Změna výboru

Vložil Anonymous, 8. Leden 2009 - 12:09 ::

Asi před 2 lety jsme podávali změnu výboru na soud. Prošlo to OK. Nyní jsme stejným způsobem podávali změnu. A neprošlo to hned ze dvou důvodů:

  1. Změnu nepodepsal stávající/původní člen výboru
  2. Chyběl podpisový vzor nového člena

Má soud nárok chtít tyto dvě věci? Jsou na to někde daná pravidla? Proč to tenkrát šlo bez toho a teď to nejde?

Je někde ke stažení formulář podpisového vzoru? Nebo jak vůbec takový podpisový vzor má vypadat?

P.L.

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil anaj (bez ověření), 4. Červen 2010 - 12:17

    http://www.starlit.cz/poradna.aspx…

    Podívejte se na tyto stránky http://www.ihned.cz/…_12_2003.pdf – je to právní rádce SVJ od Mgr. Petry Suchánkové a Mgr. Martina Soukupa. Na str. 11 najdete 12. VZOR NÁVRHU NA ZMĚNU ZÁPISU SPOLEČENSTVÍ V REJSTŘÍKU SPOLEČENSTVÍ

    Na podobné téma se diskutovalo na http://www.portalsvj.cz/…-jiz-zapsano

    Vložil anaj (bez ověření), 4. Červen 2010 - 12:19

    oprava adr. http://www.ihned.cz/…_12_2003.pdf

    Vložil anaj (bez ověření), 4. Červen 2010 - 12:25

    Nedaří se mi zapsat adresu na právního rádce SVJ od Mgr. Petry Suchánkové a Mgr. Martina Soukupa, ale bez problémů se na tuto stránku napojíte z adr. http://www.portalsvj.cz/…-jiz-zapsano z příspěvku : Změna lidí ve výboru SVJ a zápis v obchodním rejstříku – SVJ je Vložil Anaj (bez ověření), 27. Květen 2010 – 17:11

    Vložil Ladis, 24. Květen 2010 - 10:03

    Prosím o radu. Budeme volit nový výbor s předstihem. Starému končí mandát v září, je však nepravděpodobné, že bychom se o prázdninách sešli v nutném počtu. Volbu jsme proto naplánovali na červen i s ohledem na možné komplikace a tak se ptám: a)Je nutné aby starý výbor odstoupil, když mu mandát končí v září? b)Není to nutné. Dík

    Vložil A (bez ověření), 19. Květen 2010 - 8:01

    Dobrý den, chtěla bych se zeptat, zda ve výboru může být i žena na mateřské a jaké pro ni z toho vyplývají povinnosti. Nahlášení na sociálku, daňové přiznání apod. Děkuji

    Vložil Balthasar (bez ověření), 19. Květen 2010 - 8:07

    Ve výboru může být i muž na otcovské.

    Balthasar

    Vložil pavel a, 29. Prosinec 2009 - 15:55

    Nevíte někdo, jak postupovat, když člen výboru a ke všemu předseda za právnickou osobu, prodal své bytové i nebytové jednotky a zaniklo mu členství v SVJ a dle stanov i členství ve výboru ? Co bude třeba doložit na Obchodní rejstřík ?

    Vložil Anonymous, 12. Květen 2010 - 13:14

    Posílám, návod, který jsme v našem SVJ použili při rezignaci člena výboru (našel jsem je na portálu pro SVJ).Použijte samozřejmě jenom to, co se Vás týká. Změnu do formuláře může podepsat nový předseda, nebo stávající místopředseda. Podle velikosti SVJ nemusíte mít např. hlasovací lístky a výsledek hlasování napíšete přímo do zápisu ze shromáždění. Jako podpisový vzor nového člena jsem použil původní návrh na zapsání do obchodního rejstříku při vzniku SVJ. Samozřejmě podpisy musí být provedeny až před příslušným úředníkem, který je bude ověřovat. Samozřejmě je potřeba nezapomenout vzít sebou k ověření originály příslušných dokumentů.

