Rozúčtování tepla - dodatek ke stanovám
Dobrý den,
chceme na shromáždění vlastníků našeho SVJ odhlasovat dodatek stanov, kde bude přesně určeno, jakým způsobem se bude provádět rozúčtování tepla (vycházíme z 372/2011, ale chceme upravit limity).
Je nutná přítomnost notáře na tomto shromáždění?
Děkuji.
lake: dobrý den, nerozumím ve vyhlášce §6 odst 1/. Je závazné rozdělení 60:40, nebo a za jakých podmínek se může rozpočítat náklad na teplo a na TUV v jiném % poměru?
Hanaaha, ptáte se na věc, která se nijak netýká této diskuse. Navíc nerozumím proč se ptáte. Podmínka pro použití § 6 odst. 1 vyhlášky je přece napsána přímo v první větě příslušného odstavce.
lake
„…Je nutná přítomnost notáře na tomto shromáždění…“
- není nutná. Pro změnu stanov je ex lege třeba notář, jen při jejich prvním schvalování
„…chceme upravit limity…“
- to nepochybně můžete. Vyhláška jasně uvádí že „…nesmí překročit…“ a nikoliv „…po překročení…“. Postupujete tedy správně. Doporučuji také přesně stanovit jak se rozdělí náklady nad +40% protože buď uděláte dohodu, že tu část nad 40% zatáhnete podle počtu bytů nebo podle výše spotřeby nebo podle vlastnických podílů.
Neználek
Zda vaše stanovy vyžadují přítomnost notáře na shromáždění víte pouze vy. Nikdo z nás přece vaše stanovy nezná.
Pokud „úpravou limitů“ míníte změnu hodnot uvedených v kogentním ustanovení § 4 odst. 4 vyhlášky č. 372/2001 Sb., pak takové hlasování bude nepochybně absolutně neplatné pro rozpor se zákonem. Pokus uplatnit takové nulitní usnesení proti vůli nesouhlasícího VJ znamená též absolutní neplatnost vyúčtování vzešlého z takového postupu.
Vlastníkovi jednotky nevznikne povinnost hradit doplatek vyplývající z neplatného vyúčtování, naopak se bude moci domáhat vrácení všech zaplacených záloh souvisících s vytápěním.
lake
ani přítomnost notáře Vám nedává možnost, odhlasovat si porušování zákona ! Vyhláška říká ±40% a přez to nejede vlak – ať si odhlasujete co chcete :-(
Dobrý den,
děkuji za všechny komentáře. Nehodláme porušovat zákony, ale 11 let stará vyhláška je mimo realitu a její novelizace v nedohlednu.
Sledoval jsem početné diskuze na toto téma za poslední 2 roky, byly zde SVJ se stejným problémem, jako my. Nezateplovali jsme barák za 15 mil.Kč jenom proto, aby nám parta feťáků bydlící v pronájmu v klidu topila na plno a přitom větrala ve všech místnostech. Nechali jsme si účtovací firmou udělat alternativní vyúčtování při poměru složek 40/60 a bez limit, a nestačili jsme se divit, kolik peněz na ně doplácí ostatní byty. A nejde jen o ně, je zde řada jiných „vychcánků“, topících pánu bohu do oken. Toto žádná vyhláška nevyřeší.
Vyhláška není dle našeho názoru v souladu se Směrnicí EU a jde v tomto bodě (limity) proti smyslu – šetřit na energiích.
„… aby nám parta feťáků bydlící v pronájmu v klidu topila na plno a přitom větrala ve všech místnostech.“
Nesprávně podřazujete toto plýtvání teplem pod náklady na vytápění
domu. Nejde vůbec o vytápění bytů, nýbrž o oteplování atmosféry
planety Země. Na tento případ se jednoznačně vztahuje § 3 odst.
2 vyhlášky č. 372/2001 Sb.:
„Je-li tepelná energie používána v zúčtovací jednotce také
k jinému účelu než na vytápění a na poskytování teplé užitkové
vody, účtuje náklady na tuto energii vlastník na základě jejího měření
nebo odborného posouzení zvlášť každému příslušnému konečnému
spotřebiteli.“
Vyhláška není špatná, jen ji nesprávně používáte. Namísto postupu předvídaného vyhláškou chcete použít postup jednoznačně protizákonný – vaši feťáci budou v tom případě u soudu úspěšní, jak už jsem Vás varoval.
Před časem jsem na portálu TZB-Info podal návod na možný postup při řešení plýtvání teplem a bezdůvodně vysokých náměrů nad 140% průměru domu: http://forum.tzb-info.cz/…ny-prispevky#…
lake
Poslední komentáře