Vyůčtování

Vložil Mirka Slámová, 14. Červenec 2020 - 9:08 ::

Dobrý den, prosím pěkně může nám někdo poradit.

Opětovně máme od správcové vyůčtování služeb špatně.Opravené vyůčtování jsme dostali 30.6. Je lhůta pro reklamaci 15 dnů, nebo 30 a pokud dá někdo reklamaci poslední den musíme čekat všichni na nové? A kdy musí peníze vyplatit? Argumentuje tím, že kvůli COVID může peníze vyplatit až v dubnu 2021. Odečty udělala již v prosinci. Děkuji za rady. Jsme docela zoufalí se neustále domáhat přeplatků.Zdravím Slámová

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil Účetní (bez ověření), 14. Červenec 2020 - 18:03

    „Jsme docela zoufalí se neustále domáhat přeplatků.“

    Paní Slámová,

    výše záloh by měla být stanovena tak, aby žádné velké přeplatky nevznikaly, tj. zálohy by měly být ve výši nákladů. Takže Váš problém spočívá ve výši záloh, která neodpovídá nákladům.

    Tomu odpovídá i řešení: Požadujte zálohy ve výši nákladů, a je po problému.

    Vložil Jarda_, 14. Červenec 2020 - 18:30

    Správně, zálohy navrhněte v souladu se zák. o službách takové, aby odpovídaly zákonu a vaší budoucí předpokládané spotřebě, i předpokládané budoucí spotřebě klidně o 50% nižší – je nutno to zdůvodnit.

    Vámi navržená (zdůvodněná) záloha bude platit od dalšího měsíce. Jinak by Vám SVJ muselo dokázat opak.

    Ps: perlička: třeba dodavatel Bohemia energy (ja vím, jde o jiný případ) se brání, když chcete snížit o více jak 30%, ale stačí tak učinit postupně třeba ve 2 měsících, s nahlášením samoodečtu.

    Vložil Jarda_, 14. Červenec 2020 - 13:08

    Do 30 dnů ode dne, kdy vám bylo doručeno poslední/správné vyúčtování.

    Pokud máte přeplatek, a nechcete čekat, tak proveďte zápočet, pokud jej umíte provést správně.

    Co bylo chybného ve vyúčtování poprvé a podruhé?

    Obecně platí: § 7 (3) Finanční vyrovnání provedou poskytovatel a příjemce služeb v dohodnuté lhůtě, nejpozději však ve lhůtě 4 měsíců ode dne doručení vyúčtování příjemci služeb.

    Tedy po obdržení posledního validního vyúčtování jsou 4 měsíce na vyřízení přeplatků i nedoplatků.

    O tom, že by SVJ mohlo zadržovat přeplatky rok jak uvádíte díky COVID-19, mi není nic známo. Byla možnost odložit pro SVJ vyúčtování, třeba z důvodu karantén (nemožnost provést odečty apod.), pokud odečty byly a vyúčtování také, jaký by byl důvod odkladu?

    Vložil Mirka Slámová, 15. Červenec 2020 - 14:20

    Děkuji velmi za odpověď. Chyba ve vyůčtování byla ve špatném počtu topení. Místo čtyř počítala osm. A pokud se někdo ozve 25. den zase se vyůčtování posunuje?

    Vložil JarekSVJ, 16. Červenec 2020 - 6:19

    Co je to špatný počet topení, prosím upřesněte co to je? Pracuji jako statutár 20 let ale nejsem asi nejchytřejší… Jaké máte topení?

    Vložil JarekSVJ, 14. Červenec 2020 - 11:14

    Termíny hledejte ve stanovách, kdo je to správcová, jste SVJ?, co bylo špatně na vyúčtování poprvé a nyní podruhé?

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".