    Zdraví

    Trnečka

    Vložil Tomba81, 24. Květen 2009 – 18:00 Dobrý den/večer, v minulých týdnech jsem úspěšně absolvoval změnu členů výboru v obchodním rejstříku. Tato změna obnáší několik dokumentů, nemusí být přítomen ani právník a ani notář při změně ani při schůzi (dle Stanov daného společenství). Dokumenty:

    1. vyplněný formulář z portálu „Justice“, s ověřeným podpisem (stačí pouze podpis nového předsedy výboru), ve formuláři se vyplňují a zasílají pouze listy, kterých se změna týká
    2. originál nebo ověřená kopie prezenční listiny ze schůze, na které jste o změně usnesli
    3. originál nebo ověřená kopie „hlasovacího lístku“ o změně členů
    4. originál nebo ověřená kopie dokumentu o odstoupení původních členů
    5. originál nebo ověřená kopie zápisu ze schůze
    6. podpisové vzory nových členů
    7. pokud jde o změnu, kvůli prodeji jednotky, vyžaduje úředník první a poslední stranu ze smlouvy o prodeji jednotky,kde je uvedeno datum zapsaní do katastru

    Všechny dokumenty stačí vyhotovit pouze jednou

    Vložil Petr, 29. Prosinec 2009 - 18:57

    Není důležité zda se odstěhoval či abdikoval. Doložte na soudu nové volby. Je to tady určitě už v diskusi. Některé dotazy mi připadají jako zkoušení trpělivosti rádců.

    Vložil pochylyz, 8. Leden 2009 - 15:26

    Požaduje rejstříkový soud podpis bývalého člena výboru pod návrhem na zápis změn nebo požaduje jeho písemné prohlášení, z něhož plyne souhlas zapisované fyzické nebo právnické osob(y) se zápisem nebo změnou zápisu do obchodního rejstříku?

    Vložil Anonymou (bez ověření), 8. Leden 2009 - 15:58

    Soud chce podpis někoho kdo je oprávněný jednat za SVJ. Podepsal to NOVÝ člen výboru, tedy je jasné že myslí starého nebo jiného člena SVJ.

    Podle mě je to nesmysl protože starý výbor to nemusí chtít podepsat, klidně se mohli všichni zabít při nehodě atd atd..

    Ale vymlouvejte něco soudkyni co se podepíše a ani na sebe nenapíše telefon!

    P.L.

    Vložil Anonymoussaf (bez ověření), 8. Leden 2009 - 18:52

    Už jsem byl u několika změn, i změna předsedy, který odstoupil, byl jsem zvolen, společenství podalo žádost o změnu podepsal jsem to já jako nový předseda a vše OK, prováděli jsme převolbu výboru a funkcí k vůli časové délce zvolení, nový člen atd. a NIKDY jsem se nesetkal že by nám to vrátili , že chyběl podpis nějakého starého člena výboru – vlastně už nečlena . Na tomto diskuzním fóru se prosím vás několikrát krákalo na téma jestli starý nebo nový atd., kdy končí funkční období starého a začíná nového – v takových nesmyslech nebudu pokračovat… JarekSVJ

    Vložil Anonymou (bez ověření), 8. Leden 2009 - 19:31

    Nojo ale bohužel tady nám přišel ten nesmysl od soudu, já si to nevymyslel..

    P.L.

    Vložil JarekSVJ, 8. Leden 2009 - 12:24

    Bod 2 je jasný, pokud máte nového člena výboru je potřeba jeho podpisový vzor. Bodu 1 nerozumím, návrh na změnu podává SVJ zastoupené předsedou, pověřeným vlastníkem atd. podle toho jak to máte ve stanovách. Pokud oznámí starý člen výboru odstoupení písemně tak by mělo být jako příloha změny to odstoupení ale odstoupit může i jako na schůzi výboru pak bude jeho podpis na prezentační listině schůze výboru. Podpisový vzor s čestným prohlášením jaký posíláme při změně pošlu na mail,

    Vložil L.Vozábová (bez ověření), 26. Listopad 2009 - 22:39

    Dobrý den, pěkně prosím o zaslání podpisového vzoru s čestným prohlášením jaký posíláte při změně výboru. Předem moc děkuji Lída

