Paní Jano. Možné to je a prakticky vždy to tak bývá. Příčin může být víc. Jedna z nich : V našich domech se chyba po výměně fakturačního vodoměru pohybovala okolo 7% a každým rokem se zvyšovala. Po 5ti letech je okolo 25%. Několikrát jsme žádali o jejich přezkoušení a měření prokázalo nepřípustné odchylky. Dostali jsme pár korun zpět, ale hlavně nové vodoměry s malou chybou a načas to bylo OK. Poslední měření vyšlo v „normě“ a tak jsme museli zaplatit cca 3000,– Kč. Nainstalovaný nový vodoměr s chybou 6% nám však náklady (starý vodoměr měl chybu 28%) brzy vrátil. Je zajímavé, že na straně odběrů změna nebyla a přesto rozdíl měření byl 21% /fakturační vodoměr byl dle zkušebny v normě/. Předpokládáme, že příčinou zvyšujícího se zvýšeného náměru jsou nečistoty , které se z vodovodního řádu postupně dostávají do vodoměru. Výrobce vodoměrů Sensus potvrdil, že nečistoty mohou snižovat přesnost vodoměru, který měří víc. Dodavatel vody /zde PVK/již v nových předpisech doporučuje instalaci filtru před fakturační vodoměr. Máte ho?? Zkuste to. Návratnost vložených prostředků by mohla být velmi rychlá. Počítejte však s tím, že budete potřebovat souhlas dodavatele vody s odstraněním plomby a po provedení prací vodoměr znovu zaplombovat.
Poslední komentáře