Odecet vody

Vložil AnnaMov (bez ověření), 27. Červenec 2011 - 13:55 ::

Dobry den,

22.01.11 v mem byte doslo k vymene vodomeru na horkou a studenou vodu.Pozdeji jsem obdrzela vyuctovani za rok 2010. Podle neho mam velkou spotrebu horke vody a doplatek cini az 15000 CZK. Spotreba horke vody- 87.40 a studene pouze 22.40.V byte bydlim sama a tolik horke vody jsem nemohla spotrebovat! Bohuzel jsem neskontrolovala data na starem merici,a formular jsem podepsala.Posilala jsem reklamace na firmu, ale oni mi pouze odepsali ze vsechno je spravne s tim ze formular jsem podepsala.Co mi prosim muzete poradit v tom to pripade? Co kdy vodomer byl nespravny ?
Dekuji a tesim se na vasi odpoved, Anna Movsesjan

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil dům hrůzy (bez ověření), 29. Červenec 2011 - 17:26

    Pokud odběratel tepla a teplé vody nemá uzavřenou smlouvu se SVJ ani s dodavatelem ,není povinnen za tyto dodávky platit!Nemusí platit ani za odebranou studenou vodu,pokud nemá uzavřenou smlouvu s SVJ,ani dodavatelem studené vody!

    Vložil admin, 29. Červenec 2011 - 19:48

    Jak asi čepujete palivo u čerpací stanice nebo nakupujete v samoobsluze … také odeberete zboží a neplatíte?

    Vložil lake, 29. Červenec 2011 - 6:38

    Paní Anno,

    Při odečtu vodoměrů je vždy třeba kontrolovat, zda zapisované stavy jsou v očekávaném rozmezí. Pokud ne, přímo do protokolu poznamenejte svůj nesouhlas s náměrem, připojte datum a podpis.
    Pokud jste to neudělala, nebylo ještě nic ztraceno.

    Dalším krokem je aby si uživatel bytu orientačně změřil, zda vodoměr má či nemá poruchu. Vezmete desetilitrovou nádobu (kbelík), natočíte ji plnou (jednou pomalým proudem, podruhé s naplno otevřeným kohoutkem).

    • Pokud vodoměr naměří pokaždé přibližně 10 litrů, je nejspíš v pořádku a reklamace nemá smysl (zaplatila byste za demontáž a metrologické ověření vodoměru). Chybu hledejte na Vaší straně, možná ve špatném těsnění.
    • Pokud vodoměr ukáže více než 10 litrů, je vadný a Vy můžete reklamovat.

    POZOR! Trvejte na přezkoušení vodoměru na místě (bez demontáže). Příčinou poruchy mohou být usazeniny ve vtokové části vodoměru. Při demontáži a následné manipulaci s vodoměrem se uvolní a při oficiálním ověření pak není žádná závada zjištěna.

    Poslední možnost reklamovat vadný vodoměr jste měla dne 22.01.2011, když jej přišel pracovník vyměnit. Demontováním vodoměru jste definitivně ztratila možnost dokázat, že předtím měřil nesprávně. Nemůžete nyní prokázat ani nesprávný odečet (sama jste podepsala), ani poruchu vodoměru (který už nelze dohledat a zkontrolovat).
    ------------------------------------------------------------------------------
    Máte nyní pouze jedinou možnost:
    Podejte reklamaci a s ní i žádost, aby Vám byl předložen doklad, že vodoměr teplé vody ve Vašem bytě měl do 31.12.2010 platné metrologické ověření. Pokud vlastník vodoměru Vám toto neprokáže, odmítněte platit částku za teplou vodu s tím, že k jejímu měření bylo použito neověřené měřicí zařízení a tím došlo k porušení zákona. Navrhněte, aby Vaše spotřeba teplé vody byla určena jako průměr za dvě předcházející zúčtovací období, tedy za rok 2008 a 2009. Jde o jediný správný postup podle § 6 odst. 4 vyhlášky 372/2001 Sb.

