Já se na to dívám komplexně. Jenže není vyúčtování jako vyúčtování. Zde neprobíhá přeci porovnání skutečných zaplacených příspěvků/záloh/plateb oproti skutečnému čerpání.
Na rozdíl od služeb, které se z nějakého důvodu vyúčtovávají, právě proto, že u nich z povahy věci, plateb a způsobu rozúčtování mohou vznikat přeplatky, nedoplatky.
Já netvrdím, že to je tak správně. Já pouze tvrdím, že to není nelegální, jakým způsobem ujednali a rozhodli v SVJ tazatelky.
Osobně předpokládám, že platí stále stejnou částku a rozúčtování úklidu mají na bytové jednotky, takže pokud nebude dojednána odlišná cena, je cena pro každého vlastníka stále stejná. Je též otázkou, zda nedochází též k platbě dodavateli v rámci aktuálního měsíce. Je tedy opravdu „nutné“ vyúčtovávat něco, kde víte, že Vám na konci vyjde vždycky „0“.
Na rozdíl například od elektřiny, dodávek tepla, kdy jste schopen pouze odhadnout přibližné náklady a vyžadovat zálohy, které navíc Vám nemusí pokrývat přesně daný měsíc požadované zálohy dodavatelem, který například vybírá zálohy dle předpokládaného tepla, které nejspíše dodá. Ale to už odbíhám.
Osobně v našem SVJ preferuji a aplikuji rozpad na co nejvíce položek. Jednotlivé položky jsou označovány jako P či Z, aby bylo zřejmé, které položky nebudou součástí vyúčtování, protože náklady na uvedené položky se rovnají částkám vybraných během roku od vlastníků BJ.
Poslední komentáře