Komu zaslat reklamaci vyúčtování služeb 2016
Jsem vlastníkem bytu a členem SVJ, které již cca 3/4 roku nemá statutární orgán. Obdržel jsem vyúčtování služeb 2016 od Správce (SBD). V titulku vyúčtování je název SVJ, úplně dole je razítko Správce (SBD). Na základě příspěvku Písemné podání reklamace si nejsem jist, komu mám poslat reklamaci vyúčtování služeb 2016.
Prosím o názor:
1) Ve vyúčtování chybí informace, komu mám poslat reklamaci. Nejedná se o porušení §13 zák. 634/1992 a tedy možnost podat podnět k ČOI?
2) Komu mám tedy poslat reklamaci, SVJ nebo SBD?
V příloze příspěvku naleznete odkazy na stanovy SVJ a na Smlouvu o správě mezi SVJ a Správcem (SBD).
Příloha | Velikost |
---|---|
Odkazy na dokumenty.txt | 190 bytů |
Nerozumím, o čem se tu diskutuje, chcete reklamovat, reklamujte.
Jestli SVJ nemá obsazený statutární orgán, nic to nemění na situaci, že reklamaci musím adresovat SVJ. V případě zde popsané situaci bych postupoval takto:
Sepsat reklamaci a do hlavičky uvést název a sídlo SVJ a pod to napsat „Na vědomí Stavební bytové družstvo ABCD“.
Dopis 2× vytisknout, jednou odeslat doporučeně na adresu sídla SVJ, druhý odeslat doporučeně na adresu sídla družstva. Oba podací lístky schovat.
Všiml jsem si, že ve vyúčtování služeb máte „náklady na odečet RTN“, to by mělo být nákladem nikoli služeb, ale vlastní správy, alespoň pokud dobře čtu § 17 NV 366/2013 Sb.
„Ostatní provozní náklady“ – zajímal bych se, o co jde. „Pojištění“ by asi také nemělo být součástí vyúčtování služeb, ale nákladů na správu.
Jiná otázka je, proč není obsazen statutární orgán…
Děkuji za informaci. Souhlasím s Vámi, že „náklady na odečet RTN“ jsou náklady vlastní správy (zkusím reklamovat).
Vzhledem k tomu, že není úplně jasný výklad § 8 zák. 67/2013 Sb. (účastním se školení a každý lektor si ho vykládá jinak), doporučuji spolu s reklamací poslat i žádost o nahlížení, protože pokud vám na reklamaci neodpoví, nebo odpoví, ať si trhnete nohou, budete mít výzvu k nahlížení a můžete si pak sám propočítat ty sporné náklady a eventuálně vymáhat bezdůvodné obohacení (což je ale jedna z nejnáročnějších právních disciplín a otázka je, zda se vám do toho vyplatí jít). Doporučuji pro jistotu ten dopis poslat už v pondělí ať dojde do konce měsíce.
Dejte pak vědět, jak jste pořídil, je to totiž zajímavá otázka, kdo vlastně vyřídí reklamaci, když není obsazen statutár.
Především by měl vlastník řešit situaci, kdy SVJ nemá stautární orgán. K čemu je něco zasílat SVJ, když zásilku pravděpodobně nikdo nepřevezme , natož aby konal ?
Správce sice může být kvalitní a zastřešovat a provádět nějak správu domu, ale pak se vyskytne nestandardní situace a vše se obrátí proti vlastníkům. Kdo třeba zakládá do rejstříku účetní závěrky ?
V poměru k tomu mi vyřízení jedné reklamace přijde jako bagatelní záležitost.
Posílat reklamaci nemá vůbec žádný smysl. Ověřeno u soudu. Nikoho to nezajímá.
V jakém smyslu nemá cenu posílat reklamaci? Nikoho tedy ani soud reklamace nezajímá? Pokud máte máte takovou zkušenost, podělte se. Díky
Klučíku, jste retardovanej?
Vy jste tvrdil "Ověřeno u soudu. " !!! Tak je logické se ptát, co Vaše tvrzení dokazuje mimo Vašeho poštěkávání na měsíc, které jinak žádný smysl nedává.
Reklamujte vyúčtování u jeho zhotovitele a oznamte příslušnému soudu, že vaše SVJ nemá statutární orgán.
V reklamačním dopise uvedu jako odesílatele sebe, jako adresáta úřední adresu SVJ, ale na obálku napíšu adresu Správce (SBD). Takle je to správně? Dík
Mínusovači řekněte jak to má být tedy správně?
Mám vyúčtování služeb 2016 od Správce (SBD).
V hlavičce je pouze název SVJ, dole razítko Správce (SBD). Dopis (obálka) přišla od Správce (SBD). Naše SVJ nemá statutární orgán.
Pokud mám reklamovat vyúčtování u jeho zhotovitele tak:
- Adresát v reklamační dopisu bude kdo, SVJ nebo Správce (SBD)?
- Reklamační dopis vložím do obálky, na obálku napíši jako adresáta adresu Správce (SBD)?
