Výbor SVJ neodpovídá na reklamace

Vložil Nezkušený (bez ověření), 29. Srpen 2014 - 16:40 ::

Dodržel jsem termín podání reklamace na vyúčtování zálohových plateb SVJ za rok 2013. Z podané písemně potvrzené přijaté reklamace uvádím pouze to, že v reklamovaném vyúčtování nebyl uveden zůstatek nevyčerpaných (dle předpisu) placeých záloh na opravy. Do dnešního dne jsem neobdržel žádné sdělení od výboru SVJ kolik bylo z mého účtu čerpáno na opravy a ani kolik činí můj nevyčerpaný zůstatek. SVJ totiž žádné zálohy na opravy nevyúčtovává, ale ani nevypořádává. Ze zůstatku těchto prostředků chce dokonce financovat jen částečnou modernizaci domu. Poněvadž ani v dřívějších letech na takovouto reklamaci mně nikdy nebylo výborem žádným způsobem odpovězeno hodlám předat tuto záležitost k soudnímu řízení. Stejně jsou na tom ostatní členové SVJ ale ti jsou k nedostatečným informacím o hospodaření SVJ zcela lhostejní. Zají- malo by mně zda mám nějakou jistotu úspěchu při případném soudním řízení. Do jakého termínu musí být podána žádost k soudnímu řízení po podání reklanmace. Nezkušený.

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil lake, 31. Srpen 2014 - 7:07

    Nezkušený napsal: „SVJ totiž žádné zálohy na opravy nevyúčtovává, ale ani nevypořádává.“

    To není od Vás dostačující informace. Zálohy na správu domu mohou být předepsány dvojího druhu a proto je nutné je rozlišovat:

    • krátkodobá záloha, která se vyúčtuje a vypořádá po uplynutí příslušného období (nejspíše za účetní období);
    • dlouhodobá záloha, která se vyúčtuje a vypořádá po provedení akce, na kterou byla vybrána.

    Jestliže snad nebyla krátkodobá záloha Vám vyúčtována a vypořádána, opravňuje Vás to žádat vrácení všech krátkodobých záloh za období 2013. Až vznesete požadavek na vypořádání těchto neoprávněně zadržovaných prostředků, provedete nejspíše započtení Vaší pohledávky proti Vaší aktuální platební povinnosti pro rok 2014. Neexistuje tedy žádný rozumný důvod obracet se na soud.

    Pokud jde o dlouhodobou zálohu, to je zcela jiný případ. Vyúčtování nastává po provedení činnosti, na kterou byla záloha vybrána. To může nastat až po více letech. Do té doby nelze požadovat vypořádání a dlouhodobá záloha zůstává samozřejmě majetkem SVJ.

    Pokud snad hradíte dlouhodobou zálohu na neurčitý a nesrozumitelný účel (ve stylu „18 Kč/m2“), pak jste touto úhradou vyjádřil předem Váš plný souhlas s jejím použitím na jakýkoliv účel správy domu, kdykoliv v budoucnu. Prakticky tedy je to tak, že jakmile jste začal platit na na tajemný a neurčitý účel, nemůžete s placením skončit, ani nejste oprávněn požadovat na SVJ vypořádání s vrácením přeplatku těchto záloh. Jedině při zániku SVJ nebo při zániku domu.

    lake

    Vložil Magda3 (bez ověření), 31. Srpen 2014 - 12:45

    Dobrý den Lake, pečlivě jsem si přečetla váš příspěvek a nesouhlasím s tím, že bych nemohla i v průběhu placení do dlouhodobé zálohy požádat výbor o doložení účelu těchto příspěvků a v případě, že účel je 18,–Kč na m2 bez jasného účelu, odmítnout další úhrady. Ale souhlasím s tím, že pokud jednou peníze na účet SVJ pošlu, nemám žádnou možnost ovlivňit, na co bude použita a nemohu vymáhat její vrácení, když jsem je sama o sobě na neurčitý účel poslala. Můžete mi prosím ozřejmit, z čeho plyne, že bych si nemohla v průběhu hrazení dlouhodobé zálohy uvědomit, že nevím na co vlastně platím. Víte, sem bude patřit většina vlastníků, kteří dodnes platí na nejasný účel a z vašeho tvrzení to vypadá, že už nemají žádnou možnost s tím přestat. Předem moc díky za odpověď a srdečně zdravím. Magda

    Vložil lake, 31. Srpen 2014 - 13:48

    Magda se táže: „… z čeho plyne, že bych si nemohla v průběhu hrazení dlouhodobé zálohy uvědomit, že nevím na co vlastně platím.“

    Vážená Magdo,
    samozřejmě, že si to můžete uvědomit. I dodatečně v průběhu hrazení – když Vás tedy taková naprosto jasná věc nenapadla na samém počátku. Ale Vaše uvědomění nemá žádný právní účinek. Můžete si například začít nadávat, trhat si vlasy, bušit hlavou do zdi – a bude Vám to úplně na nic. Jednou jste se zavázala k pravidelnému hrazení záloh, takže nemůžete svévolně přestat. Každý soud by s Vámi po právu zacházel jako s odporným neplatičem, který porušuje smlouvu, všemi ostatními dodržovanou.

