dodavatel plynu HALIMEDES
Dobrý den,
chtěla bych se zeptat, jestli tu má někdo zkušenosti s dodavatelem plynu HALIMEDES, neboli www.plynule.cz Děkuji za pozitivní i negativní zkušenosti.
Této firmě už rok a půl posílám pravidelné platby, nepřišlo mi ještě vyúčtování plynu. Na telefonáty nikdo nereaguje, na stránkách jich mají hodně, vždy zvoní, ale nikdy to nikdo nezvedne. Na emaily nikdo nereaguje, na žádný, ani obchodní zástupce který se mnou smlouvu uzavíral.
Bojím se že posílám peníze do černé díry a za chvíli mi někdo odstřihne plyn, zrovna před zimou a s malými dětmi by to byl problém. Nezbývá mi nic jiného, než platby přerušit a nejspíše se obrátit se na policii a ČOI i ERU a ihned přejít jinam. Jinou možnost bohužel nemám. Z mé strany jsem se pokoušel s nimi spojit několikrát, bohužel neúspěšně a čím více se blíží zima, tím obavy rostou. Navíc když člověk čte ty reakce na internetu, tak jsou obavy opravdu na místě. Přece nelze se svým zákazníkem, který pravidelně plní závazky takto jednat, nebo spíše vůbec nejednat.
Má někdo podobné zkušenosti s touto firmou?
Přesně to samé mám taky.S tím rozdílem,že ani nevím jestli jsou moji dodavatelé nebo ne.Poslali mě návrh na smlouvu kterou jsem vyplnil a poslal emailem od té doby se neozvali.Tak nevím zda jsem jejich odběratel nebo ne a nejhorší je,že neposlali ani číslo účtu kam bych měl domluvené zálohy posílat.Jsem s toho zoufalý a z ErÚ se mě ještě neozvali.Na emaily neodpovídají a telefon neberou a pouze za drahý tarif pouští hudbu.
„telefon neberou a pouze za drahý tarif pouští hudbu.“
Z technických důvodů je omezena funkčnost zákaznické linky.
Odebírám od této firmy plyn již třetím rokem bez sebemenších potíží (v Praze). Přechod i jednání či komunikace bylo vždy bez problému. K níže uvedným výtkám ohledně vyúčtování mohu taky uvést, že mi tento rok také nedorazil email s fakturou (u e-mailů dost běžné). Po telefonické urgenci ale okamžitě napraveno, vše zabralo 5 minut. Pokud někdo hodí své povinnosti za hlavu, tak se pak nesmí divit, že mu vzniknou problémy. Nakydat pak za to na někoho na internetu špínu je ubohé. Osobně mohu tuto firmu doporučit. Pokud by si někdo myslel, že jde o „reklamu“, nechť mu správce tohoto fóra klidně na mě dá email z reagistrace.
Vážený pane Mach, na tuto linku se snažím dovolat a bez šance. Pokud máte i jiné kontakty, nebylo by od věci, kdybyste je vložil sem do diskuze.
Společnost Halimedes uložila poslední účetní závěrku za rok 2012. Roky 2013–2015 chybí. To hodně o společnosti, která vybírá zálohy od občanů, vypovídá.
Porušuje minimálně zákon o účetnictví a zákon o veřejných rejstřících.
Na podivnosti v účetnictví jsem upozorňoval již v roce 2012:
http://www.portalsvj.cz/…nu-halimedes#…
Doufám, že o své peníze nepřijdete.
Hezký den!
Pavel
Pokud nejsou problémy, vše je O.K. Když má Halimedes něco řešit, je to hrůza. Letos se mi stalo, že mi nepřišlo vyúčtování za plyn. Přišla mi až upomínka (e-mailem). V příloze e-mailu bylo i původní vyúčtování a rozpis záloh. Protože byly nové zálohy vyšší, zaplatil jsem nedoplatek a doplatil jsem již uhrazené zálohy do nové výše jednou částkou. Současně s platbou jsem poslal vysvětlující e-mail s žádostí, aby mi potvrdili, že částka byla správně zaúčtována. Asi za týden mi přišel e-mail, kde mi oznamují, že mi platbu vrací zpět, protože ji nedokázali identifikovat a současně mi vypovídají smlouvu pro její hrubé porušení, protože jsem včas nezaplatil a do týdne mi ukončí dodávky plynu. Závěr si udělejte sami.
