Vložil Matějka Jaroslav, 31. Říjen 2007 - 10:02

Vážení, mimo to, co jsem uvedl 28.10. v 19.00, odpovídám dále na základě diskuse (od některých přihlouplé) takto:

  • 1. Za vodné a stočné se hradí:
  • jsou-li podružné vodoměry, dle náměrů podružných vodoměrů,
  • nejsou-li podružné vodoměry dle přílohy č.12 vyhlášky č.428/2001 Sb.
  • Pozn.: u některých podnikání (stomatologové) zvláštní opatření pro vypouštění tekutých odpadů, kdy je nutný filtr umístěný v jednotce. U potravinářských provozoven či stravovacích služeb v případě instalace drtiče odpadu do kanalizace je vždy nutný souhlas správce kanalizační sítě a správce „čističky splašků“!
  • 2. Teplo – v souladu s přílohou vyhlášky č.372/2001 Sb. dle druhu podnikání uplatnění navyšujícího koeficientu na započitatelnou plochu pro otop.
  • 3. Ohřev TUV – v souladu s přílohou vyhlášky č.372/2001 Sb. dle druhu podnikání uplatnění navyšujícího koeficientu na započitatelnou plochu pro TUV.
  • 4. Likvidace odpadu – dle příslušné vyhlášky obce je většinou podnikatel povinen uzavřít samostatně smlouvu o odpadech.
  • Zde upozorňuji na nutnost separovat odpad z některých druhů podnikání v návaznosti na zákonné normy, především pro zdravotnictví včetně veterináře, potravinářství – jak výroba tak prodej, pohostinství, holičství a kadeřnictví, manikůra – pedikůra, opravářství – elektronické součástky, znečištění ropnými látkami, plasty, atd.
  • 5. Ostatní náklady služeb (krátkodobá záloha), jako jsou osvětlení či společná elektrika, úklid domu i před domem, výtah, je nutné řešit vždy dle odborného posouzení s přihlédnutím ke způsobu a četnosti podnikání v provozovně, umístění jednotky ve které se podniká, případně počtu pracovníků v jednotce –provozovně aj.
  • Možno postupovat ve výpočtu úhrady nákladů služeb dle bodu 7, jiná šablona neexistuje.
  • 6. Jde-li o podnikaní v bytě, nejde tedy o provozovnu, asi administrativní podnikání – právní, makléřské, poradenské či účetní služby, je vše věcí vzájemné dohody po zvážení skutečných „VÍCENÁKLADŮ“ domu – SVJ.
  • Pro služby dle bodu č.5 doporučuji, ale vždy po zvážení všech okolností, použít navyšujícího koeficientu, ať již pro počet osob nebo plochy, obdobně jako je uvedeno dle přílohy vyhlášky č.372/2001 Sb. dle druhu podnikání uplatnění navyšujícího koeficientu na započitatelnou plochu pro otop.
  • 7. Závěr:
  • Nikdy nebude nic spravedlivé na 100%, tedy alespoň trochu. Uplatnění navýšení některých služeb v bodě 6 dle vyhlášky č.372/2001 Sb. nemá oporu v zákoně, jedná se příměr. Vzrostou-li náklady tepla o daný koeficient, mohl by vzrůst přiměřeně i náklad ostatních služeb.
  • K bodům 4., 5., a 6., je nutné unesení schůze shromáždění – nejlépe schválit „Pravidla“

Matějka

Odpovědět příspěvkem do diskuse

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Tato informace bude zobrazena.
Diskuse je moderovaná - neslušné příspěvky, příspěvky mimo téma apod. mohou být odstraněny.