Rozúčtování vytápení

Vložil amap, 8. Leden 2010 - 18:49 ::

Dobrý den

V našem bytovém domě je celkem 12 bytových jednotek.V 11 by­tech byla provedena výměna oken. Podle výpočtu autorizovaního inženýra byly výměnou oken sníženy tepelné ztráty domu o 20 %. Všechny byty jsou stejně veliké, v bytech nejsou nainstalovány měřiče tepla, všichni platí stejně.Je jasné, že v bytě, kde nebyla provedena výměna oken a zůstala 40 let stará okna, jsou větší tepelné ztráty. Je možné tomuto vlastníkovi zvýšit spotřební složku platby o 20%?

Děkuji za odpověď amap

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil svj560prachatice, 10. Leden 2010 - 18:55

    Záleží čí okna jsou, pokud nikde není prohlášení že okna patří k byt. jednotkám, jsou okna společnou částí domu. V tomto případě nemá smysl měnit okna jen v 11 bytech. Kdo si je vyměnil sám, má smůlu, nemá právo na nějaké vypořádání. Tuto výměnu by mu měli ostatní odsouhlasit. Tak musí platit stejně jako všichni.

    Takže jako Společenství můžete vyměnit zbývajííc okna a zaplatí je všichni podle vl. podílu.

    Vložil amap, 11. Leden 2010 - 19:22

    Okna patří k bytům, výměnu platí vlastníci a nejsou s tím žádné problémy. Dotaz byl na rozúčtování nákladů na topení

    amap

    Vložil Josef Pilný (bez ověření), 11. Leden 2010 - 20:02

    Problém máte s okny, ne s rozúčtováním. Největší únik tepla je nevyměněnými okny, což zaplatíte všichni.

    Vložil amap, 12. Leden 2010 - 0:45

    Všichni víme, že největší ztráty jsou nevyměněnými okny. Můj dotaz je, zda stačí výpočet autorizovaného inženýra, že ztráty nevyměněnými okny jsou o 20% vyšší než ztráty novými plastovými okny k tomu, aby tento vlastník také platil o 20 % více na spotřební složku za topení.Návrh na instalaci měřidel. neprošel. Děkuji amap

    Vložil AnonymousX (bez ověření), 12. Leden 2010 - 7:40

    Podle mne, nemůžete rozpočítávat jinak než jak stanoví vyhláška. Pokud byste udělali nějaký teplotní audit, vypočítali nové parametry ztrát, tak paradoxně onomu majiteli ještě můžete pomoct. Jak už vám zde radili jiní, je nejlepší cestou prosadit měření spotřeby. Pokud jde o jednoho vlastníka, neměl by být problém nahradit jeho souhlas soudním rozhodnutím.

    Vložil amap, 13. Leden 2010 - 12:43

    Díky za pochopení problému a jasnou odpověď

    amap

    Vložil JamesM, 10. Leden 2010 - 13:17

    Dobrý den,

    na toto je vyhláška č. 372/2001 Sb. mino jiné je v ní jednoznačně řečeno:

    Spotřební složku rozdělí vlastník mezi konečné spotřebitele úměrně výši náměrů měřičů tepelné energie nebo indikátorů vytápění s použitím korekcí a výpočtových metod, které zohledňují i rozdílnou náročnost vytápěných místností na dodávku tepelné energie danou jejich polohou.

    a dále

    V zúčtovací jednotce, ve které u konečných spotřebitelů nejsou instalovány měřiče tepelné energie nebo indikátory vytápění, vlastník spotřební složku rozdělí mezi konečné spotřebitele obdobným způsobem jako složku základní.

    Tato vyhláška možná není úplně fér, ale alespoň něco.

    S pozdravem.

    Vložil FrantaF, 9. Leden 2010 - 15:42

    Pane „amap“.

    Pokud se neměří spotřeba tepla v bytech, není možno objektivně stanovit velikost nárůstu spotřeby tepla v jednom bytě proti bytům ostatním. Asi 30% úniků činí ztráty větráním, které se nedají měřit. Navíc se mohou u jednotlivých bytů velmi lišit. V našem případě (96 bytů) vycházela teoretická úspora také na 20%, ale prakticky se pouze přiblížila k poloviční hodnotě.

    Pokud je vaší snahou snížit náklady na teplo, je vhodné zajistit měření a regulaci tepla v bytech. Máme ověřeno prakticky (ze srovnání úplně stejných domů po 96 bytech, kde se měření a regulace zaváděla s odstupem tří let), že snížila spotřebu asi o 27%. Dosáhnete tak úsporu nákladů a navíc objektivnějšího rozdělení nákladů mezi byty, které současně postihne i nevýhodu starých oken.

    Poznamenám ještě, že jsem již několikrát slyšel tvrzení, že úspory nepřináší měření ale regulace a proto stačí regulace. Je to velmi nevěrohodné tvrzení, které nepočítá s psychikou běžného občana.

    FrantaF

    Vložil FrantaF, 10. Leden 2010 - 10:42

    Musím doplnit ještě poznámku k mým pochybnostem nad dosažením úspory 20%. Vycházel jsem z naší situace, kdy jsme nejdříve měnily okna a zařadily zateplení později (nátlak „zpátečníků“). Úniky přes okna představují u dobře zateplených domů největší položku ztrát. V takovém případě snad by 20% úspor bylo možných. Nevýhoda těchto diskuzí jsou neúplné informace o problému. Ty se automaticky nahradí vlastními poznatky, takže může být odpověď „zavádějící“.

    FrantaF

    Vložil amap, 9. Leden 2010 - 16:13

    Vážený pane FrantoF, děkuji Vám za snahu pomoci. Plně s Vámi souhlasím, že bez měření spotřeby se nedosáhne úspory.Podle vyhlášky jsme namontovali termoregulační ventily, ale na spotřebě se to nijak neprojevilo.Na­montování měřidel se nám nepodařilo prosadit i když by to bylo asi nejjednodušší řešení. Přesto se mi stále nechce věřit, že vlastník, který investoval peníze a vyměnil okna za moderní plastová okna se 3 skly, má platit stejně jako vlastník, který má 40 let stará okna,kterými dochází k velkým ztrátám. Pokud porovnáním parametrů starých a nových oken došel odborník k úspoře 20% mělo by to stačit jako podklad pro rozúčtování nákladů.To je názor většiny vlastníků, ale nenašli jsme oporu v žádném zákoně nebo vyhlášce. S pozdravem amap

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".