Já se držím znění zákona, Vám navrhuji totéž.
- poskytovatelem je dle §2/a/2 zák. „společenství vlastníků“ (nikoli SVJ !!)
- dle §7/1 Vám je vyúčtování povinen DORUČIT poskytovatel. Tedy neprve prozkoumejte, zda způsob doručení jednoznačně prokazuje, že poskytovatelem je společenství (že Vy víte, že rozúčtovatelem a zasilatelem je SBD, je irelevantní)
- že Vaše SVJ nemá statutární orgán je chyba „Vašeho společenství“. Nyní to už pro vyúčtování-2016 Vy osobně nenapravíte, jen budete muset strpět důsledky tohoto pochybení: nicméně, když spočtete +sy a -sy, bude na Vaší straně více +sů.
- adresát v reklamaci bude nepochybně název společenství – najdete jej v rejstříku. Adresa bude také z rejstříku. Doplnit ZA název společenství můžete tzv. „oprávněnou osobu“ (čl. 23/3 základních poštovních podmínek České pošty – dále jen ZPS). Nicméně je pravděpodobné, že Pošta vrátí zásilku jako nedoručitelnou, protože dle ZPS Pošta, zásilku adresovanou právnické osobě (zastupující navenek společenství) předá> pokud (1) v místě která je na obálce uvedena najde osobu, která (2) prokáže oprávnění jednat za SVJ a (3) převzetí podepíše
- pokud „na obálku napíš[ete] jako adresáta adresu Správce (SBD)“, pak se samozřejmě můžete jít se všemi svými nároky zahrabat. Navrhuji nastudovat si termín „aktivní / pasivní legitimace“ používaný v soudních spisech. Na obálku uveďte co jsem Vám již napsal a SBD bych to já dal na vědomí maximálně emailem. SBD je rozúčtovatelem a zákon Vám jasně ukládá námitky uplatnit u poskytovatele a tím je společenství (adresa SVJ). Prokazatelnost doručení emailu bývá často sporná, proto musíte námitky podat listinnou formou. Písemná forma (pro SBD) je ale emailem zachována.
K Vašemu „vyúčtování“:
- co znamená „100% za otop“? Vy máte kalorimetry nebo ITN?
- elektřina (předpokládám, že společná) je rozúčtována „dle podílu“ – to máte explicitně schváleno? …protože jinak podle §5/2/d zák. se toto rozúčtovává „podle osob“
- je pěkné alespoň, že Vám rozúčtovatel poradil návod, jak postupovat v případě Vašich pohledávek: provést zápočet (§1182 NOZ). Vzhledem k tomu, že předpokládám stačíte požádat o podklady dle §8/1 zák. a že je pravděpodobné, že poskytovatel nedostojí své povinnosti, vznikne Vám nárok dle §13 zák. za porušení zákona poskytovatelem. Jist si buďte, že právě k tomu je institut „započtení“ vhodný, protože ten kdo zákon poruší, dobrovolně své porušení na 99% NIKDY nepřizná.
- ve Vašem „vyúčtování“ je samozřejmě pravda – jen
„polovičatá“: (1) reklamovat znamená „podat námitky“ (2)
„podat námitky“ sice lze do max. do 30-dnů po doručení
vyúčtování, ale to platí jen v případě, že jste nepodal žádost
o podklady dle §8/2. Pokud ji podáte včas – tzn. do konce tohoto měsíce
(„včas“ se vztahuje k podání žádosti nikoli k podání
námitek), pak podat námitky lze do max. do 30-dnů po doručení
podkladů. To si ale většina lobistických rozúčtovatelů (SBD) nechce
připustit.
Také proto byla v novele vyhl. 269/2015 pokuta za nedodržení zákona překlopena z polohy „kogentní“ ve výši 100Kč/den zaválcována do polohy „dispozitivní“ ve výši 50Kč/den s možností pokutu prostřednictvím usnesení společenství snížit …třeba i na nulu.
K ostatnímu ve vyúčtování se nelze vyjádřit, když jste ho tak rafinovaně rozmazal, aby snad Vaše identita „neutrpěla“ zveřejněním.
Neználek'
Pokud je založeno SVJ, někdo je musel založit. Tj. měly by existovat stanovy. Tj. měla by existovat smlouva se správcem.
Mám ale dojem, že u vás není SVJ (tedy právnická osoba) vůbec založeno, správu vykonává SBD a je divné, že bez smlouvy. Resp. má smlouvu s každým vlastníkem (nemusí to být zvláštní papír, pouze text na nějaké jiné smlouvě, např. při převodu vlastnictví). V každém případě platíte za správu měsíčně nějakou částku. To, že máte v hlavičce vyúčtování „název SVJ“, je jen administrativní ulehčení – protože jak má v účetnictví (účetním programu) ono správcovské SBD pojmenovat váš barák?
Reklamujte tedy jednoznačně u SBD, které je autorem vyúčtování.
Poslední komentáře