Reklamace vyúčtování vody v bytě SVJ

Vložil Petr (bez ověření), 18. Květen 2016 - 14:21 ::

Dobrý den, ve vyúčtování za rok 2014 mi z vodoměru opsali nesmyslně vysoké číslo, zřejmě vymyšlené a neuznali reklamaci, takže jsem hodně doplácel. Ve vyúčtování za rok 2015 jsem měl na vodoměru stále menší číslo než bylo zapsáno v předchozím roce, takže mi řekli, že se musí použít směrné číslo a opět reklamaci neuznali a opět mě bytové družstvo nutí doplácet. Je toto vůbec možné, můžu se nějak bránit. Samozřejmě není porušená žádná plomba, vodoměr funguje normálně, jen byl špatně zapsán stav k 31.12.2013 Děkuji za radu

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil Svbj (bez ověření), 20. Květen 2016 - 1:15

    To je patová situace. Důležité je proč byla reklamace o rok dříve zamítnuta. Pravda je, že tímto odmítnutím se začalo počítat znovu od bodu nula a nyní to vypadá, že vodoměr nefungoval a proto vám chtějí vyúčtovat průměrnou spotřebu a peníze zaplacené o rok dříve snížily spotřebu ostatních a jsou pryč. Bohužel si nejsem jista, zda se finančně vyplatí se soudit. Za neúspěšnou reklamaci domovního vodoměru jsme zaplatili kolem tří tisíc, nevím kolik žádá ČMI, ale že by to bylo mnohem méně pochybuji, k tomu soudní poplatky a advokáta a aby si člověk šel pro půjčku do spořitelny. Asi nezbude nic jiného, než poučení, že bojovat za pravdu o rok později je skutečně pozdě a že je důležité si zapsaný odečet před podpisem zkontrolovat.

    Vložil janica, 18. Květen 2016 - 23:16

    Stav vody odečítá nějaká pověřená osoba. Vlastník by měl podepsat, že stav odpovídá odečtu. Vlastníci ani nájemníci mnohdy ani neví, kde ten vodoměr mají, vůbec se nepodívají na něho. Při odečtu musíme napřed očistit povrch vodoměru od prachu, abychom viděli na vodoměr. Jestli vám špatně odečetli stav, je nutno je překontrolovat, podívat se na svůj vodoměr nebo i v průběhu roku, kolik se asi spotřebovalo vody. Někdo sleduje stav týdně, někdo měsíčně, ostatní vůbec. Nepíšete nic o tom, zda jste podepisoval odečet.

    Vložil Pub (bez ověření), 18. Květen 2016 - 19:47

    Měl by ste si nechat předložit podklady (§8 zák.67/2013). Pokud nebyla na měřidle zjistěna závada („závada“ znamená, že vyjádření ČMI o tom zda měřidlo JE/NENÍ způsobilé k rozpočtu dle §3/3/a zák. 505/1990 Sb.,), tak je odpočet PLATNÝ jak minule TAK nyní. Pokud rozdíl NYNÍ-MINULE je <0 pak vynásobeno cenou za m3 vychází částka, která Vám bude vrácena.

    Tento postup je zcela standatrní mezi odběratelem a dodavatelem (alespoň u fy Veolia).

    Vámi popsaný postup, znamená „postup“ v rozporu se zněním zákona (67/2013) a jde o neoprávněné obohacení → aplikujte tedy sankci 100Kč/den dle §13/1 až do napravení.

    Je na Vás, zda se necháte „vosolit“, nebo zda jim to „vosolíte“.

    Vložil Petrr (bez ověření), 19. Květen 2016 - 8:46

    Paradox celé situace je, že vyúčtování za rok 2014 neřeším, zaplatil jsem, ale očekával jsem, že za rok 2015 kdy je stav vodoměru stále nižší než zapsali 31.12.2013, že mi peníze vrátí. Ale naopak řekli, že protože je nižší číslo než na počátku, musí použít směrné číslo a zase musím doplatit. Jen trochu nechápu, jak mohou použít směrné číslo, když ze zákona se používá pouze tam, kde není vodoměr.

    Vložil Pub (bez ověření), 19. Květen 2016 - 11:55

    Co udělat můžete, jsem již napsal. Necháte li je bez důvodu tvrdit malé nesmysly, jako že „musí použít směrné číslo a zase musím doplatit“ budou po čase tvrdit i velké nesmysly „třeba, že musíte zaplatit i za souseda“.

    Je na Vás, zda se necháte „vosolit“, nebo zda jim to „vosolíte“.
    „Sekyrku“ máte, jen s ní je třeba „seknout“.

    Vložil soudce z lidu (bez ověření), 18. Květen 2016 - 15:42

    Bývá zvykem, že při odepisování stavů dotyčný svým podpisem stvrdí správnost opsaných údajů. Dále, pokud vám neuznali reklamaci a dobrovolně jste částku doplatil, tak jste s výsledkem rozhodnutí o reklamaci souhlasil. Pokud vám neuznali další reklamaci, musíte podat žalobu na neplatnost vyúčtování za rok 2015.

    Vložil Vladimir B., 18. Květen 2016 - 22:02

    To podepisování ročních odběrů vody uživatelem nebo vlastníkem není jen zvyk, ale bezpodmínečná nutnost- jinak lze pak těžko reklamovat odebrané množství.

    Vložil ttttr (bez ověření), 19. Květen 2016 - 8:08

    a odečet radiově?

    Vložil soudce z lidu (bez ověření), 19. Květen 2016 - 12:48

    U radiového odečtu by mělo být známo, kdy končí účetní období (typicky 31.12.) a k tomu dni si odepíšete pro kontrolu stav. Pak by vodoměr měl umět zobrazit v některém registru den odečtu nebo stav ke konci účetního období. Dokazování správnosti stavu odečtu bez vašeho podpisu je na straně vyúčtovatele.

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".