Vážený pane Ivo Hálečku, od roku 2010 do dnešního dne tj. 16.4.2014 jste NIKDY neměl s naší společností uzavřenu smlouvu o sdružených dodávkách zemního plynu. Dovolím si tedy volně použít Vaši poslední větu " ZÁVĚR SI O PANU HÁLEČKOVI UDĚLEJTE SAMI". S pozdravem Jiří Mach, ředitel společnosti HALIMEDES, a.s. jiri.mach@halimedes.cz
Ve svém příspěvku jsem netvrdil, že jsem měl uzavřenou smlouvu. Popisovaný případ se týká manželky, za kterou jsem vyřizoval korespondenci a je do posledního slova pravdivý. Uvádím takřka úplnou citaci nejpodstatnější části korespondence:
----- Original Message ----- From: Infolinka PLYNULE.cz To: xxxxxxxxxxxx Cc: ‚Jiri Mach‘ Sent: Wednesday, April 02, 2014 11:42 AM Subject: ukončení smlouvy pro hrubé porušení VOP
Vážený zákazníku,
dne 31.3.2014 byla na účet společnost připsána částka ve výši xxxxx,– Kč, variabilní symbol xxxxxx, specifický symbol xxxxxxx. Vzhledem k tomu, že platbu nebylo možné řádně identifikovat (faktura se specifickým symbolem xxxxxxxx byla stornována), byla tato platba zaslána zpět na účet č. xxxxxxxxxxxxx.
Dne 17.3.2014 Vám byla elektronicky zaslána upomínka o zaplacení faktury č. xxxxxxxxxx, variabilní symbol xxxxxxxx ve výši xxxxxxx,– Kč se splatností 17.2.2014. V zaslané upomínce byla splatnost prodloužena do 21.3.2014. Do dnešního dne nebyla částka xxxxxxx,– Kč, specifický symbol xxxxxxxxxxxx připsána na účet společnosti.
VOP společnosti HALIMEDES, a.s., čl 7.1 a 7.2.
7.1. Dostane-li se zákazník do prodlení s placením jakékoliv dlužné částky na základě smlouvy, je dodavatel oprávněn účtovat zákazníkovi úrok z prodlení, a to ve výši určené jako 0,05% z dlužné částky za každý den prodlení.
7.2. Trvá-li prodlení zákazníka podle předchozího odstavce více než čtyři pracovní dny, dodavatel ho písemně upomene o zaplacení dlužné částky. Bude-li zákazník nadále v prodlení s platbou, je dodavatel oprávněn kdykoliv přerušit dodávku plynu, a to po uplynutí 10 pracovních dnů po doručení upomínky.
Vzhledem ke shora uvedeným skutečnostem Vám tímto oznamuji, že dnem 8.4.2014 bude přerušena dodávka plynu do odběrného místa xxxxxxxxxx a zároveň tímto dnem bude ukončena smlouva o SDP pro hrubé porušení VOP. Z uvedeného důvodu si v nejkratší možné době zajistěte dodávku plynu od jiného dodavatele.
S pozdravem
Michaela Malátná
zákaznické centrum HALIMEDES, a.s.
Vážený pane Hálečku, ráda bych doplnila a tím ukončila Vaše stěžování. Nejpodstatnější část komunikace není ta, kterou jste uveřejnil, ale ta, kterou jste vytečkoval. Shrnutí celé věci je následující. Obdržel jste vyúčtování, které jste neuhradil. Po upomínce jste uhradil jinou než předepsanou částku s neexistujícími identifikačními symboly. Takovouto platbu by vrátil každý řádný obchodník. Společnost HALIMEDES, a.s. tedy tím, že Vám vypověděla smlouvu postupovala zcela v souladu s VOP. Takže jediné pochybení společnosti spatřuji v tom, že do dnešního dne nepočítala s možností, že byť i průměrný zákazník není schopen řádně opsat identifikační údaje z faktury do platebního přikazu.