    Rozúčtovatel by Vám měl vyhovět. Pokud nebudou vstřícní, naznačte, že věc ohlásíte České obchodní inspekci, nebo Českému metrologickému institutu. Tomu bude rozúčtovatel jistě rozumět. Použití měřidel bez platného ověření je totiž správním deliktem podle zákona č. 505/1990 Sb. o metrologii. Úřad může uložit pokutu až do výše 1 000 000 Kč.

    lake

    Vložil AnnaMov, 29. Červenec 2011 - 11:50

    Vztahuje se prosim Vase odpoved ze dne 29.07.na vlastnika bytu, ktery je clenem „Sdruzeni vlastniku bytovych jednotek“ / „druzstva“ ? Nebo se jedna o moznost urcenou pouze pro klasickeho najemce v pronajatem byte ? Jsem v tomto smeru laik a nevim, zda predpisy plati stejne. Dekuji predem.

    Vložil lake, 29. Červenec 2011 - 17:47

    Paní Anno,

    má odpověď se vztahuje na kteréhokoliv odběratele, ať jím je družstvo, SVJ, s.r.o. či jiná právnická nebo fyzická osoba.
    Vztahuje se i na všechny konečné spotřebitele, bez ohledu zda jím je vlastník, nájemce čí podnájemce bytu nebo nebytového prosoru.

    lake

    Vložil AnnaMov, 29. Červenec 2011 - 17:57

    Dekuji Vam.

    Vložil AnnaMov, 29. Červenec 2011 - 10:21

    Dobry den,

    dekuji Vam za velmi uzitecnou odpoved. Reklamace jsem napsala, ale byla zamitnuta s tim ze jsem protokol o odectu podepsala. Jsem porovnavala spotrebu za 2 roky zpet. Vsechno Bylo v poradku. Za rok max. do 5000 Kc. A za rok 2010 mam spotrebu na 22000 Kc.Pricem spotreba TV o mnoho vic nez spotreva SV. Muze to vubec byt ? Zkusim jeste napsat reklamaci s zadosti o prepocitani prumeru spotreby TV.
    Dekuji a preji hezky den, Anna.

    Vložil rivr, 30. Červenec 2011 - 3:38

    cit.(): „…22.01.11 v mem byte doslo k vymene vodomeru…“

    Bez kontaktu s ČMI již teď nezjistíte zda bylo měřidlo vyměněno včas. Ovšem je to nepravděpodobné – prodleva 22 dnů (kteru předpokládám) by byla stejně posouzena „přiměřeně“ (§23/3 zák.505/1990) – tedy dle mého mínění zanedbatelně.


    cit.(Lake): „..předložen doklad, že vodoměr teplé vody ve Vašem bytě měl do 31.12.2010 platné metrologické ověření…“

    pokud nemáte doklad o sériovém čísle uvedeného vodoměru (TCM 142/RR-CERT), pak pochybuji, že Vám rozúčtovatel bude cokoli prokazovat (§7/2a Vyhlášky 262/2000). Nevím že by existoval jakýkoli § v zák . 505/1990 který by nařizoval použitá a vyřazená měřidla archivovat. Pravděpodobně již proběhla jejich repase a Vaše šance je tedy mizivá (měla jste ji – bohužel jste potvrdila správnost odečtu (možná ani nebyl na uvedeném dokumentu datum) a §11/4 zák. 505/1990 Sb. jste doposud nevyužila – podle mne je již ale pozdě).


    cit.(Lake): „..Rozúčtovatel by Vám měl vyhovět. Pokud nebudou vstřícní, naznačte, že věc ohlásíte…“

    Vzhledem k tomu, že „subjektem“ by zjevně bylo SVJ je rada, aby jste šla s hrozbami kontrolou ČOI (dle mých zkušeností bezzubá) a ČMI poněkud nebezpečná (nebo má Vaše SVJ ve smlouvě o správě domu tuto odpovědnost přenesenou na rozúčtovatele?) a je také otázka zda OPRAVDU je „Vlastníkem vodoměru“ někdo jiný nebo jen Vy sama (najdete to v prohlášení Vlastníka).

    rivr

    Vložil contr (bez ověření), 28. Červenec 2011 - 17:41

    snad jedna možnost je, že si porovnáte stavy vodoměru za posledních třeba 5 let pozpátku. Jestli se bude poslední rok výrazně lišit od těch předchozích let, tak nějakou naději máte. Zkuste se znova obrátit na firmu a ukázat jim svou spotřebu, jestli nepochodíte, tak jediná možnost je obrátit se na právníka o RADU. Uvidíte sama, co z toho by pomohlo. Naděje umírá poslední.