    Že jste si něco začala opožděně uvědomovat je sice potěšující, ale právně bezvýznamné. Přečtěte si: http://www.portalsvj.cz/…b%C5%99emene.

    lake

    Vložil Nezkušený (bez ověření), 31. Srpen 2014 - 16:28

    Zadal jsem na počitač přesně Vaše uvedené zadání http: www – atd., ale počitač mi sdělil nenalezeno. Co dělám špatně?

    Vložil Nezkušený (bez ověření), 31. Srpen 2014 - 16:39

    Oprava: http://www. atd.

    Vložil Magda3 (bez ověření), 31. Srpen 2014 - 14:35

    Pane Lake, díky za odpověď.Pokusím se netrhat si vlasy a nebušit hlavou do zdi. Mohu tedy reklamovat každoroční předpis záloh s tím, že chci doložit, že jde o výši která kryje předpokládané náklady, které bude nutné vynaložit v následujících měsících i v dalších letech. Představa, že musím prokazovat, na co je záloha určená, když to nikdo neví a já jí nepředepsala se mi nejeví jako moc pravděpodobné. Můžete mě odkázat na nějakou judikaturu, či z ní citovat. Děkuji Magda

    Vložil AsiTak, 31. Srpen 2014 - 1:01

    Je otázka, zda Vaše reklamace je reklamací na vyúčtování…
    Zálohy na opravy .. předpokládám vytváříte společný zdroj pro financování „technické péče – bez specifikace druhu“ pro potřeby jak krátkodobé tak dlouhodobé (roční/víceleté). Ty roční by se měly vyúčtovat ročně a ty víceleté dělit na akce většího rozsahu (investice, rekonstrukce a technické hodnocení) a vyúčtovat případově po ukončení akce. Ale pokud máte zálohový příspěvek stanovený sazbou na m2 bez rozdělení na akce, pak případové vyúčtování je též problém. Protože krátkodobá údržba finančně nevýznamná položka (u nás cca 5 tis. ) nemá význam samostatně evidovat a vyúčtovat a proto se přičlení k dlouhodobím zálohám a celkově se taky nevyúčtuje. To ovšem neznamená, že by výbor neměl Vás informovat o hospodaření se zálohami na opravy, tj. podat informace o ročních stavech (PZ/KZ) a změně stavu případově dle účetní evidence. Taková informace podle mne nepatří do vyúčtování ale do hodnotící zprávy výboru/správce o hospodaření SVJ v uplynulém roce. Já to dávám do podkladového materiálu shromádění při projednání tohoto tématu.
    Je též otázkou, zda SVJ vede „osobní účty na opravy“, tj. evidenci dle vlastníků.
    Já bych místo soudu, šel s předsedou na pívo!

    Vložil Pozorovatel, 30. Srpen 2014 - 14:08

    Na shromáždění se ucházejte o zvolení do výboru a dostanete se ke všem dokumentům.Pokud je Vás víc, není problém výbor dle stanov odvolat a nechat třeba zvolit sebe.

    Vložil Nezkušený (bez ověření), 30. Srpen 2014 - 14:34

    Pane Pozorovatel. Vy jste zřejmě předseda SVJ a Vám určitě takové jednání výboru zcela vyhovuje.Přeji Vám hodně úspěchů v takovémto způsobu řízení SVJ.

    Vložil Petr, 1. Září 2014 - 8:15

    „… v reklamovaném vyúčtování nebyl uveden zůstatek nevyčerpaných (dle předpisu) placeých záloh na opravy. … jsem neobdržel žádné sdělení od výboru SVJ kolik bylo z mého účtu čerpáno na opravy a ani kolik činí můj nevyčerpaný zůstatek. SVJ totiž žádné zálohy na opravy nevyúčtovává, ale ani nevypořádává“

    Pokud jde o váš dotaz, tak chcete zřejmě vědět, kolik máte na „svém“ účtu stav tzv. fondu oprav, toho co pan Lake v příspěvku označuje jako „18 Kč/m2“.

    Nahlédněte do rozpisu záloh v evidenčním listu zda tam máte (krom služeb) jen tuto položku či třeba „splátka úvěru oken“ apod. A jak rozpisu záloh a pojmům krátkodobá či dlouhodobá záloaha, uváděným p.Lake rozumí výbor (zodpovědný za vyúčtování) a účetní.

    Pokud rozumím vašemu původnímu dotazu, tak tzv. fondu oprav a jeho vyúčtování je zde mnoho vláken, např.

    http://www.portalsvj.cz/…i-vlastnikum

    Vložil Pozorovatel, 30. Srpen 2014 - 14:40

    Tak jsem a u nás je vyúčtování každému doručeno 1× ročně. I za co se utratilo z pokladny,ale rozdělení na jednotlivé účty též neexistuje.

    Vložil Nezkušený (bez ověření), 30. Srpen 2014 - 13:49

    Co znamená označení Prudič na položenou otázku?

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".