné nemáte.

    Přece jste si je schválili ve stanovách, v nichž máte v čl. 8 bodě 5) uvedeno: "Společenství vlastníků zajišťuje tyto služby: dodávku tepla a teplé vody, dodávku vody a odvádění odpadních vod, osvětlení společných prostor v domě, úklid společných prostor v domě, umožnění příjmu rozhlasového a televizního signálu, provoz a čištění komínů a odvoz komunálního odpadu a další služby, o jejichž poskytování rozhodne shromáždění vlastníků.“ A v bodě 7) máte popsáno, jak se uvedené služby rozúčtují.

    Do výboru jste se sice nabídl, ale s podmínkou, že nebude správcem SBD, ke kterému nemáte důvěru. To se ale nedivte, že vás vlastník (SBD) s tak významným vlastnickým podílem (kolem 40%) nevolil. Kdybyste měl téměř poloviční spoluvlastnický podíl, také byste chtěl hrát odpovídající roli při rozhodování a správě ve vašem SVJ. Já se divím SBD, že když nejsou ostatní vlastníci v domě ochotni vykonávat funkci členů výboru, proč si SBD nenavrhne do statutárního orgánu svého zástupce jako předsedu společenství (po nezbytné úpravě stanov). Jestliže se u vás na shromážděních pohybuje účast kolem 80%, tak zástupce SBD dosáhne téměř nebo zcela potřebné nadpoloviční většiny přítomných a mohl by si to dokonce zcela sám odhlasovat.

    Vložil asi tak (bez ověření), 24. Únor 2017 - 14:02

    Služby určitě máte. Když tak pokračují ty, které jste měli před vznikem svj. To, že jste si služby po vzniku nebo založení svj neschválili je ovšem chyba, protože ten váš správce má pak volnou ruku přidávat vám jakékoliv služby, které právě prolítnou jeho všehoschopnou hlavou. A vy nemůžete nic dělat, pouze na ty další služby přispívat. Problémy, které jsou v některých společenstvích si bohužel vyrábí sami vlastníci. Obtěžuje je i schválit si smysluplná pravidla fungování vlastního svj.

    Vložil VN (bez ověření), 24. Únor 2017 - 10:40

    vodu ? Vy nepotřebujete občas něco v domě opravit? Vymalovat,vyměnit zámek, uklidit,opravit vandalem prokopnuté dveře ve společných prostorách atd ? Já se musím čas od času smát. Ale to není pouze o vás. Velké množství SVJ nefunguje. Aby ty domy totálně nezdechly mají smlouvy se správci,které fungují dlouhodobě-setrvačností,které za SVJ podepsal někdo před x lety. Součástí těchto smluv je buď,že se posílají peníze na účet správce anebo na účet sice SVJ,ale kde má správce plné dispoziční právo. V podstatě to funguje tak , že v případě problému vlastníci nevolají výboru , který buď není anebo je neschopný , ale volají přímo správci , který problém díky tomu,že má vaše peníze na svém účtu odstraní. Já se tímto nechci zastávat správců (apropo jestli SBD či jiná správcovská firma… nevyberete si.. )ale musím si odplivnout před SVJ , kde nedají dohromady výbor , který by byl schopen přímo tomu správci říci co a jak bude a jaké činnosti má SVJ zabezpečit …

    Vložil Vladimir B., 24. Únor 2017 - 13:52

    Výborně to pan – paní „VN“ vyjádřil .To je příspěvek, který by měl být orámován zlatým rámečkem. Je to jednoduché, stručné, výstižné, pravdidé a svědčí to o povaze mnoha lidí v tomto státě- za nic neodpovídat, jenom kritizovat, závidět a házet prskavky pod nohy druhým.

    Vložil Anonymouk (bez ověření), 24. Únor 2017 - 0:25

    OK, co s tím chcete dělat? Znovu se shromáždit, jít k soudu? Kolik vlastníků bude za vámi stát? Nesouhlasíte se zněním smlouvy? Ostatně jak to je najdete v OZ. Co máte o působnosti statutárů ve stanovách? Od zvolení do zápisu byli nefunkční, na co vám byli? Jaké datum je zapsáno v rejstříku o vzniku funkce? A lhůta k zápisu do rejstříku?
    Odkázali vás advokáti na příslušné normy?

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".