    Vložil Jana P. (bez ověření), 14. Únor 2010 - 21:56

    Mohla bych Vás také poprosit o zaslání podpisového vzoru s čestným prohlášením pro změnu výboru. Velice děkuji. Jana

    Vložil Květa (bez ověření), 9. Březen 2009 - 10:08

    Dobrý den, mohu se rovněž připojit s prosbou o přeposlání vzoru Vámi používaného formuláře podpisového vzoru s čestným prohlášením pro potřeby změny členů v obchodním rejstříku? Předem děkuji. Květa

    Vložil Květa (bez ověření), 9. Březen 2009 - 10:10

    Zapomněla jsem napsat Email: cvikova.kvetos­lava@homecity­.cz Květa

    Vložil Don Pablo de la Vega (bez ověření), 9. Březen 2009 - 9:15

    Dobrý den, mohu se rovněž připojit s prosbou o přeposlání vzoru Vámi používaného formuláře podpisového vzoru s čestným prohlášením pro potřeby změny členů v obchodním rejstříku ? Předem děkuji Email: spojova­ci559@seznam.cz

    Vložil Don Pablo de la Vega (bez ověření), 9. Březen 2009 - 9:12

    Dobrý den, mohu se rovněž připojit s prosbou o přeposlání vzoru Vámi používaného formuláře podpisového vzoru s čestným prohlášením pro potřeby změny členů v obchodním rejstříku ? Předem děkuji

    Vložil J. Pluskal (bez ověření), 18. Únor 2014 - 23:50

    Dobrý den, mohu se rovněž připojit s prosbou o přeposlání vzoru Vámi používaného formuláře podpisového vzoru s čestným prohlášením pro potřeby změny členů v obchodním rejstříku.

    Předem moc děkuji.

    Vložil Anonymou (bez ověření), 8. Leden 2009 - 13:03

    A je opravdu nutné aby návrh podával původní člen výboru? Může přeci nastat situace že starý výbor je odvolán ve zlém a pak nemusí nový formulář vůbec chtít podepsat! Podle mě na základě potřebných dokumentů by měl soud přijmout návrh od kohokoliv.

    Právě proto jsme minule podávali návrh jako noví členové a proto si myslím, že jako podpisový vzor použili ověřený podpis na formulářích.

    Prosím o formuláře na mail filtrovac@sez­nam.cz Děkuji.

    P.L.

    Vložil JarekSVJ, 8. Leden 2009 - 13:16

    Vy jste to špatně přečetl nebo pochopil, já přece nepsal, že návrh podává původní člen výboru, návrh podává SVJ v zastoupení předseda, výbor, pověřený vlastník atd. Přílohy jsou snad jasné při změně člena. Dokladujete odstoupení, dokladujete zvolení.

    Vložil Anonymou (bez ověření), 8. Leden 2009 - 13:20

    Ale kdo tedy je ten kdo zastupuje SVJ po volbě ale před zápisem do rejstříku? Všude jinde než u soudu s výpisem v ruce nový výbor nepochodí. Naopak starý výbor může do změny v rejstříku „vesele“ úřadovat ale asi ty úkony nebudou platné.

    Ale stále nevím, kdo SPRÁVNĚ podává (podepisuje formuláře) o změně výboru. Starý nebo nový výbor??

    Minule to vzali od nového nyní chtějí od starého a předpis který to řídí stále neznám..

    P.L.

    Vložil Petr, 8. Leden 2009 - 12:35

    Bych se nepřel a nemeditoval proč to předtím bylo jinak (zda vůbec). Hlavně aby byla změna provedena a mohli jste fungovat. Co z toho, kdybyste stížností či žalobou přesvědčili soud že chce něco chybně a mezitím nebudete moci fungovat. Mějte rozum.

    Vložil Anonymou (bez ověření), 8. Leden 2009 - 13:00

    Ne mě šlo jen o to jestli mi neunikla nějaká změna předpisu. Ale kdoví jestli na to vůbec nějaký předpis je co se má doložit..

    Fungovat naštěstí můžem, mění se jen jeden ze třech.