    Vložil logik (bez ověření), 29. Červenec 2011 - 3:43

    cit.„…Jestli se bude poslední rok výrazně lišit od těch předchozích let… …obrátit se na právníka o RADU…“

    je bezvýznamná jak moc se co bude lišit (viz.automatické ústředny u Telefonicy).
    „Anna Movsesjan“ podepsala a jiný důkaz než svá tvrzení již nemá.
    Radit aby vyhodila další peníze na právníka (který jí poradí totéž co my zde) JE CYNICKÉ.

    Vložil mirek_2 (bez ověření), 29. Červenec 2011 - 4:37

    Proč ta silná slova, že to je „cynické“? Pravděpodobnost, že jiný právník poradí úplněn něco jiného zas tak malá nění… Zrovna tak, že výklad čtení rukou psaného údaje na protokolu může být různý. „Anna Movs“ pravděpodobně ani neví jaký údaj vlastně podepsala a rada, požádat urychleně o kopii protokolu z výměny vodoměru a podle toho jednat dál je tedy logická. mirek2

    Vložil contr (bez ověření), 29. Červenec 2011 - 4:22

    vaše řeč o cynizmu, mě urazila. To samé bych mohl tvrdit o vás, protože její podpis na inkriminovaném dokumentu považujete za neprolomitelné tabu. Proto jsem navrhoval RADU od právníka, jestli by měla naději s takovým argumentem jako je výše spotřeby za posledních 5 let. Jestli je enormní nárůst spotřeby za šestý rok, značí to, že je něco v nepořádku! Podle finamčních možností si paní může vyhledat i BEZPLATNOU PRÁVNÍ RADU. Ten jediný jí může fundovaně odpovědět, jakou by měla s předloženými, i když nepřímými důkazy, naději na úspěch, případně jak dál postupovat a nebo to vzdát. Je zde samozřejmě řada okolností, které budou ovlivňovat rozhodnutí paní Anny, jako je třeba výše částky, o kterou se cítí být poškozena. Spíš bych řekl, že vy se ji snažíte odradit od dalšího konání. Pro vás platí, že „co je psáno, to je dáno“! Jak víte sám, v životě to chodí i jinak a mnohokrát to kruté „co je psáno, to je dáno“ není vždy pravdivé. Paní nabádáte k nečinnosti, ale kdyby se tento případ stal vám(čistě hypoteticky), určitš byste podnikl i jiné kroky a nespokojil se jen se suchým konstatováním „podepsal jsi, máš smůlu!“

    Vložil Kveta (bez ověření), 28. Červenec 2011 - 7:19

    Nechte prezkouset vodomer.

    Vložil AnnaMov, 28. Červenec 2011 - 11:05

    vodomer bohuzel vymenili za novy.

    Vložil logik (bez ověření), 28. Červenec 2011 - 13:33

    cit.„…Bohuzel jsem neskontrolovala data na starem merici…
    … … … bohuzel vymenili za novy…“


    …bohuzel je to pro Vás trpké poučení, že „…předání hotovosti na ulici i s potvrzením, že vše je v souladu se zákonem (že se jedná o neodvolatelný dar)…“ je nutno podepisovat „za střízliva“

    Vložil AnnaMov, 28. Červenec 2011 - 14:44

    O pouceni jsem tady nezadam.Stary vodomer mohl mit vadu…

    Vložil logik (bez ověření), 28. Červenec 2011 - 14:49

    …kterou neprokážete – neboť jste podepsala, že vše je OK a jediný důkaz již nemáte ve své dispozici…

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".