Odecet vody
Dobry den,
22.01.11 v mem byte doslo k vymene vodomeru na horkou a studenou
vodu.Pozdeji jsem obdrzela vyuctovani za rok 2010. Podle neho mam velkou
spotrebu horke vody a doplatek cini az 15000 CZK. Spotreba horke vody- 87.40 a
studene pouze 22.40.V byte bydlim sama a tolik horke vody jsem nemohla
spotrebovat! Bohuzel jsem neskontrolovala data na starem merici,a formular jsem
podepsala.Posilala jsem reklamace na firmu, ale oni mi pouze odepsali ze vsechno
je spravne s tim ze formular jsem podepsala.Co mi prosim muzete poradit v tom
to pripade? Co kdy vodomer byl nespravny ?
Dekuji a tesim se na vasi odpoved, Anna Movsesjan
Pokud odběratel tepla a teplé vody nemá uzavřenou smlouvu se SVJ ani s dodavatelem ,není povinnen za tyto dodávky platit!Nemusí platit ani za odebranou studenou vodu,pokud nemá uzavřenou smlouvu s SVJ,ani dodavatelem studené vody!
Jak asi čepujete palivo u čerpací stanice nebo nakupujete v samoobsluze … také odeberete zboží a neplatíte?
Paní Anno,
Při odečtu vodoměrů je vždy třeba kontrolovat, zda zapisované stavy
jsou v očekávaném rozmezí. Pokud ne, přímo do protokolu poznamenejte
svůj nesouhlas s náměrem, připojte datum a podpis.
Pokud jste to neudělala, nebylo ještě nic ztraceno.
Dalším krokem je aby si uživatel bytu orientačně změřil, zda vodoměr má či nemá poruchu. Vezmete desetilitrovou nádobu (kbelík), natočíte ji plnou (jednou pomalým proudem, podruhé s naplno otevřeným kohoutkem).
- Pokud vodoměr naměří pokaždé přibližně 10 litrů, je nejspíš v pořádku a reklamace nemá smysl (zaplatila byste za demontáž a metrologické ověření vodoměru). Chybu hledejte na Vaší straně, možná ve špatném těsnění.
- Pokud vodoměr ukáže více než 10 litrů, je vadný a Vy můžete reklamovat.
POZOR! Trvejte na přezkoušení vodoměru na místě (bez demontáže). Příčinou poruchy mohou být usazeniny ve vtokové části vodoměru. Při demontáži a následné manipulaci s vodoměrem se uvolní a při oficiálním ověření pak není žádná závada zjištěna.
Poslední možnost reklamovat vadný vodoměr jste měla dne 22.01.2011,
když jej přišel pracovník vyměnit. Demontováním vodoměru jste
definitivně ztratila možnost dokázat, že předtím měřil
nesprávně. Nemůžete nyní prokázat ani nesprávný odečet (sama
jste podepsala), ani poruchu vodoměru (který už nelze dohledat a
zkontrolovat).
------------------------------------------------------------------------------
Máte nyní pouze jedinou možnost:
Podejte reklamaci a s ní i žádost, aby Vám byl předložen doklad, že
vodoměr teplé vody ve Vašem bytě měl do 31.12.2010 platné metrologické
ověření. Pokud vlastník vodoměru Vám toto neprokáže, odmítněte platit
částku za teplou vodu s tím, že k jejímu měření bylo použito
neověřené měřicí zařízení a tím došlo k porušení zákona.
Navrhněte, aby Vaše spotřeba teplé vody byla určena jako průměr za dvě
předcházející zúčtovací období, tedy za rok 2008 a 2009. Jde
o jediný správný postup podle § 6 odst. 4 vyhlášky 372/2001 Sb.
Rozúčtovatel by Vám měl vyhovět. Pokud nebudou vstřícní, naznačte, že věc ohlásíte České obchodní inspekci, nebo Českému metrologickému institutu. Tomu bude rozúčtovatel jistě rozumět. Použití měřidel bez platného ověření je totiž správním deliktem podle zákona č. 505/1990 Sb. o metrologii. Úřad může uložit pokutu až do výše 1 000 000 Kč.
lake
Vztahuje se prosim Vase odpoved ze dne 29.07.na vlastnika bytu, ktery je clenem „Sdruzeni vlastniku bytovych jednotek“ / „druzstva“ ? Nebo se jedna o moznost urcenou pouze pro klasickeho najemce v pronajatem byte ? Jsem v tomto smeru laik a nevim, zda predpisy plati stejne. Dekuji predem.
Paní Anno,
má odpověď se vztahuje na kteréhokoliv odběratele, ať jím je družstvo, SVJ, s.r.o. či jiná právnická nebo fyzická osoba.
Vztahuje se i na všechny konečné spotřebitele, bez ohledu zda jím je vlastník, nájemce čí podnájemce bytu nebo nebytového prosoru.
lake
Dobry den,
dekuji Vam za velmi uzitecnou odpoved. Reklamace jsem napsala, ale byla
zamitnuta s tim ze jsem protokol o odectu podepsala. Jsem porovnavala spotrebu
za 2 roky zpet. Vsechno Bylo v poradku. Za rok max. do 5000 Kc. A za rok
2010 mam spotrebu na 22000 Kc.Pricem spotreba TV o mnoho vic nez spotreva SV.
