Rozdíl v odečtech vodoměrů podružných v bytech a fakturace vodovodů
Dobrý den, prosím, je možné, aby naše podružné vodoměry měřily víc než patní vodoměr v šachtě, podle kterého nám vodovody fakturují? U nás na 10 bytech rozdíl dělá 250 m3 za rok. Podružné vodoměry máme tři roky /od výměny/ a i předtím nám měřili více (cca kolem 70m3/rok. Jsou pouze na studenou vodu. Může být problém někde jinde? Děkuji moc za odpověď.
Přišel jsem na rozdíl náhodou (do 50 l barelu jsem podle vodoměru natočil asi 70 l), od té doby pravidelně kontroluji spotřebu. Jak se vodoměr postupně zanáší tak nás šidí, prošel jsem si faktury za 10 let a je to evidentní. Musí se to reklamovat a doufat, že Vám to uznají. Od výměny to tak 2 až 3 roky jde, pak je to hrůza.
A nemůže být chyba v odečtu u bytového vodoměru (stalo se nám, že byl špatně řád).
Obvyklé spíš je, že bytové vodoměry v součtu naměří méně, než ten fakturační. Pokud u Vás naopak ten fakturační měří méně, tak pššt, šetříte :-)
Někteří ostatní v diskusi si asi nevšimli, že u Vás je ten rozdíl takto.
Paní Jano. Jak jsem zjistil,tak Vám BV naměří více odebrané SV oproti náměru fakturačního patního vodoměru. Je mi to sice divné,protože většinou to bývá obráceně. Jinak souhlasím s názorem, uvedeným na konci,aby jste mlčela,když navýšené rozdíly na Vás nikdo k úhradě nepožaduje… To je problém fakturačního měřáku. Psát Vám tady o tlakových či objemových měřácích nemá prakticky žádný význam…
Paní Jano. Možné to je a prakticky vždy to tak bývá. Příčin může být víc. Jedna z nich : V našich domech se chyba po výměně fakturačního vodoměru pohybovala okolo 7% a každým rokem se zvyšovala. Po 5ti letech je okolo 25%. Několikrát jsme žádali o jejich přezkoušení a měření prokázalo nepřípustné odchylky. Dostali jsme pár korun zpět, ale hlavně nové vodoměry s malou chybou a načas to bylo OK. Poslední měření vyšlo v „normě“ a tak jsme museli zaplatit cca 3000,– Kč. Nainstalovaný nový vodoměr s chybou 6% nám však náklady (starý vodoměr měl chybu 28%) brzy vrátil. Je zajímavé, že na straně odběrů změna nebyla a přesto rozdíl měření byl 21% /fakturační vodoměr byl dle zkušebny v normě/. Předpokládáme, že příčinou zvyšujícího se zvýšeného náměru jsou nečistoty , které se z vodovodního řádu postupně dostávají do vodoměru. Výrobce vodoměrů Sensus potvrdil, že nečistoty mohou snižovat přesnost vodoměru, který měří víc. Dodavatel vody /zde PVK/již v nových předpisech doporučuje instalaci filtru před fakturační vodoměr. Máte ho?? Zkuste to. Návratnost vložených prostředků by mohla být velmi rychlá. Počítejte však s tím, že budete potřebovat souhlas dodavatele vody s odstraněním plomby a po provedení prací vodoměr znovu zaplombovat.
Podle Vašeho sdělení je průměrný rozdíl na byt 25 m3 u SV, podle mého odhadu činí rozdíl více jak 50%, to je neuvěřitelné. Někde je hrubá závada. Pokud Vy máte vodoměry cca v polovině metrologické certifikace, pak musí být chyba jinde. Vyžádejte si od dodavatele opis jeho certifikátu k vodoměru a datum jeho instalace do Vašeho domu. Tam je možná ten problém. Nebo ještě může být i chyba v instalaci Vašich podružných vodoměrů. Přitom neuvažuji možné černé odběry, netěsnosti v rozvodech nebo velké úkapy na př. na WC. Hledejte, u nás je rozdíl mezi patou a byty 3–5%.
Jano, měla byste vědět, že podružné vodoměry jsou min. o třídu horší než patní. Jak fakturují všem podle patního? Na co pak jsou tam bytové? Rozpočítá se podle bytových a zbytek se opět rozpočítá dle spotřeby bytů.
Já bych to neřešil. Je dost možné, že fakturační vodoměr vodáren je vadný. A když to vodárna v meziročním srovnání neřeší, tak proč si to škrabat, když je to ve váš prospěch.
Poslední komentáře