    P.L.

    Vložil Petr, 9. Leden 2009 - 11:35

    Pokud jde o jakýkoli právní problém (např. že předseda nechce podepsat listinu – návrh na rejstříkový soud, že nechce odstoupit, že nechce svolat volební shromáždění apod), a zákon či stanovy jsou nejasné, obrátil bych se na příslušný rejstříkový soud a na ministerstvo s žádostí o radu. Stanovy řeší totiž např. možnost odvolání, možnost svolání členské schůze při nečinnosti výboru, ale není přesně psáno, kdo návrh na odvolání má na soud podepsat.

    Čl. VII Shromáždění (2) Shromáždění volí a odvolává členy výboru nebo pověřeného vlastníka;

    (4) Shromáždění se schází nejméně jednou za rok. Svolává je výbor nebo pověřený vlastník. Není-li zvolen výbor nebo pověřený vlastník, svolává shromáždění ten, kdo plní funkci orgánů společenství.

    (5) Shromáždění musí být svoláno též, požádá-li o to s uvedením návrhu pořadu jednání nejméně takový počet členů společenství, kteří mají alespoň jednu čtvrtinu všech hlasů, a to do 30 dnů od doručení této žádosti.

    (6) Nesplní-li svolavatel uvedený v odstavci 4 povinnost svolat shromáždění podle odstavce 4 nebo 5, jsou oprávněni shromáždění svolat členové společenství, jejichž počet hlasů činí alespoň jednu čtvrtinu všech hlasů.

    (9) Jednání shromáždění řídí předseda (místopředseda) výboru nebo pověřený člen výboru, anebo pověřený vlastník; v případě svolání shromáždění svolavatelem podle odstavce 4 věta druhá, nebo podle odstavce 6, řídí jednání shromáždění člen společenství zmocněný tímto svolavatelem.

    Vložil Goja (bez ověření), 18. Květen 2010 - 13:29

    Dobrý den,mám dotaz.Podle jednoho vlastníka jed. a krajského soudu byl zvolen nový výbor neplatně.Tomuto starému výboru skončil mandát již v roce 2009 tento vlastník byl v něm.Zašel se napsat do OR a jedná s předsedou za výbor,kterému skončil mandát.Porušuje tímto stanovy,když neproběhlo žádné hlasování na shromáždění a můžeme napsat pozvánku na volbu nového výboru vlastníci jednotek.

    Vložil Radil Antonín (bez ověření), 18. Květen 2010 - 13:32

    Jak to bylo procesně? Rejstříkový (krajský) soud přece o neplatnosti volby nerozhoduje.

    Radil Antonín

    Vložil Goja (bez ověření), 18. Květen 2010 - 14:48

    Ten vlastník dal ke Krajskému soudu společenství,pro­tože neměl možnost volit a být volen a že pozvánku jsme vyvěsili jen 9 dnů předem a na pozvánce bylo v programu prodloužení mandátu a né volba nového výboru atd atd.Pořád nám to bojkotuje a zdržuje vyúčtování.Je už po mandátu starého výboru,ale on se šel napsat znovu napsat na OR i když mu skončil mandát a napsal tam další členy starého výboru.Co mají dělat vlastníci můžou přece svolat shromáždění na volbu nového výboru přece.

    Vložil lake, 18. Květen 2010 - 15:21

    Dávejte laskavě příspěvkům názvy.
    Co píšete nedává smysl. Nahlédněte do sbírky listin rejstříkového soudu. Ten zapisuje členy statutárního orgánu výhradně na základě platného zápisu ze shromáždění, na němž proběhla volba (a na základě dalších listin). Co tedy bylo rejstříkovému soudu předloženo? Na základě čeho zapsal nově členy statutárního orgánu, jestliže žádné shromáždění se nekonalo a žádná volba neproběhla?

    Máte u vás pěkný nepořádek. Pozvánka jen 9 dnů před konáním... Mimochodem, "prodloužení mandátu" je v rozporu s ZoVB, nic takového neexistuje.

    lake

    Vložil Vlastnice bytu (bez ověření), 4. Červen 2010 - 9:46

    ""prodloužení mandátu" je v rozporu s ZoVB, nic takového neexistuje"

    Pane Laku,

    ZoVB je soukromoprávní předpis a protože prodloužení mandátu výslovně nezakazuje, pak nemůže být s ním v rozporu a je tak zcela se ZoVB v souladu.

