Lepší kritérium je:
- „dopravní vzdálenost (patro)“ x „počet dospělých osob v bytě“ x „koef. možnosti výtah použít“
- „dopravní vzdálenost (patro)“ x „přepravovaná hmotnost (měřená
během jízdy výtahu)“
+ použít čip pro možnost výtah použít (tedy i jen na přivolání bez následného použití) se zaznamenáním doby a spotřeby energie.
Ze záznamů lze pak odvodit i objektivní podíl na nákladech za fyzickou údržbu výtahu.
Možnost ad-2 se mně zdá zcela nejobjektivnější i když technicky
poněkud náročnější.
Lze jí měřit i takové ty excecy jako je skupina „barbaři ze
východního Slovenska (osob >12 v bytě)“ nebo „nájezdníků
z jiného afro-Banánistánu“ vybydlujích pronajatý byt
v nejvyšších patrech domu a jejichž fakani pravidelně přivolávají
výtah kdy je vůči nim v nejvzdálenější stanici aniž by s ním chtěli
jet.
Mo6nost ad-2 se jeví jako naprosto transparentní a objektivně
měřitelná.
A výkaz jízd může být součástí podrobného ročního
vyúčtování.
Poslední komentáře