Společné vytápění

Vložil Pavel (bez ověření), 11. Prosinec 2022 - 11:45 ::

Dobrý den, mám dotaz ohledně vytápění. Před cca 10 lety jsem koupil byt v bytovce. Je to klasický bytový dům, kde jsou 4 byty. Než jsem to koupil byli tady nějaké neshody s vytápěním. Klasicky se vytápěla celá bytovka jedním kotlem, jenže jeden obyvatel prostě na topení kašlal a nechodil topit respektive v týdnu kdy měl topit nezajistil nikoho aby tam zatopil/přiložil (ráno prostě v 5 odjel do práce a v 7 večer se vracel). No po nějakých sporech to ve finále dopadlo tak, že každý si vyřešil vytápění po svém. 2 byty mají normálně v kotelně vlastni kotel a 2 byty mají v bytě elektrokotel. No jsem v bytě s elektrokotlem a vzhledem k tomu jak to momentálně vypadá na trhu s elektřinou bude vytápění luxusní záležitost. Otázka tede je: Když jsem spolumajitel bytového domu musí mě ostatní majitele umožnit vytápění taky kotlem na tuhá paliva? Problém je, že oba komíny co teď na bytovce jsou tak jsou obsazené takže řešení by asi bylo jediné opět nějaká forma společného vytápění což by dnes nebyl díky automatům až takový problém… Ale musí oni na tohle přistoupit? Moje myšlenka, je ze prostě 1/4 toho komínu je moje a oni prostě to využívání musí nejakym způsobem umožnit. Děkuji

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil Povolil (bez ověření), 11. Prosinec 2022 - 18:22

    Změna způsobu vytápění domu podléhá předchozímu souhlasu stavebního úřadu. Vydal stavební úřad povolení změny způsobu vytápění stavby z ústředního vytápění se zdrojem tepla v domě na jiný způsob vytápění domu?

    Pokud ano, je třeba respektovat platné povolení stavebního úřadu, kterým změnu způsobu vytápění domu povolil.

    Pokud ne, jednalo se o svévolné poškození společné topné soustavy domu a právně je dům stále vytápěn ústředním vytápěním se zdrojem tepla v domě a můžete se domáhat obnovení souladu skutečného stavu se stavem právním.

    Vložil Justitianus, 11. Prosinec 2022 - 14:22
    Pokud jde o užívání komínu:

    Přečtěte si prohlášení.

    Přečtěte si prohlášení.

    Přečtěte si prohlášení.


    Pokud jde o možnost připojit s k existujícímu kotli centrálního vytápění:

    Přečtěte si prohlášení.

    Přečtěte si prohlášení.

    Přečtěte si prohlášení.


    Justitianus

    Vložil Pavel Pavel (bez ověření), 11. Prosinec 2022 - 14:59

    Tak základní problém bude ten, že žádné prohlášení pravděpodobně nemáme (aspoň jsem ho teda zatím nikde nepotkal ani na bytovém družstve, kde se nám starají o správu) A současný kotel žádný vlastně není. Ty dva co tam teď jsou tak jsou vlastně v soukromém vlastnictví.

    Vložil Justitianus, 11. Prosinec 2022 - 15:27
    • Pane Pavle Pavle, napsal jste: „Před cca 10 lety jsem koupil byt v bytovce.“

    Takže prohlášení samozřejmě existuje.

    Je povině zveřejněno v rejstříku v listinách bytového družstva, které je správcem domu. Prohlášení je i ve sbírce listin katastrálního úřadu, ale tam se za každou zkopírovanou stránku platí.

    Jestliže neexistuje společný kotel (byl odstraněn), pak byste si musel vytápění bytu zřídit sám. Jsou odstraněy i radiátory a potrubí do sklepa? Je zaveden plyn? Dá se umístit tepelné čerpadlo?

    Justitianus

    Vložil Pavel Pavel (bez ověření), 11. Prosinec 2022 - 17:45

    No schválně si na byťák zajedu. Popravdě mě to samotného zajímá. Jinak teda jediný co jsem v záznamech nakonec našel tak souhlas ostatních majitelů s odpojením od centrálního vytápění. Paradoxně ten souhlas mají pouze dva byty co jedou na elektrokotel. Dva byty co mají ve sklepě každý svůj kotel na pevná paliva ten souhlas na odpojení nemají. Jinak teda centrální kotel dole v kotelně odstraněný je a jak jsem psal místo něj tam jsou dva kotle pro bytové 2 bytové jednotky. Trubky ze sklepa ke mě do bytu nejsou, jsou odřezané. Vytápění bych si klidně sám zařídil s tím nemám absolutně problém, ale problém je, že jediné dva komíny co na bytovce jsou mají již obsazený majitele těch bytů co tam ty kotle mají. Takže já bych pro svůj kotel teď neměl komín kam ho připojit a to je ten problém na, který se ptám. Mě tak nějak z logiky věci vychází, že pokud je i čtvrtina každého komína vlastně moje (a teď se ze společných peněz platila jejich oprava) tak by současní uživatelé se mě museli přizpůsobit tak abych já to ty komíny mohl používat. Takže například opět najet na systém centrálního vytápění minimálně pro 2 byty (mě a jeden uživatel kotle dole)

    Vložil Kartar (bez ověření), 12. Prosinec 2022 - 9:27

    Vydejte se radeji rovnou na katastralni urad. U domu o 4 jednotkach to nebude tolik stran aby Vas to zrujnovalo a mate to rovnou s razitkem a 100%.

    Vložil Justitianus, 11. Prosinec 2022 - 18:30
    • Píšete: „… a to je ten problém na který se ptám.“

    A na toto jsem Vám už odpověděl, že si musíte přečíst prohlášení vlastníka budovy. V něm najdete kdo je vlastníkem komínových plášťů, komínových vložek a průduchů a případně kdo je oprávněn jednotlivé komínové průduchy užívat.

    Justitianus

    Vložil , (bez ověření), 11. Prosinec 2022 - 12:14

    Na váš dotaz nelze odpovědět. Nenapsal jste kdo je vlastníkem domu, zda je dům rozdělený na jednotky nebo zda je dům ve spoluvlastnictví, kdo odhlasoval změnu vytápění nebo kdo jí povolil. co je uvedné v projektu domu. Pokud máte prohlášení vlastníka, co je uvedené v prohlášení, atd.

    Vložil P (bez ověření), 11. Prosinec 2022 - 12:38

    Vlastníci jsou 4 fyzické osoby. Nemáme SVJ. Popravdě těmi jednotkami si nejsem úplně jistý. Každý máme svůj byt. V katastru je uveden podíl. V projektu domů počítám, že bude centrální vytápění (bytovka z 80let) změnu nikdo nepovolil. Prostě se to domluvilo na chodbě bytového domu a udělalo. Prohlášení vlastníků nemáme

    Vložil Jozef (bez ověření), 12. Prosinec 2022 - 10:58

    Píšete, že těmi jednotkami si nejste úplně jistý, a že v katastru je uveden podíl.

    Nahlédněte znovu do katastru. V případě vymezení jednotek prohlášením vlastníka by jste tam našel údaj „vymezené jednotky“ s uvedením čísel jednotek jednotek.

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".