Muze to vubec byt ? Zkusim jeste napsat reklamaci s zadosti o prepocitani
prumeru spotreby TV.
Dekuji a preji hezky den, Anna.
cit.(): „…22.01.11 v mem byte doslo k vymene vodomeru…“
Bez kontaktu s ČMI již teď nezjistíte zda bylo měřidlo vyměněno včas. Ovšem je to nepravděpodobné – prodleva 22 dnů (kteru předpokládám) by byla stejně posouzena „přiměřeně“ (§23/3 zák.505/1990) – tedy dle mého mínění zanedbatelně.
cit.(Lake): „..předložen doklad, že vodoměr teplé vody ve Vašem bytě měl do 31.12.2010 platné metrologické ověření…“
pokud nemáte doklad o sériovém čísle uvedeného vodoměru (TCM 142/RR-CERT), pak pochybuji, že Vám rozúčtovatel bude cokoli prokazovat (§7/2a Vyhlášky 262/2000). Nevím že by existoval jakýkoli § v zák . 505/1990 který by nařizoval použitá a vyřazená měřidla archivovat. Pravděpodobně již proběhla jejich repase a Vaše šance je tedy mizivá (měla jste ji – bohužel jste potvrdila správnost odečtu (možná ani nebyl na uvedeném dokumentu datum) a §11/4 zák. 505/1990 Sb. jste doposud nevyužila – podle mne je již ale pozdě).
cit.(Lake): „..Rozúčtovatel by Vám měl vyhovět. Pokud nebudou vstřícní, naznačte, že věc ohlásíte…“
Vzhledem k tomu, že „subjektem“ by zjevně bylo SVJ je rada, aby jste šla s hrozbami kontrolou ČOI (dle mých zkušeností bezzubá) a ČMI poněkud nebezpečná (nebo má Vaše SVJ ve smlouvě o správě domu tuto odpovědnost přenesenou na rozúčtovatele?) a je také otázka zda OPRAVDU je „Vlastníkem vodoměru“ někdo jiný nebo jen Vy sama (najdete to v prohlášení Vlastníka).
rivr
snad jedna možnost je, že si porovnáte stavy vodoměru za posledních třeba 5 let pozpátku. Jestli se bude poslední rok výrazně lišit od těch předchozích let, tak nějakou naději máte. Zkuste se znova obrátit na firmu a ukázat jim svou spotřebu, jestli nepochodíte, tak jediná možnost je obrátit se na právníka o RADU. Uvidíte sama, co z toho by pomohlo. Naděje umírá poslední.
cit.„…Jestli se bude poslední rok výrazně lišit od těch
předchozích let… …obrátit se na právníka o RADU…“
je bezvýznamná jak moc se co bude lišit (viz.automatické ústředny
u Telefonicy).
„Anna Movsesjan“ podepsala a jiný důkaz než svá tvrzení již
nemá.
Radit aby vyhodila další peníze na právníka (který jí poradí totéž
co my zde) JE CYNICKÉ.
Proč ta silná slova, že to je „cynické“? Pravděpodobnost, že jiný právník poradí úplněn něco jiného zas tak malá nění… Zrovna tak, že výklad čtení rukou psaného údaje na protokolu může být různý. „Anna Movs“ pravděpodobně ani neví jaký údaj vlastně podepsala a rada, požádat urychleně o kopii protokolu z výměny vodoměru a podle toho jednat dál je tedy logická. mirek2
vaše řeč o cynizmu, mě urazila. To samé bych mohl tvrdit o vás, protože její podpis na inkriminovaném dokumentu považujete za neprolomitelné tabu. Proto jsem navrhoval RADU od právníka, jestli by měla naději s takovým argumentem jako je výše spotřeby za posledních 5 let. Jestli je enormní nárůst spotřeby za šestý rok, značí to, že je něco v nepořádku! Podle finamčních možností si paní může vyhledat i BEZPLATNOU PRÁVNÍ RADU. Ten jediný jí může fundovaně odpovědět, jakou by měla s předloženými, i když nepřímými důkazy, naději na úspěch, případně jak dál postupovat a nebo to vzdát. Je zde samozřejmě řada okolností, které budou ovlivňovat rozhodnutí paní Anny, jako je třeba výše částky, o kterou se cítí být poškozena. Spíš bych řekl, že vy se ji snažíte odradit od dalšího konání. Pro vás platí, že „co je psáno, to je dáno“! Jak víte sám, v životě to chodí i jinak a mnohokrát to kruté „co je psáno, to je dáno“ není vždy pravdivé. Paní nabádáte k nečinnosti, ale kdyby se tento případ stal vám(čistě hypoteticky), určitš byste podnikl i jiné kroky a nespokojil se jen se suchým konstatováním „podepsal jsi, máš smůlu!“
cit.„…Bohuzel jsem neskontrolovala data na starem merici…
… … … bohuzel vymenili za novy…“
…bohuzel je to pro Vás trpké poučení, že „…předání hotovosti na
ulici i s potvrzením, že vše je v souladu se zákonem (že se jedná
o neodvolatelný dar)…“ je nutno podepisovat „za
střízliva“
Poslední komentáře