Ano metodika ea tohle neumožňuje, ale to už bych třeba právě považoval
za podstatnou chybu vyhlášky. Myslím, že určitá predikce vývoje je
možná, ale samozřejmě to bude vždy zatíženo nepřesností. V horizontu
cca 10–15 let bych hausnumera až tak dramaticky neviděl, podívejte se
třeba na vývoj cen pražské teplárenské, v průměru je růst ceny tepla
za posledních 10 let cca 5%,samozřejmě ten vývoj ceny se poměrně dost
divoce měnil (jeden čas klesala, najednou skokový nárůst o 20%), ale
celkový trend odpovídá obvyklým odhadům. Stejně tak lze postupovat při
odhadu inflace, růstu cen stavebních prací… Bonmotíček na závěr
odstavce – Celý výpočet v energetickém auditu je založen na
nepřesných číslech, jediná čísla která jsou v auditu přesná je
číslování stránek a PSČ a číslo popisné hodnoceného objektu.
Nemenší chybou vyhlášky je třeba i posouzení dvou variant, sice je
požadováno minimálně dvou, ale proč by si někdo přidělával práci.
Přitom co je předmětem posouzení je smluvní. U bytových domů je to
obvykle tak, že svj příjde za auditorem, řekne že chtěj zateplovat, že
chtějí 100 mm izolace a že přišli jen proto, že někdo začal na
shromáždění vykřikovat, že ten audit je důležitý a strhnul k tomu
ostatní vlastníky, takže si to museli odsouhlasit. V lepšim případě
auditor trochu zkoriguje jejich požadavek na tloušťku, aby byla alespoň
trochu rozumná a k tomu udělá druhou variantu, která vychází hůř,
posoudí to a má hotovo. Bohužel takto to chodí ale je to špatně.
Takovýhle audit skoro nemá cenu ani zpracovávat pro ten váš „případ
celého sídliště“, stačí žíci zateplete to alespo%n na doporučené
hodnoty a více méně se trefite do toho, co by vylezlo z auditu.
Problém podle mne tkví v tom, jak tyto dokumenty ořezala legislativa, v té
je chyba, protože z většiny průkazů i auditů dělá jen položku, kterou
je třeba si v určité chvíli odškrtnout jako splněno a schovat je do
šuplíku.
Poslední komentáře