Vložil Matějka Jaroslav, 20. Říjen 2007 - 9:21

Vážený pane Pavle, nejedná se o paskvil. Jde o skutečnosti, které si musí každé SVJ stanovit samo ve stanovách, zákon tak detailní být nemůže, např.:

  • 13. Shromáždění společenství schvaluje dlouhodobý plán oprav, podložený tvorbou finančních prostředků dle odstavce 1. písm.b) tohoto článku, s cílem zajištění řádného provozuschopného stavu domu k bydlení a dále k postupnému zvyšování technicko-ekonomického stavu domu, včetně technických zařízení domu.
  • 14. Výbor nebo pověřený vlastník rozhodují o věcech spojených se správou domu v souladu s dlouhodobým plánem oprav, popřípadě na základě přebytku plánovaného zůstatku finančních prostředků dle odstavce 1. písm.b) tohoto článku.
  • 15. Shromáždění společenství schvaluje způsob finančního řešení nezbytně nutných oprav nad rámec dlouhodobého plánu oprav, které nejsou finančně kryty zůstatkem dle odstavce 1. písm.b) tohoto článku.
  • 16. V případě řešení havarijních stavů, není-li na zůstatku finančních prostředků dle odstavce 1. písm.b) tohoto článku dostatek finančních prostředků, je výbor oprávněn učinit takové kroky k zajištění finančních prostředků, aby byl havarijní stav odstraněn a bylo umožněno řádné a bezpečné užívání všech jednotek.

Bude-li mít SVJ sestaven „Plán oprav“, bude-li v plánu oprav pamatováno i na drobnou údržbu odle posouizení domu např. 20.000,–Kč ročně, výbor koná a případné překročení vždy na jednání schůze shromáždění musí zdůvodnit a není důvod, aby nebylo v rámci schválení hospodaření za předcházející rok schromážděním schváleno.

Ve stanovách múžete mít i uvedeno (záleží na vás):

1. Vlastníci jednotek jsou povinni vždy do 15. dne daného měsíce na účet společenství poukazovat předepsanou finanční částku, jež obsahuje:

  1. krátkodobou zálohu na úhradu nákladů za služby spojené s užíváním jednotek dle Čl.XVI odstavce 1. písm.a), stanovenou výborem dle předpokládaných nákladů pro dané období,
  2. příspěvek na dlouhodobou zálohu na úhradu nákladů na správu a údržbu domu a pozemku dle Čl.XVI odstavce 1. písm.b); výši příspěvků si určí vlastníci jednotek na shromáždění zpravidla vždy na kalendářní rok dopředu tak, aby byly finančně zajištěny předpokládané náklady spojené s údržbou, opravami a revizemi domu, jakož to společných částí domu a jejich zařízení, včetně pozemku:
  • Údržba – údržbou se rozumí soustavná činnost, kterou se zpomaluje fyzické opotřebení a předchází poruchám a odstraňují se drobnější závady, není-li obsahem provozních nákladů dle odst.1 písm.a) tohoto článku, do maximální výše 2.500,–Kč za akci.
  • Oprava – opravou se odstraňují účinky částečného fyzického opotřebení nebo poškození za účelem uvedení do předchozího nebo provozuschopného stavu, není-li obsahem provozních nákladů dle odst.1 písm.a) tohoto článku. Uvedením do provozuschopného stavu se rozumí provedení opravy i s použitím jiných než původních materiálů, dílů, součástí nebo technologií, pokud tím nedojde k technickému zhodnocení.
  • Rekonstrukce – rekonstrukcí se rozumí zásahy do majetku, které mají za následek změnu jeho účelu nebo technických parametrů.
  • Modernizace – modernizací se rozumí rozšíření vybavenosti nebo použitelnosti majetku. Technickým zhodnocením se rozumí vždy výdaje na dokončené nástavby, přístavby a stavební úpravy, rekonstrukce a modernizace majetku, pokud převýšily u jednotlivého majetku v úhrnu ve zdaňovacím období částku 40 000 Kč.

Matějka

Odpovědět příspěvkem do diskuse

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Tato informace bude zobrazena.
Diskuse je moderovaná - neslušné příspěvky, příspěvky mimo téma apod. mohou být odstraněny.