Shromažďování osobních údajů vlastníků - rodná čísla

Vložil rest (bez ověření), 31. Červenec 2016 - 16:35 ::

Právník nás upozornil, že bychom jako výbor SVJ neměli od vlastníků požadovat jiné údaje, než jen jejich jméno a adresu, a dále počet osob pro služby a jiné osobní údaje nelze evidovat. Správně bychom prý neměli evidovat ani data narození, vztah k rodinným příslušníkům, kteří v bytě žijí apod. V zákoně se hovoří jen o možnosti evidovat jméno a adresu (§ 1177) Nimcéně pro sledování insolvencí potřebujeme zjišťovat a shromažďovat rodná čísla, protože do sledovacího softwaru, který používá správcovská firma, se zaeviduje právě rodné číslo a software pak hlídá insolvence. jenže když budeme zpracovávat rodná čísla, prý nám hrozí obrovská pokuta od ÚOOÚ. Jak to tedy je?

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil Agent Donašeč, 27. Září 2016 - 22:15

    Abyste se dozvěděli o pádu vašich neplatičů do insolvence, nepotřebujete znát jejich rodná čísla. Stačí vám pouze datum narození, jméno a příjmení. Jestli vám nevyhovuje software na sledování insolvence vaší správcovské firmy, tak si nechte hlídat insolvenci u vašich neplatičů jinde. Můžete začít třeba s Donašečem…

    Vložil roztomily, 1. Srpen 2016 - 13:22

    Zajímalo by mě proč vlastně od vlastníků požadujete rodná čísla, u nás tvoří ověřený výpis z katastru nemovitostí přílohu zápisu z každého shromáždění vlastníků a tak máme jednou až dvakrát ročně aktualizovaný seznam všech rodných čísel vlastníků a spoluvlastníků k dispozici. Rodné číslo ale vyhledávám pouze v případě náhlé změny příjmení u vlastníka abych ověřil zda máme změnu ve vlastnictví či se pouze majitelka bytu provdala/rozve­dla/přejmenova­la ap. Dle § 1177 u nás výboru ještě nikdy nikdo změnu nenahlásil (kromě členů výboru, kteří to spíše pojali jako dobrý způsob oznámení kolegům o narození svých potomků). Také mi přijde mnohem důležitější hlídat neplatiče a k nim přistupovat stejně ať jsou či nejsou v inslovenci.

    Vložil janica, 1. Srpen 2016 - 11:08

    Jiná otázka zní, z jakého důvodu správcovská firma sleduje insolvenci členů SVJ? To máte tolik dlužníků?

    Vložil Anonymouss (bez ověření), 31. Červenec 2016 - 18:18

    Ano, shromažďovat lze jen ze zákona, či se souhlasem dotčené osoby, podejte dotaz na UOOU. Bohužel některé SV to mají i ve stanovách. Je třeba se bránit. Se spr. firmou to sledování máte ošetřené? Ani na nástěnce nemůžete zveřejňovat data. Při nahlížení do KN na intu RČ není.

    Vložil petr88 (bez ověření), 31. Červenec 2016 - 17:19

    No proboha, rodná čísla jsou volně k dispozici ve výpisu z katastru a tak nechápu jaké tajnosti.

    Vložil rest (bez ověření), 31. Červenec 2016 - 18:08

    Zdravím. Podle právníka jde o úplně jinou situaci. Katastr je k uvádění rodných čísel na listu vlastnictví zmocněn zákonem.

    Ale společenství vlastníků toto zákonné zmocnění nemají.

    Pak by mohlo stačit, když si výbor vyžádá písemný souhlas každého vlastníka ke shromažďování rodných čísel (právě za účelem hlídání insolvence). Jenže co s lidmi, kteří souhlas nedají? Nezařadit je do hlídání insolvencí?

    Zákon říká, že osobní údaje lze zpracovávat na základě zmocnění nějakým zákonem, nebo na základě souhlasu toho člověka, ale současně zpracování osobních údajů musí mít rozumný účel.

    Vložil Ignác (bez ověření), 31. Červenec 2016 - 18:32

    „Katastr je k uvádění rodných čísel na listu vlastnictví zmocněn zákonem.“

    Který zákon a který §?

    Vložil Ignác (bez ověření), 31. Červenec 2016 - 17:25

    Katastr porušuje zákon.

    Porušení zákona nelze ospravedlňovat tím, že zákon porušuje i jiná osoba.

    Vložil Katastr (bez ověření), 31. Červenec 2016 - 19:00

    § 4 odst. 2 písm. b) zákona č. 256/2013 Sb. stanoví, že do KN se MUSÍ zapsat i r.č.. Ignáci, Ignáci, raději méně chlastu a více vědomostí. A pokud vědomosti nejsou, tak se vyjadřujte k těm věcem, o kterých něco tušíte, jsou-li takové.

    Vložil Ignác (bez ověření), 31. Červenec 2016 - 19:18

    Katastr porušuje zákon.

    Pokud se domníváte, že nikoliv, potom zde uveďte právní úpravu služby dostupné na

    http://nahlizenidokn.cuzk.cz/

    Zjistíte, že zákonný podklad nemá.

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".