Zdá se mi, že nechcete rozumět. Kromě toho detailní informace případu i podmínek prozování vaší organizace stále znáte jen vy.
Píšete o spotřebě 170 m3 a současně o čtyřletém cyklu výměn vodoměrů. Předpokládám, že 170 m3 je to, co vám vyúčtovali letos, a to na základě, opět předpokládám, letošního odečtu spotřeby přímo na vodoměru, když radiomodul byl vadný. Nyní bych vám doporučila zkontrolovat, jakou spotřebu vám účtovali ve zbytku toho čtyřletého cyklu, tj. v předchozích třech letech. Kolik dělala spotřeba za celé čtyři roky, to je to, co by vás mělo zajímat. 170 m3 za rok je pro jednu osobu dost slušná spotřeba, ale není to nemožné – ;-) pamatuji „panelákové časy“ před vodoměry a „měřáky“. Na tom, že dnes hospodaříme jinak, má zásluhu rozum a obsah peněženky, což obojí vaše klienty asi moc netrápí.
Píšete, že nevíte jak poznat, zda nájemník šetří nebo švindluje. I v tom pomohou pravidelné odečty, je to vlastně situace analogická poruše vodoměru. To značí, že pokud se výrazně změní spotřeba nebo je extrémní (tzn. nejen, že se zvýší, ale např. stagnuje), musíte zbystřit a hledat příčinu. A pokud je na ročním vyúčtování uvedena odlišná spotřeba od toho, co máte osobně odečteno na vodoměru, musíte reklamovat toto vyúčtování, byť by šlo o váš neprospěch. (Porucha radiomodulu se projevovala jak? Nižší hodnotou odečtu v předchozích letech, jak jste sám uvedl.) Se švindlováním u mentálně postižených jste mě překvapil, to bych nepředpokládala, ale pokud tomu tak může být, existují technické možnosti, jak určitým typům švindlů zabránit.
Ale jak jsem napsala dříve, neházejte flintu do žita, nemůžete ale obviňovat jen druhou stranu. Nebo jste skutečně nebyli o výměnách vodoměrů informováni předem, tzn. nevěděli jste předem, že máte zajistit „asistenci“ svým klientům? Přesné okolnosti znáte stále jen vy, proto zde musíte napsat více nebo vymyslet strategii sám.
Poslední komentáře