V evidenčním listu (EL-dle-NOZ-obrazek.jpg) máte nesprávně zařazené tři položky: správa, drobné opravy, revize. Nic z uvedeného nepatří do služeb spojených s užíváním bytu. Jde o typické náklady podle § 1180 (správa domu podle § 1180 odst. 1 NOZ).
- Částka označená „správa“ by měla být rozklíčována na dvě části podle toho, co připadne na činnosti podle § 1180 odst. 1 a co na činnosti podle odst. 2 NOZ. Jde však o celkem drobnou položku, takže rozdíl nebude velký.
- Položka „drobné opravy“ je typická krátkodobá záloha na správu domu a měla by být označena jako krátkodobá záloha na správu domu (s povinným vyúčtováním po ukončení roku).
Položky označené „výtah, střecha, omítky, malování“: soudím, že vlastník jednotky je i nadále povinen hradit zálohy na správu domu podle § 15 odst. 2 ZoVB, jetliže SVJ(2000) má tyto platby uvedeny ve svých stanovách.
Jinak tomu bude v SVJ(2012) podle NOZ: vlastníkovi vznikne povinnost složit „přiměřenou zálohu“ na tyto účely vždy teprve těsně před zahájením akce. Viz ustanovení NOZ o příkazní smlouvě. Potíž je v tom, že NOZ používá pojem „příspěvek“, aniž definuje co tím zákonodárce míní. Nejde zřejmě o zálohové platby a zákon ponechává na stanovách, aby určily za jakých podmínek je možno příspěvek vymáhat a jak se určí výše příspěvku vzhledem k plánovaným budoucím výdajům na správu domu.
lake
Poslední komentáře