Smysl kontrolních komisí (revizora)

Vložil TN (bez ověření), 16. Září 2016 - 11:56 ::

V čem vidíte smysl zřízení kontrolní komise, která by bez členství právníka, účetního, auditora, nebo alespoň člověka s ekonomickým vzděláním, případně bývalého emeritního dlouholetého člena výboru asi postrádala smysl? Daleko rozumnější se mi jeví maximální transparentnost SVJ, zveřejňování dokumentů a široké právo na informace.

U nás v SVJ jeden důchodce neustále šije do výboru, že nechceme kontrolní komisi zřídit. My se nebráníme, ale nejsou kandidáti (ani onen důchodce nehodlá kandidovat).

Když zvolíme jen formální komisi, do které usadíme lidi, kteří účetnictví neviděli ani z rychlíku, tak co by proboha kontrolovali? Jen by ujídali ze společných peněz prostředky na odměny (byť jsou odměny symbolické, ale v daném kontextu by šlo o vyhazování peněz).

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil Stašek (bez ověření), 23. Září 2016 - 15:24

    Smysl práce kontrolní komise (revizora) je nasnadě:

    • VÝBOR dostává partnera, který mu má poskytnout zpětnou vazbu a náhled zvenčí na jeho konání

    že tato nemusí být vítaná, je problém výboru

    výbor by měl mít kompetenci s poznatky a podněty KK (revizora) konstruktivně pracovat

    • VLASTNÍCI mají partnera, který za ně (spolu s nimi) věnuje energii a čas, aby se naplnil účel, pro který se stali vlastníky
    Vložil Oldřa (bez ověření), 16. Září 2016 - 18:31

    Důvěřuj, ale prověřuj – rozumný přístup ke spravování věci ve spoluvlastnictví.

    Jak výbor, tak kontrolní komise se postupně učí…

    nejsou-li vhodní a svolní kandidáti mezi spoluvlastníky, je třeba

    • možno- se poohlédnout po externistech.

    Využití zkušeností bývalých statutářů by mělo být ovšem s určitým časovým odstupem od skončení volebního období – jinak je riziko střetu zájmů, když by se měl kontrolující věnovat kontrole činnosti, na které se spolupodílel.

    Vložil VN (bez ověření), 16. Září 2016 - 14:00

    poté smysl má. Samozřejmě , pokud to budou pouze figurky , je k ničemu. Je také otázka , jak jste velcí. Čím větší subjekt , tím větší má KK smysl. Nemusí to být právník , ani ekonom ani účetní. Ale musí to být člověk , který hlavně bude mít zájem a bude na sobě pracovat , aby nějaké vědomosti získal. Ono to je také třeba i o kontrole různých dodavatelských firem. U nás ve družstvu člen kontrolní komise se hrabal ve spotřebě energii a přišel na to , že v domě s vlastní kotelnou propálíme více , než je obvyklé ve vedlejších domech, které jsou napojeny na centrální vytápění. A to díky špatně nakonfigurované kotelně , která byla „zmršená“ již od výstavby. V bytových družstvech KK je povinná ze zákona. Někde totálně nefunguje. Ale tam , co funguje bývá hodně přínosná…

    Vložil Taisa, 16. Září 2016 - 15:25

    To, co zjistil Váš člen kontrolní komise ohledně kotelny, je úžasné a velmi chvályhodné. Jistě s tím měl spoustu práce a strávil s tím spoustu času. Dovedu si představit, jak ho dodavatelé kotelny přesvědčovali, že je vše v pořádku.

    Vložil . (bez ověření), 16. Září 2016 - 20:08

    Taiso, kdybyste byla zběhlá ve vecech společenství tak byste věděla, že dodavatel kotelny by s členem kontrolní komise vůbec nebavil a vyrazil by s ním dveře.

    Vložil Taisa, 17. Září 2016 - 7:29

    Jejda, Vy jste ještě větší pesimista než já :-) To snad by si nedovolili.

    Vložil asi tak (bez ověření), 16. Září 2016 - 14:07

    To je pěkné, ale co proboha dělá výbor, že to neví, že na to nepřišel. Je tam snad na parádu nebo co. Výbor můžete klidně zrušit, není k ničemu.

    Vložil VN (bez ověření), 16. Září 2016 - 14:38

    Když převedeme SVJ na firmu. Každá firma , která dosáhne nějakých rozměrů má svůj controlling. A ten je z toho důvodu , že management nedokáže vše současně řídit a vše kontrolovat . Takže management profesionálně řídí a controlling profesionálně kontroluje.

    Vložil polan52, 22. Září 2016 - 22:52

    Controlling není kontrola ani kontolní komise, zrovna tak jako controller má v tomto smyslu zcela jiný význam než kontolor

    Vložil VN (bez ověření), 23. Září 2016 - 8:29

    V jedné fabrice , která je mým zákazníkem v „civilním“ zaměstnání to funguje tak , že je útvar controllingu , který řeší kontrolu po všech stránkách. Kdy část zaměstnanců hlídá ekonomiku , kdy sledují náklady a tržby..zda se to vyvíjí dle rozpočtu . Další část zaměstnanců controlligu vykonává všeobecnou kontrolu. Pojem controlling není nijak pevně vymezen…

    Vložil asi tak (bez ověření), 16. Září 2016 - 14:42

    VN nemáte pravdu. V svj tohle vše zvládne jeden člověk, když se chce. Když se nechce, tak všichni akorát kecají, jak by to mělo být a nedělá nikdo nic, nikdo nehne ani prstem.

    Vložil VN (bez ověření), 23. Září 2016 - 8:31

    Jestli jde o subjekt , kde počet jednotek je 8 a kde 300. Firma , kde pracuje 8 zaměstnanců zpravidla žádného kontrolora-revizora nepotřebuje , firma , kde pracuje 300 zaměstnanců již zpravidla ano..

    Vložil Taisa, 16. Září 2016 - 14:54

    Nesouhlasím. Za prvé záleží, jak je SVJ velké. A i v malém SVJ je spousta agendy, ve které 1 člověk těžko zvládá udržet přehled. Neustálé změny zákonů to nijak neulehčují :-)

    Vložil Jú a Hele (bez ověření), 16. Září 2016 - 15:23

    Taiso, s takovou výbavou, jakou jste obdařena Vy, si umím představit, že udržet přehled v malém esvéjéčku je fakt problém.

    :)

    Vložil Taisa, 16. Září 2016 - 15:41

    že Vás to pořád baví :-)

    Vložil asi tak (bez ověření), 16. Září 2016 - 14:24

    Členové výboru, kteří dělají h…o, mě mínusují. Tak to je jim podobné. VN, měli byste po členech výboru začít vymáhat náhradu škody.

    Vložil Taisa, 16. Září 2016 - 12:41

    Celkově s Vámi souhlasím, pokud není v komisi odborník, nebude mít smysl. Důchodce do Vás šije? Tak to nevadí, ne? Pokud je jen jeden… Problémový člověk je snad povinně 1ks v každém domě, i kdyby měl jen 5 jednotek. :-)

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".