Jak jsem psal, naše stanovy kopírovali vzorové stanovy, ustanovení
článku XII je totožne (resp. bylo před schválením úpravy, kde jsme si do
tohoto článku doplnili možnost „vlastníci jednotek mohou přijímat
usnesení náležející do působnosti shromáždění písemnou formou i mimo
jednání shromáždění“). A důvodová zpráva k návrhu zákona je podle
mého podobný kus papíru jako nějaké super chytrá knížka, kterou pak
všichni citují a řídí se jí. Tzn. beru to jen jako právní názor.
Judikatura, pokud vím, není téměř žádná.
Rada pana Matějky („řiďte se vlastními stanovami“) je sice super, ale
neodpovídá na otázku, jak postupovat, když ve „vlastních stanovách“
není zakotveno jak získat souhlas 3/4 vlastníků. A osobně si myslím, že
toto ani stanovy řešit nemohou – zákon je přece nadřazen a ze zákona
nevyplývá, že souhlas podle §11 odst. 5 se získává na shromáždění.
Nebo myslíte, že ano? Váš názor konrétně by mě velmi zajímal, váš
výklad pojmu shromáždění v jiném příspěvku mi přijde velmi
případný a správný. Jestli jsem pana Matějku pochopil správně, tvrdí,
že podle zákona není jiný způsob rozhodování než shromáždění. Podle
mého názoru zákon v §11 odst 4. a §11 odst. 5 rozeznává minimálně dva
způsoby rozhodování (přítomné hlasy shromáždění a požadované počty
vlastníků), přičemž rozhodovat hlasy (procenty) je v záležitostech podle
§11 odst. 5 chybné. Můžeme se prosím zaměřit v další diskusi na
odpověď na poslední větu a na vyvracení mého názoru? Diskuse
o nezávaznosti vzorových stanov, sněmovních tisků apod. neřeší můj
problém, i když je jistě zajímavá.
Poslední komentáře