Vyůčtování - plochy
Dobrý den, mohl by mi prosím někdo polopaticky vysvětlit, jak vypočítám celkovou vytápěnou plochu za 365 dnů pro rozůčtování tepla, teplé vody a vytápěnou plochu přepočtenou dle denních podílů?
Děkuji
Petra
Plocha je plocha a žádné časové hledisko nemá, není tedy jasné, co myslíte denním podílem.
Z hlediska rozúčtování tepla a teplé vody je důležitá Podlahová plocha a Započitatelná podlahová plocha. Pojem „vytápěná plocha“ neznám.
Definice máte v § 2 vyhlášky č. 269/2015 Sb. včetně přílohy č.1. https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2015-269
Zjednodušeně řečeno, pro rozúčtování tepla pro teplou užitkovou vodu (základní složka) se použije prostá plocha místností.
Pro rozúčtování tepla pro vytápění (základní složka) se použije Započitatelná plocha. Postup jejího výpočtu je složitý, je uveden v příloze té vyhlášky a nemá cenu ho tu popisovat.
Rozúčtování dělají specializované firmy, nedá se to udělat „na koleně“.
Tato čísla máme ve vyúčtování, než mi odpoví výbor, chtěla jsem se na ně zeptat i jinde. Započitatelnou vytápěnou plochu pro teplo spočítá dodavatel měřáků, předpokládám že přepočet na rok se násobí počtem měsíců? Plocha bytů vč. nebytu je stále stejná, zase přepočet na rok krát 12 měsíců? Pro teplou vodu si myslím, že by měla být plocha bytů krát koeficient plus plocha nebytového prostoru krat koeficient v přepočtu na rok násobené 12 měsíci? Děkuji Petra
Dobrý den. Žádný přepočet na rok se nedělá. Společenství má fakturu za celý dům a celý rok a tento celkový náklad rozdělí na základní a spotřební složku. Základní složka spotřebitele je odvozena od jeho plochy. Spotřební složka od náměrů vodoměrů nebo indikátorů tepla. Součet základní a spotřební složky je to co zaplatíte. Čas do výpočtu nevstupuje.
Složitost by nastala , pokud by došlo ke změně spotřebitele v průběhu roku. Pak je postup popsán ve výše uvedené vyhlášce. Je to váš případ?
1/ Což dochází prakticky v KAŽDÉM nájemním bytě. Jak to řešíte?
2/ Další anomálie je, když dodavatel (vodárna, teplárna) fakturuje SVJ periodicky 1× ročně, ale třeba k 30.srpnu?
Jak to řešíte?
Vůbec jsem nepochopil a nedobral se toho, jak naše milé SVJ to 31.12. vyúčtuje… zda a/ pouze rozdělí fakturu a náklady jsou tak 4 měsíce pozadu b/ i nasimuluje odhad těch 4 měsíců (nebyli schopni mi to říci)
v kombinaci s 1/ nevím, jak to mám nájemci končícím třeba v dubnu vyřídit…
Poslední komentáře