Paní Malátná, každý řádný obchodník by se spojil se zákazníkem a zkusil by to vyřešit. Každopádně by mu nepsal, že jeho jedinou chybou bylo, že nepočítal s „tupými zákazníky“, kteří nejsou schopni správně opsat variabilní symbol do netbankingu. Vy si to níže uvedené základní školení komunikace střihněte společně s panem Machem. Ale když jsme zatím na tom upřímném levelu, tak když firma nepošle fakturu domluveným způsobem, tak je to určitě chyba systému a ne chyba namachrované pipky z účtárny. ;-/
Vážená paní Malátná, polemiku zde vedu s Vaším panem ředitelem a veškerá tato diskuze není o tom, jestli Háleček je tak blbej, že neumí ani opsat specifický symbol (variabilní symbol i ostatní údaje byly v pořádku, chyba byla v tom, že jsem specifický symbol opomenul v přednastaveném příkazu opravit), ale o tom, jak se chová firma Halimedes k zákazníkovi. A pokud se domníváte, že chyba v platebním příkaze (byť je možné platbu z ostatních údajů i doprovodné korespondence identifikovat)je důvodem pro ukončení odběru a následné demontáži plynoměru (do týdne po oznámení, že jste neidentifikovali platbu a vracíte ji zpět), je to právě ta informace, kterou Vaši potenciální i současní zákazníci potřebují, aby si sami udělali názor. Jinak pokud se budeme bavit o chybách, těch na Vaší straně je více:
- Vyúčtování, které nebylo včas uhrazeno, jste nezaslali e-mailem, jak je výslovně uvedeno ve smlouvě a to zaslané poštou bohužel nebylo doručeno.
- Upomínku ani výpověď jste neposlali písemně, jak ukládají Vaše VOP, ale pouze elektronicky. Jelikož je Vaší smluvní stranou moje manželka a já byl v té době v zahraničí, tyto rozhodující doklady druhé smluvní straně nebyly vůbec doručeny.
Takže o chybách bych raději pomlčel. Když jsem se chtěl s panem Machem nějakým způsobem dohodnout, pouze mi oznámil, že je pro něj celá záležitost uzavřena a popřál mi hodně štěstí při výběru nového dodavatele plynu.
Vážený pane Ivo Hálečku, oznamuji Vám, že na základě Vámi uváděných klamavých výroků, a citace neúplné emailové komunikce na Vás podávám žalobu pro pomluvu a poškozování dobrého jména společnosti. S pozdravem Jiří Mach, ředitel společnosti HALIMEDES, a.s.
Pane Machu, tu žalobu rozšiřte i na sebe, protože svými výroky jste firmě uškodil podstatně víc než pan Háleček. Každý rozumný obchodník ví, že zákazník má vždycky pravdu a podobnou argumentaci jako vy si vůči zákazníkovi prostě nemůže dovolit. Možná by nebylo od věci, kdybyste potlačil svoje ego a absolvoval nějaké začátecnické školení obchodních dovedností a komunikace se zákazníkem. Přiznám se, že nechápu, proč platícího zákazníka odstřihnete a „neprodáte“ mu vyřešení problému jako svoji přidanou hodnotu s tím některé firmy v branži by to dotáhly až k sankcím a výpovědi, ale vy jste jiní. Ale asi je to tím že byznys v energiích, telekomunikacích, pojišťovnictví, … nějakou obchodnickou etiku neřeší a blíží se spíš předváděcím akcím. ;-/
Vážený pane Machu, oznamuji Vám, že podávám podnět na Energetický úřad k prošetření, dle mého názoru neodůvodněného, ukončení smlouvy a jsem velmi zvědavý na Vaše zdůvodnění, kterým výrokem jsem se dopustil pomluvy.
