Postavení pana higinse je poměrně jedinečné. Má nadpoloviční většinu, tudíž by mohl o mnohém rozhodovat sám, ale vzhledem k tomu, že SVJ má pouze 3 členy, je k přijetí usnesení zapotřebí souhlasu všech. Kdyby však jeden ze svých bytů převedl spřízněné osobě, pak by již mohl přijímat usnesení pouze s touto osobou. Samozřejmě jen pokud by se počet členů nezredukovat opět na 3. (Zde mě napadá otázka proč 3 musejí o všem rozhodovat jednomyslně, ale 4 již ne.)
Jinak, pane higinsi, jako pověřený a většinový vlastník dělejte co uznáte za vhodné. Vzniklé náklady na správu domu rozpočítejte na vlastníky jednotek a předepište jim příspěvek. Pokud ho do data splatnosti neuhradí, uhraďte ho ze svého (to ostatně již děláte) a pak ho vymáhejte soudně i s příslušenstvím (úrok z prodlení, náklady řízení). To nejhorší, co se vám může stát, je, že občas nějaký příspěvek nevymůžete.
Na výši záloh na správu společných částí domu (nesprávně „fond oprav“) se bohužel musíte jednomyslně dohodnout. Ale i když se dohodnete, tak vám je nemusejí platit. Být vámi, šel bych cestou příspěvků na již vzniklé náklady.
Co se týče nákladů na služby (voda, teplo, úklid, apod.), prostudujte si nový zákon č. 67/2013 Sb. (kterým se upravují některé otázky související s poskytováním plnění spojených s užíváním bytů a nebytových prostorů v domě s byty). Bude platit od 1.1.2014.
Poslední komentáře