    Vlastnice bytu

    Vložil lake, 4. Červen 2010 - 11:46

    Paní Vlastnice bytu,

    takže si ten "soukromoprávní" (správně občanskoprávní) předpis ZoVB alespoň jednou přečtěte.

    Podle § 9 odst. 11 "funkční období výboru nebo pověřeného vlastníka určují stanovy, nesmí však přesáhnout 5 let." Toto ustanovení má kogentní povahu (nelze se od něj odchýlit, ani od toho, co je o funkčním období ve stanovách).

    Po skončení funkčního období výboru se mandát výboru neprodlužuje, nýbrž proběhne nová volba výboru s novými kandidáty na další funkční období.

    lake

    Vložil Anonymous, 5. Červen 2010 - 15:30

    ""soukromoprávní" (správně občanskoprávní) předpis"

    Občanské právo je součásní soukromého práva. První semestr.

    Co kdybyste si něco přečetl, laku?

    Vložil Vlastnice bytu (bez ověření), 4. Červen 2010 - 13:23

    Pane Laku,

    Vámi citovaný § ZoVB omezuje délku funkčního období. Nic jiného než délku funkčního obdobní neřeší. Dovozujete něco, co dovodit ze ZoVB nejde, minimálně ne z Vámi citované věty § 9 odst. 11.

    Vlastnice bytu

    Vložil Goja (bez ověření), 10. Červen 2010 - 18:36

    Pořád nemáme v domě jasno.Prosím pěkně i když skončil mandát výboru může tento výbor pokračovat i když neproběhla nová volba na shromáždění,které nebylo?Jak dlouho může mít mandát výbor,když ve stanovách máme 2 roky ověřeno a změněno u notáře.Může vyhotovit vyúčtování místopředseda,kte­rého jsme nepověřili a máme smlouvu se správou,která se o toto stará.Dík G.

    Vložil Anonymousss (bez ověření), 4. Červen 2010 - 12:31

    Vyjádřují nesouhlas. Do dalšího funkčního období nemusí být noví kandidáti. O funkci se můžou ucházet i původní členové výboru (pokud je vůbec někdo kdo má zájem být členem výboru.

    Vložil Goja (bez ověření), 4. Červen 2010 - 13:14

    Většina vlastníku chce nový výbor,protože starý špatně úřaduje.Jo a můžou se ucházet původní,ale musí být řádná volba výboru.Svolané shromáždění atd.G

    Vložil Anonymousss (bez ověření), 4. Červen 2010 - 13:22

    Objektivní závěr člena společenství prosazujícího ve společenství vlastní výklad zákona o vlastnictví bytů. Ředitel společenství a zeměkoule k tomu, který bude zarušeně dobře úřadovat.

    Vložil Goja (bez ověření), 4. Červen 2010 - 13:25

    Já chci rady a né kecy.

    Vložil Anonymousss (bez ověření), 4. Červen 2010 - 13:33

    Já chci číst solidní podložené názory a ne nesmysly a kecy k tomu.

    Vložil Goja (bez ověření), 4. Červen 2010 - 9:55

    Pro vlastnici bytu: Prodloužení mandátu neexistuje tudíž by mělo být v rozporu se zákonem.Výbor,kte­rému skončil mandát už půl roku,tam nemá co dělat nemůže za nás jednat a vlastníci snad můžou svolat shromáždění za účelem nové volby nebo snad né.G.

    Vložil Goja (bez ověření), 4. Červen 2010 - 9:43

    Dobrý den,prosím pěkně může mi někdo říci,jestli se musí odvolávat výbor,když mu skončil mandát nebo může společenství vlastníků dle stanov 1/4 svolat shromáždění a na programu je volba nového výboru.Nebo je nutné v programu mít odvolání výboru i když nemá mandát a odvolat jej na schůzi na schůzi bude přítomný notář. Dík Goja

    Vložil Anonymous37 (bez ověření), 4. Červen 2010 - 14:43

    Když výboru skončil mandát, tak mu skončil mandát. Proč ho, proboha, ještě chcete odvolávat? Notář je potřeba pouze tehdy, máte-li to ve stanovách. Jinak jsou to zbytečné náklady. Nekomplikujte si život.

