reklamace vyúčtování

Vložil Jana (bez ověření), 3. Červen 2014 - 17:57 ::

Dobrý den, při vyúčtování za rok 2013 mé bytové jednotky, kterou trvale neobývá žádná osoba – proto jsem uvedla počet osob 1 došlo k chybnému vyúčtování 4 osob ( nahlášeno výborem). Jde o vyúčtování služeb za výtah. Následovala reklamace v zákonné lhůtě. Výbor tuto informaci uznal jako chybnou, bohužel nikdo nechce vyplatit rozdíl peněz. Místopředseda výboru SVJ chce usnášení schopnou schůzi, nechce oficiální přeúčtování. Poslední informaci mi sdělil, že třeba někdy příště. Mám nějakou možnost ho k tomu přimět rozdíl oficiální cestou vyrovnat? Paní, která toto vyúčtování dělá s tím problém nemá. Vzhledem k pokročilé době hledám jinou možnost, např. ČOI nebo nevím kam se obrátit. Děkuji Jana

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil lake, 3. Červen 2014 - 18:41

    Už se řešilo, asi třicetkrát.

    Pokud neobdržíte řádné vyúčtování do konce lhůty stanovené pro vypořádání přeplatků a nedoplatků, požádáte SVJ o vrácení všech Vámi uhrazených záloh na danou službu. Marným uplynutím lhůty pro vypořádání odpadl totiž důvod, kvůli kterému SVJ bylo oprávněno Vaše zálohy zadržovat. Nyní je povinno Vám zálohy vrátit v plné výši, a to z důvodu bezdůvodného obohacení na straně SVJ.

    Vznikne Vám splatná pohledávka vůči SVJ. Dále postupujte opět standardně, jak zde bylo mnohokrát popsáno: vzájemné započtení.

    lake

    Vložil Pub (bez ověření), 12. Srpen 2014 - 5:45

    Lake: „Nyní je povinno Vám zálohy vrátit v plné výši, a to z důvodu “

    A co když SVJ prostě nereaguje nebo napíše, že žádnou argumentaci dlužníka neuznává a trvá na zaplacení?

    SVJ mi napsalo že žádné moje výhrady k vadnosti neuznává (aniž by cokoliv vysvětlilo nebo opravilo) a předseda napsal že trvá na zaplacení (SVJ! trvá). A prý mi na další písemnosti nebude odpovídat.

    Podepsaný je na výše popsaném „papíře“ s razítkem SVJ pouze předseda… je takové oznámení právně závazné nebo ne? (§9/13 ZOVb)

    Vložil Misme, 4. Červen 2014 - 9:52

    Přiznám se, že tomu vzájemnému započtení nerozumím, můžete mě prosím navést?

    Situace je taková: neobdržela jsem řádné vyúčtování včas (tj. dosud), požádám o vrácení záloh. Jsou dvě možnosti – buďto mi je vrátí nebo nevrátí, jenže nevím, jaká varianta nastane. Vzájemnému započtení rozumím tak, že přestanu platit zálohy na následující období s tím, že mám u dlužníka pohledávku a uplatňuji její započtení. V tom případě ale nedává smysl žádost o vrácení záloh. Je to tak? Nebo jinak?

