Pane D.A., taková „servisní smlouva“ ale není pro vás (SVJ, Družstvo) vůbec výhodná. Je to právě proto, že firma spoléhá, že si to vlastně neumíte spočítat a pak také proto, že seriózní výtahářská firma jakékoliv podoby „inflační doložky“ nenabízí.
Zkrátka každá firma má svou cenu, kterou buď zákazník akceptuje a respektuje (je mu předem náležitě vysvětlena a zdůvodněna) nebo si vybere jiného. To platí i v případě, že je nucena časem své služby zdražit (z nejrůznějších důvodů). Zákazník tak musí mít vždy právo buď navýšení odsouhlasit anebo smlouvu vypovědět. Za tímto ustanovením smlouvy ale pro vás nevidím výhodu, naopak podmínku – cituji: „garance je platná v případě, že ..“
A 2. věc mne ještě zarazila: paušální cena je splatná čtvrtletně předem. Platit dodávku služby dopředu? Chápal bych to v případě dodání výrobku (tzv. záloha na výrobu), ale předplácet službu? (revize, servis..). Nevím, tady za tím vidím úspěšný obchodní slovíčkařský um výtahářské firmy, nikoliv pro SVJ čitelnou, srozumitelnou a vyváženou část smlouvy (alespoň v těchto 2 odstavcích). Schválně se zkuste zamyslet, jak obtížné bude z takové firmy dostat peníze zpět, pokud nebudete se službou spokojeni..
Petr Piskač, MBA
Poslední komentáře