Vyúčtování osvětlení společných prostor
Dobrý den,
máme faktruy za elektřinu od Čezu za osvětlení společných prostor za fakturační období 18.4.2017 – 17.4.2018 a 18.4.2018 – 17.4.2019 jakým způsobem rozdělujete náklady pro vyúčtování pro období 1–12/2018, aby to bylo právně v pořádku. Naše účetní to rozpočítává průměrem, ale není to uvedeno ve stanovách, zvolila to tak sama a jednomu vlastníkovi se to nelíbí. Dělá to účetní správně? nebo ví někdo, jak to má být podle zákona?
Děkuji za odpovědi.
provedeme samoodečet a požádáme o mimořádnou fakturu. Zrovna u té elektřiny se ale jedná o tak mizivé částky, že jsme se dohodli na rozpočítání jejich roční faktury zasílané v červnu. Dohodli t.j. souhlas všech, který ovšem Vy evidentně nemáte.
Pokud to chcete od 1.1. do 31.12 tak jak napsal „vlastník bytu“ požádejte o mimořádnou fakturu nebo jim myslím dodavatele zašlete vždy k 31.12. náměry elektroměrů a vždy se to objeví ve vyúčtovacích fakturách … Stím si účetní hravě poradí.
Dobrý den,
nejpřesnější metoda je zjištění spotřeby od 18.4. do 31.12. a výpočet nákladu dle ceníku dodavatele energie. Tedy uděláte vlastně totéž, co váš dodavatel přímo na faktuře.
Průměr je podle mého názoru méně přesný, protože výsledná cena se kalkuluje v některých položkách dle času a v některých dle odebraného množství.
Pokud je to pro Vás podstatné, můžete požádat o mimořádnou fakturaci ke dni 31.12. (Osobně bych se tím nezabýval.)
Poslední komentáře