Způsob fakturování za opravy u SVJ
Dobrý den, uvádím pro představu jednoduchý příklad: na opravu (teče voda do nebytového prostoru) byla objednaná firma, ta vyslala dle svého uvážení dva pracovníky, jeden z nich pak opravil závadu do 15 minut. Firma si pak naúčtovala cenu za hodinu práce obou dělníků, celkem tedy 2 hodiny odvedené práce. Je správný tenhle postup výpočtu ceny za celkovou opravu, která trvala ve skutečnosti hodinu? Náš případ byl oprava odvedená práce za 3 hodiny, ale zaplacená ve dvou za 6 hodin. Jaký máte prosím názor na takovéto účtování, je správný, nebo jen některé firmy takto lehce vydělávají? Děkuji Romana.
Dobrý den. Přece u Vás ti 2 pracovníci pracovali. Předpokládám, že ten druhý nešel někam do hospody na pivo…
Takže můj názor – takový způsob kalkulace práce je naprosto normální, protože ti dva tam ten čas skutečně strávili.
Možná se Vám mohlo zdát, že ten jeden „nic nedělá“, ale existuje mnoho prací (řekl bych, že spíš většina), které v jedné osobě bez pomoci provést nelze. Proto k Vám zřejmě ta firma poslala 2 pracovníky.
pro uživ. Petr87
To co zde napsala Romana je zcela běžná praxe u firem, které jsou původem v bývalých SBD.
Posouzení práce více pracovníků je těžké pokud jejich činnost a přítomnost nikdo nekontroloval.
Zcela běžná reakce je také reklamace takovéto faktury a uhrazení skutečně odvedené práce. Firmy si dovolí pouze to, co jim dovolíte Vy sami.
Já s Vámi naprosto souhlasím. Tedy až na první odstavec – ten nedokážu posoudit, protože s takovými firmami se naštěstí nesetkávám.
Naopak se spíše setkávám s lidmi, pro které je i 1 pracovník moc a byli by nejradši, kdyby se jim závada opravila sama, protože jediná jimi akceptovatelná částka je nula Kč – ovšem to se zpravidla dozvíte samozřejmě až po vykonání práce a vystavení faktury…
Já jsem vycházel z toho, že když odborná firma někoho posílá na práci, tak ví, kolik pracovníků je na práci potřeba a právě tolik jich tam taky pošle…
Já jsem vycházel z toho, že když odborná firma někoho posílá na práci, tak ví, kolik pracovníků je na práci potřeba a právě tolik jich tam taky pošle
Jak casto, kdyz resite v dome/byte nejaky havarijni stav, vite presne, jak rozsahly ten problem je? Jak casto ho dokazete firme, u ktere si objednavate opravu, presne popsat? Jak casto firma predem presne vi, kolik prace s tim bude a kolik tam ma poslat lidi?
Nechci tu firmu hajit za kazdou cenu. Fakturovani prace za kazdou zapocatou hodinu je vcelku bezne – a ze poslala dva lidi, muze a nemusi byt jeji vina.
Ono je taky vcelku běžné, že tu firmu tvoří právě ti dva lidé. No a co by ten druhý pak dělal? Kde by měl na výplatu? Lze přece poslat pouze jednoho na zhodnocení závady a ten zorganizuje opravu dle rozsahu a objednateli postup vysvětlí.
V případě zatékající vody není asi potřeba dvou lidí na vypnutí přívodu vody (pokud už si to nájemníci nezajistili sami). A výměnu těsnění asi také nedělají dva.
U závad na na silovém elektrozařízení bych přítomnost dvou lidí i předpokládal. U opravy slaboproudu je to zbytečné.
Poslední komentáře