A můžete laskavě p. Machu uvést, které klamavé výroky máte na mysli? Pokud se domníváte, že neúplná emailová komunikace neodráží nebo zkresluje fakta, můžete doplnit fakta z emailové komunikace.
Mám dojem, že si dobré jméno společnosti poškozujete Vy sám.
Dobrý den, přesně tak vymýšlí si a snaží se z vás dostat finance, doposud neposlali přeplatek. Nemají ani věci k doložení tvrzení. Arogance sama!!!!!
Katastrofa, pokud chcete od nich odejít, tak si vymýšlí. mám smlouvu na dobu určitou – 1 rok. když jsem chtěla odejít, tak jsem se telefonicky dotazovala kdy mám podat výpověď a bylo mi řečeno ke dni zahájení dodávky plynu. když jsem to udělala, tak přišlo zamítnutí že ke dni podpisu smlouvy – tak to beru jako podraz. Ale to není všechno – letos jsem výpověď zoopakovala, ale světe div se – oni evidují smlouvu na dva roky! Ovšem tu jsem nepodepisovala – na infolince arogantní dáma, absolutní neprofesionál, a dále pán, který když jsem po něm chtěla písemné vyjádření k délce trvání smlouvy mi , domnívám se, položil telefon. dovolat se znovu nebylo možné… VARUJI PŘED TOUTO SPOLEČNOSTÍ!!!
Podívejte se na příspěvky od p. Hálečka .. je tam postup jak to udělat i rychleji a případné penalizace si budete muset ošéfovat tak, že je to vlastně porušení z jejich strany.
Jen jednu poznámku,můj známý je u této firmy již několik let a pokud je mi známo žádné problémy nemá a o ceně se vyjádřil,že je jedna z nejnižších.Taky žádné problémy s komunikací nemá.
Dobrý den,
od této společnosti jsem dostal nabídku ale pro jistotu jsem si chtěl celou společnost prověřit. Ještě že jsem tak udělal. Po přečtění pár příspěvků jsem si jakoukoliv spolupráci s touto firmou rozmyslel. Potřebuji změnit dodavatele plynu a nevím jakého si vybrat. máte někdo zkušenosti? Děkuji za reakce
Jardo, hodně záleží na tom, v jakém regionu jste a k čemu plyn používáte. Obecně se dá říci, že když máte plyn třeba jen na vaření, tak přechod k jinému dodavateli není zásadní věc, na které se dá ušetřit.
Pokud ale máte velký byt nebo dům a plynem topíte, máte jej na ohřev vody a topení, roční úspory mohou být až několik tisíc. U firem i desítky tisíc.
Každopádně si vždy podívejte na jednotlivé nabídky, třeba tady http://www.snizujeme.cz/ceny-plynu/ (nedávno jsem prošel více srovnávačů, ale tady je dodavatelů nejvíce).
Co se přechodu týká, tak hodně dodavatelů zajistí kompletní přechod včetně výpovědi smlouvy se současným dodavatelem. Nemusíte se tedy o moc starat.
V uvedeném odkazu těch dodavatelů právě moc není, ale JArdo, zkuste se podívat třeba sem:
http://kalkulator.tzb-info.cz/…-vyber-kraje
Tady je nabídka dodvatelů o dost kompletnější. Taky jsem si dřív myslel, že se mohu podívat jen třeba na snizujeme.cz, nebo usetreno.cz, ale tam je jen malá část trhu.
Dobrý den,
tak dodavatele jsem ještě nezměnil. Je toho na trhu tolik, že si člověk ani nemůže vybrat :). Až pořídím napíše kde se mi to povedlo.
