Zpoplatnění zápisu v rejstříku

Vložil P.V., 23. Leden 2014 - 16:34 ::

Nerad bych šířil poplašnou zprávu, ale velmi pravděpodobně je od 1.1.2014 zpoplatněn i zápis do rejstříku společenství vlastníků jednotek, a to za první zápis 6000,– Kč, změna nebo doplnění zápisu pak částkou 2000,– Kč. (http://www.zakonyprolidi.cz/cs/1991-549… položka 11, bod 1 písm. c) a e) Pokud dokážete najít argumenty proč se mýlím, budu jenom rád.

P.V.

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil Marcela Dvořáková, 24. Leden 2014 - 21:35

    Dobrý den P.V., máte pravdu a poplašnou zprávu bohužel nešíříte. Má zkušenost s OR po 1.1.2014: byly jsme znova zvoleny do funkce ve výboru (osoby se nemění, pouze nám běží znovu funkční období 5 let). Volala jsem na OR, jestli a co máme dodat. Na INFORMACÍCH mi řekli, že neví, že toto ví refenti veřejných listin. Požádala jsem o přepojení nebo o číslo. Nesmějí přepojovat, ani dávat číslo. Ptala jsem se, kdo by mi podal tuto informaci, když na informacích neví a na referenta se nedostanu. Mám si prý zaplatit právní rozbor. Řekla jsem, že to tam tedy pošlu a budu čekat, co se stane. Kolegyňka tam zaběhla. Nejdříve složitě řešili v podatelně, co s tím. Nakonec jí řekli, že sice neví, jestli je to je potřeba, ale má to tam nechat + vyplnit formulář a zaplatit 2.000 Kč. Referent se nám pak ozve, jestli to je potřeba nebo ne. Dle mého názoru, trochu drahá sranda, takže na to kašleme.

    Vložil Jan II (bez ověření), 26. Leden 2014 - 19:36

    Není nutno žádat o zápis osoby totožné s tou, která je již zapsána. Funkční období rejstřík neobsahuje.

    Vložil Ema (bez ověření), 23. Duben 2014 - 9:21

    Od. 1.1.2014 rejstřík funkční období obsahuje. Všechna SVJ ho musí na rejstříku doplnit do 30.6.2014. Tedy i výbor se musí zapsat po každé volbě, i když nedošlo ke změně osob.

    Vložil lake, 23. Duben 2014 - 10:08

    Ema napsala: „Od. 1.1.2014 rejstřík funkční období obsahuje. Všechna SVJ ho musí na rejstříku doplnit do 30.6.2014.“

    Emo, nemáte pravdu. Pouze šíříte poplašnou zprávu.

    Skutečnosti zapisované do rejstříku jsou taxativně vyjmenovány v § 25 zákona č. 304/2013 Sb.: http://www.zakonyprolidi.cz/cs/2013-304#p25. O funkčním období není v celém tomto zákonu ani slovo.

    Snad si to pletete s obsahem stanov. Stanovy SVJ povinně obsahují délku funkčního období. To platí beze změny již od roku 2000 (§ 9 odst. 11 ZoVB, § 1200 odst. 2 NOZ). Toto ovšem není údaj zapisovaný do rejstříku. Stanovy jsou listinou, vkládanou do sbírky listin rejstříkového sou­du.

    Je pravda, že u členů statutárního orgánu se od 1.1.2014 povinně zapisují do rejstříku jak den vzniku funkce, tak den zániku funkce osoby, která je členem statutárního orgánu. Tyto skutečnosti se však do rejstříku nemusí doplňovat zpětně za období do 31.12.2013.

    lake

    Vložil Marcela Dvořáková, 26. Leden 2014 - 21:57

    Děkuji za informaci, za toto platit 2.000 Kč mi opravdu přijde nesmyslné. Bohužel dostat nějaké relevantní informace se ukázalo na OR jako nemožné.

    Vložil Matlal (bez ověření), 4. Únor 2014 - 13:44

    Dobrý den, já doporučuji návrh podat i když tam jsou stejné osoby. Rozhodně pokud plánujete vzít úvěr, banky si hlídají jestli jednají s oprávněnou osobou. Zjistí si jak je dlouhé volební období, provede kontrolu z výpisu z OR a uvidí, že volební období uběhlo a údaje nejsou aktuální.

    Vložil Jandus (bez ověření), 25. Leden 2014 - 16:02

    Rejstřík se vyznačuje absolutní neochotou podat jakoukoliv informaci a vždy poradí, ať si najmu právníka. Odstrašující příklad nefungování státní správy.

    Vložil Sherlock (bez ověření), 24. Leden 2014 - 15:31

    Nejde o poplašnou zprávu, je to tak.

    Osvobození od poplatků pro SVJ je zrušeno. Vámi uvedené poplatky jsou od 1.1.2014 platné.

    Vložil Lenny (bez ověření), 24. Leden 2014 - 12:00

    Má pravdu, přeceda…

    Vložil svjvmt, 24. Leden 2014 - 11:26

    Tak ji neřište, zavolejte, napište na rejstřík, ověřte a pak sdělte výsledek, nebude to lepčí?

    Vložil P.V., 24. Leden 2014 - 12:57

    :) Vážně si myslíte, že bych sem obdobnou informaci pověsil dřív, než bych měl před sebou výzvu aby byl do 10 dnů od doručení zaplacen cituji: „soudní poplatek za návrh zápisu změny do rejstříku společenství vlastníků jednotek, který činí podle položky 11 bod 1 písm. e) Sazebníku soudních poplatků 2.000 Kč, a to v kolcích (…) nebo na účet soudu…“?

    P.V.

    Vložil petrsv, 24. Leden 2014 - 10:25

    Domnívám se, že první zápis je zdarma a změna za 1000,– Kč. A to z důvodu, že podle mě SVJ = spolek.

    Vložil Pavel M. (bez ověření), 11. Březen 2014 - 8:52

    V první řadě mně tady chybí zdejší vykladač práva, zvláště pak OZ, p. „lake“.

    Ve druhé řadě bych podpořil asi názor, že společenství = spolek. Když se jedná o změnu stanov, tak se společenství posuzuje jako spolek, tzn. změnu musí posvětit přítomnost notáře. Tedy jednou ano, jednou ne?

    Ve třetí řadě připojím krátký komentář – tady je vidět pravá tvář těch pravičáků – daně vám nebudeme zvyšovat v žádném případě, my z vás ty peníze dostaneme jinak…

    Vložil Qwerty, 24. Leden 2014 - 10:57

    SVJ určitě není spolek. Zkrátka tzv. pravicová vláda pod vedením Kalouska a Nagy zase sebrala lidem více peněz. Navíc chytře schválila paskvily NOZ, ZOK a zákon o veřejných rejstřících tak, že skoro každá právnická osoba bude muset podat návrh na zápis do veřejného rejstříku. Někdo do 1.7., spolky později.

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".