    Vložil Goja (bez ověření), 4. Červen 2010 - 17:10

    To nemáte blbce asi v baráku,který ze sebe dělá právníka a možná i brouka pytlíka(všechno ví a všechno zná.My bychom si rádi nekomplikovali,ale jináč to nejde a dá nás zase k soudu.To je už slovičkaření,pro­tože do pozvánky napíšete bo a on tam chce anebo,tak je to na soud(je to příklad).A už je pozvánka neplatná,pro něj.G.

    Vložil Goja (bez ověření), 4. Červen 2010 - 10:00

    Potřebovala bych nutně odpověď už se to táhne 2 měsíce a zase nám to napadá rádoby člen výboru.Dík Goja

    Vložil lake, 4. Červen 2010 - 11:50

    Gojo,
    Pokud starému výboru skončil mandát, pak pochopitelně jej není třeba odvolávat. Prostě se volí výbor nový.

    Netuším, zda jste při svolání shromáždění a volbě nového výboru postupovali správně. To si musíte zkontrolovat podle Vašich stanov a znění ZoVB. Ani nepíšete, co vám ten vlastník vyčítá a v čem spatřuje neplatnost volby.

    Po volbě jste měli nový výbor nechat zapsat rejstříkovým soudem. Nepíšete proč jste tak neučinili. To je pak jakákoliv rada nemožná.

    Pokud starému výboru skončil mandát, pak pochopitelně jej není třeba odvolávat. Prostě se volí výbor nový.

    lake

    Vložil Goja (bez ověření), 4. Červen 2010 - 13:23

    Postup byl špatný bylo svolána volba do 9 dnů.On nepřišel na schůzi,protože na pozvánce bylo prodloužení mandátu.Nový výbor byl zapsán v rejstříku a potom Krajským soudem vymazán.Napsali do OR strý výbor,kterému skončil mandát,ale KS to neví.Mám napsat nějaký podmět o smazáni tohoto výboru?Dík G.

    Vložil Goja (bez ověření), 18. Květen 2010 - 15:46

    Prodloužení mandátu si myslí ten valstník.Tuto pozvánku jsme napsali už v roce 2008 to napsal on prodloužení mandátu.na schůzi bylo řečeno,že nic takového neexistuje a to on napsal,že je shromáždění neplatné a volba výboru také.Výbor byl na této schůzi zvolen a napsán nový v OR.potom nás dal k soudu,že je to neplatné a krajský soud to uznal.V rejstříku jsme byli napsáni do 17.5.2010 a dnes je tam připsaný nově ke dni 7.5. ten starý výbor,který už neměl mandát.Teď se žádné shromáždění nekonalo a proto se vás ptám,jestli můžou vlastníci jednotek svolat shromáždění a na program chceme dát volbu nového výboru,protože si myslíme,že je u nás bezvládí a od se napsal do rejstříku v rosporu se stanovami,jak nás on pořád osočuje.Můžeme to svolat Dík za radu G.

    Vložil lake, 18. Květen 2010 - 16:27

    Buď
    se obraťte na rejstříkový soud s tím, že mandát původního výboru již skončil a zápis v rejstříku SVJ neodpovídá skutečnosti. RS požádá statutární orgán zapsaný v rejstříku o doložení příslušných dokumentů osvědčujících jejich platnou volbu. Tím to praskne a RS starý výbor vymaže z rejstříku.

    Nebo
    si přečtěte vaše stanovy a jednejte podle nich ve věci svolání shromáždění a volby výboru. Nově zvolený výbor pak požádá RS o zápis.

    Existuje judikát, že výbor SVJ, jemuž skončil mandát, jej vykonává ještě po dobu tří měsíců (analogie s obchodním zákoníkem).

    lake

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".