    Vložil Neználek' (bez ověření), 4. Červen 2014 - 18:01

    …nedává smysl žádost o vrácení záloh…

    • dokud nevznesete požadavek na vrácení nezúčovaných záloh, nemáte co započítávat
    • zápočet ⇒ písemná informace SVJ že její požadavek na zaplacení řádně předepsaných záloh umořujete z částky nezúčtovaných záloh kterou jste doposud zaslala na účet SVJ. Samozřejmě si následně započítáte i náklady na poštovné (~40 Kč za každou písemnou doručenku)
    • nezapomeňte také na §13/1 zák. 67/2013. I tato částka bude časem k započtení. Ačkoli to není nutné, já bych to dal výboru na vedomí, protože 100 Kč denně nebude nejprve žádná sranda pro SVJ a následně pak pro členy Výboru kteří trpí falešným pocitem neomezené nadvlády nad Vámi
    • co se týče ČOI: pokud je Vaším rozúčtovatelem externí firma (podnikatel) a podala jste k němu reklamaci kterou nevyřídil do 30-dnů, pak TOTO řeší ČOI.
      Ale je důležité vědět, že správní řízení ČOI povede maximálně ke stavu kdy bude podnikatel donucen odpovědět na reklamaci. Nikoli ke stavu, že vyúčtování bude obsahově správné, srozumitelné apod. …- to řeší soud. Soud ale nemusíte iniciovat Vy… že. :)

    Neználek'

    Vložil Misme, 5. Červen 2014 - 12:11

    Děkuji za vysvětlení a zejména za upozornění na zák. 67/2013. Tam je pod § 8 odst. 2 uvedeno přesně to, co potřebuji vědět. Takže když to tak vezmu, pokud rozumím § 13 odst. 1 téhož zákona správně, tak jsem si svou neznalostí zákona vydělala už na botičky. Já jsem jim totiž z opatrnosti dávala 60 denní lhůtu podle správního řádu (reklamace je vlastně forma stížnosti nebo námitky a podle toho, jak se k bytové problematice staví ČOI, jsem cítila, že to podle zákona o ochraně spotřebitele asi úplně přímočaře posuzovat nelze).

    :-D Tak teď opravdu nevím, jestli mám být aktivní a na překročení reklamační lhůty upozorňovat :-D

    Vložil Misme, 3. Červen 2014 - 18:11

    Mám obdobný problém, ale na mou reklamaci v zákonné lhůtě nikdo ani neregoval, jen jsem dnes dostala na bankovní účet přeplatek v původní (reklamované) výši. ČOI tyto věci neřeší, mají na stránkách odkaz na ombudsmana a ten zas odkazuje na soud. Přesto jsem na ČOI vznesla dotaz, jak je to s reklamační lhůtou na služby (ta je v kompetenci ČOI), zda se vztahuje i na vyúčtování služeb spojených s bydlením. Odpověď dosud nemám.

    Vložil Jura (bez ověření), 14. Prosinec 2014 - 0:21

    Tak jsme na tom milá paní úplně stejně a ujištuji Vás, že ne sami. Jak jsem se dozvěděl od pana Lakeho na Vámi popisované chování se §13, zákona č. 67/2013 Sb.,který by je umravnil, prý nevztahuje. Nicméně jsem v otázce pokut stále na pochybách. Jakmile se něco v této věci na zklidnění nervů dozvím, dám vědět.

    Vložil manka (bez ověření), 4. Červen 2014 - 10:41

    Obrátit se na soud dle Občanského zákoníku č.89/2012 sb. – Předpis č.67/2013 sb. §7,ten kdo provádí rozúčtování uvést skutečnou výši nákladů.

    manka

    Vložil Misme, 4. Červen 2014 - 11:29

    Nechci polemizovat s tímto názorem, ale není potřeba s každým p*dem hned běžet k soudu. Notabene při rychlosti jeho práce a vymahatelnosti jeho rozsudků. Já momentálně řeším to, zda jsou nebo mohou být nějak specificky upraveny délky reklamačních lhůt u vyúčtování služeb spojených s bydlením a od tohoto zjištění začnu teprve odvíjet další kroky, když příjemce reklamace se mnou nekomunikuje, ;-) možná jen proto, že je reklamacemi zahlcen a nestíhá. Chyby se může dopustit každý, ne každý je ji ochoten přiznat a zjednat nápravu. Pokud nastane situace „nepřiznání chyby“ samozřejmě nasadím tvrdší kalibr vyjednávacích metod. Ale na to je ještě čas a v jeho běhu sbírám indicie a důkazy pro vyjednávání.

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".