Dobrý večer,
už jsem změnil dodavatele plynu. Přešel jsem k RWE. Z výběrem mě pomohli tyto stránky : www.srovnejto.cz/…i-cen-plynu/ Ušetřil jsem zase nějakou korunu :)
Dobrý den,
my jsme jejich zákazníci od ledna, a čekáme tedy na první fakturu. Jsem zvědavá, jak to dopadne. Zkušenosti sem pak napíšu :-) Snad ušetřené peníze budou stát za to :-)
Vážená paní Petrásková, mohu Vás požádat o konkrétní informace z chování a nereagování? Vzhledem k našemu prozákaznickému přístupu celé společnosti, rád nechám celou záležitost prošetřit. S pozdravem Jiří Mach, ředitel společnosti HALIMEDES, a.s.
Pane Mach, vložila jsem příspěvek do diskuze a budu ráda, když si ho přečtete a začnete prošetřovat i můj případ – mohu vám zopakovat jak arogantně se se mnou bavili vaši zaměstanci…
Osobní zkušenost s tímto dodavatelem energií osobní zkušenost nemám, ale hodně kamarádek mi radí ať k nim nechodím, že pak budu zklamaná přístupem k zákazníkovi. Mě se docela líbí http://www.globalenergy.cz doufám, že to u nich bude lepší. Jak se totiž tak koukám, tak ušetřím u každého.
Dobrý den, vloni 16.8. a následně 14.9. jsem této firmě jsem zasílal požadavek na kalkulaci plynu, jelikož se nikdo neozval, o 10 dní později jsem stejnou poptávku posílal přímo na email milos.sedlacek@plynule.cz místo na původní email uvedený na stánkách info@plynule.cz. 27.9. jsem dostal email, že „cenová nabídka Vám bude zaslána v pondělí 1.10.2012“ Nabídka žádná nepřišla, ale 2.10. jsem byl vyzván, abych poslal oskenované doklady. Doklady jsem ihned poslal, aby mohli kalkulaci provést. Následně jsem 8.10.2012, 13.11.2012 a 23.11.2012 urgoval zaslání nabídky, ale do dnešního dne jsem žádnou nabídku od nich nedostal.
Zdraví I.P.
Pavle, děkuji za tak podrobný přehled, neměla bych vůbec sílu se čísly prokousávat a ani bych jim ani nerozumněla, ale z vašeho tónu příspěvku soudím, že firma asi nic moc. Na druhou stranu si říkám, že jako nováček by měl dost šanci. Jak píše Václav, taky si myslím, že různé kalkulačky jsou podplacené a dala jsem si práci a prošla si ceníky asi 20ti dodavatelů a plynule.cz mi vyšli nejlevněji, ještě možná tak 3-E.cz jsou jakž takž levnější. Při našem odběru 47 MWh ročně je rozdíl 8.000korun, což není zanedbatelné. A co nejhoršího se může stát? Kdyby nám měli přestat dodávat plyn, zákon to řeší tak, že nám ho musí znovu začít dodávat Pražská plynárenská. Takže si to chce nastavit odpovídající zálohy a nemělo by hrozit, že třeba přijdeme o peníze. Jediné, co mě zaráží, že člověk opravdu na netu nenajde moc ohlasů, a proto se ptám také tady. Pane Václave, mohl byste sem dopsat svou zkušenost, až budete mít uzavřenou smlouvu, jak to šlo? Děkuji Irena
it,
osobní zkušenosti s tímto dodavatelem nemám.
U subjektů u kterých uvažuji o navázání kontaktu si jako jeden ze zdrojů informací prohlížím obchodní rejstřík, kde by měly být uloženy účetní závěrky.
To co tam má uloženo Halimedes by mne od případného obchodního vztahu odradilo.
V ÚZ za rok 2011 neodpovídá Příloha Rozvaze. Že jsou blbě datumy lze pochopit, také kopíruji. :-))
Ale že se liší data uvedená v Příloze a v Rozvaze to je diskvalifikující chyba.
V bodě 3.6 Přílohy se uvádí, že krátkodobé pohledávky jsou 551 tis. V Rozvaze na řádku 048 je ale číslo 16 986 tis. Kč.
V rozvaze je také zajímavý řádek 052 Pohledávka za společníky a členy sdružení, ta dělá 2 378 tis. Kč. Asi si někdo půjčil, Příloha to nevysvětluje a tak musím počítat s nejhorším.
Společnost, která s vlastním kapitálem ve směšné výši 103 tis. Kč pracuje s cizími penězi ve výši 18 453 tis. Kč obecně mnoho důvěry nevzbuzuje. Možná má nějaké vysvětlení, ale to jsem v Příloze nenašel.
Hezký den!
Pavel
Zkušenosti s touto firmou zatím nemám, v souč. k ní právě přecházím. Zajímavé je že i když má skutečně nejlepší ceny, tak na žádných srovnávačích nefiguruje – a to i když její ceník je v databázi. Z toho mi vyplývá že všechny srovnávače si nechají za to že se firmy ocitnou ve srovnání platit. Přecházím už podruhé a myslím že to je naprosto bezproblematický proces. Mezi jednotlivými firmami jsou rozdíly také v tom do jaké míry se věnují administrativě – stalo se mi že na vyúčtování jsem čekal asi 4 měsíce, ale to není žádná tragedie.
Je to normální, slušná firma.
Že nejsou ve vyhledávačích není pravda.
Třeba tady jsou:
To srovnání je jasný. V Praze nemají konkurenci. Výpočet lze ověřit, vzorce jsou ve vysvětlivce. Takže HALIMEDES, palce nahoru......
a jejíž současný majitel je fyzická osoba ode dne 23.5.2012 nemůže mít žádou historii. Základní jmění 2 mil. kč je pro podnikání v plynárenství silně málo. Kupodivu je vedena ve srovnávači, který používám a tam je srovnatelná s cenou plynu E.ON, která je přece jen poněkud jistějším obchodníkem co se týče rizika úpadku a následné nedobytnosti vlastních záloh. Radil bych použít větší a zavedenější firmu a k nováčkům trhu přejít až se osvědčí. Rizikem zákazníka jsou zaplacené zálohy a tak je to třeba zvážit.
Děkuji za názor a upozornění pane Krobote, v Praze jsou úplně nejlevnější a vysoké ceny pražské plynárenské jsou již neúnosné. Firma vypadá celkem sympaticky, neutrácí peníze za reklamu a zbytečnou byrokracii a proto může jít s cenou níže. A pokud platím zálohy a dostávám za ně plyn, tak bych nemluvila o případné nedobytnosti záloh. Nebo se pletu? Dala bych šanci nováčkovi a myslím, že v tomto případě zákon myslí i na tyto případy (úpadek apod.) Stále bych ocenila konkrétní zkušenosti s touto firmou, jestli někdo má. Děkuji
Prostě zaplacené zálohy jsou v případě insolvence firmy nenávratně v prachu a dodavatel poslední instance, který Vám bude povinen po krachu obchodníka dodávat bude chtít nové peníze. Pokud uzavřete smlouvu nyní budete platit a odebírat. Ovšem Od jara do podzimu si na zálohách předplácíte. Když se dívám na ceny ve srovnávači tak E.ON je bez rizika a u ostatních bych si pečlivě přečetl obchodní podmínky. Já nyní beru např. elektřinu u Vemex. Jsou to vlastně Rusi (asi zakuklený Gazprom), ale je mě to jedno. Mají slušné OP – žádné záludnosti, nevnucují se smlouvou na dobu určitou a hlavně mají historii a významné zákazníky ve velkoodběru s plynem. Plyn bereme jako celý dům u E.ON. Jedná se o statisícové částky tak nechceme riskovat.
Pane Krobote, děkuji, že jste mně nechápající vysvětlil, že zálohy nám propadnou. Položila jsem proto přímý dotaz majiteli společnosti, se kterým jsem v emailovém styku. U nás se také jedná o domovní kotelnu, sice jen desetitisícové částky, ale nelajzla bych si upsat nás někam, kde můžeme narazit.
Ještě sem připojuji zajímavý článek o srovnání obchodních podmínek 32 dodavatelů plynu a elektřiny. Mohl by se někomu hodit http://www.cenyenergie.cz/…energie.aspx
Poslední komentáře