pasportizace- měřiče tepla
Práva a povinnosti vlastníků jednotek § 13 (4) Pokud to nezbytně vyžadují úpravy, provoz a opravy ostatních jednotek, popřípadě domu jako celku, je vlastník jednotky povinen umožnit na předchozí vyzvání přístup do jednotky. Vlastník jednotky je povinen umožnit instalaci a údržbu zařízení pro měření tepla a vody v jednotce a umožnit odečet naměřených hodnot.
V Jakém případě musím umožnit montáž pro měření tepla ? I když ještě není pasportizace ? Jaký je výklad výše uvedené věty ? bUDU VDĚČNÁ ZA NÁZORY OSTATNÍCH
Dobrý den, potřebovala bych prosím poradit. Dnes mi přišlo
vyúčotvání za teplo od společnosti Techem, kde vlastníme jejich měřidla.
Bydlím na vesnici v panelovém bytě o velikosti 4+kk. Platím každý
měsíc zálohu na teplo částkou 2 000,–Kč. Za zůčtovací období za rok
2007, jsem zaplatila celkovou částku za teplo 38 503,–Kč, takže
samozřejmě jsem musela doplatit zbývající část t.j.14 513,–Kč.Tak
bohužel výsledek byl takový, že jsem měla nedoplatek. Na další rok
2008 jsem si myslela, že když budu méně topit a snížim ventily plus zcela
vypnu topení ve dvou místnostech, že budu mít od nedoplatku za teplo
konečně klid. Ale bohužel jsem se mýlila.Přišla mi celková částka za
rok 2008 v ceně 40 711,–Kč, tedy ještě vyšší. Je ale fakt, že cena
za GJ která v roce 2007 byla 526,70,– Kč/424/ a v roce 2008 už byla
vyšší na cenu 553,06,–Kč/424/. Ale co se týká jednotek, které
naskakují na měřičích, tak když v roce 2007 jsem topila na plný kotel a
ve všech místnostech, tak součet všech jednotek a jejich celková spotřeba
za rok 2007 byla stejně vysoká jako za rok 2008, ale s tím rozdílem, že
jsem v roce 2008 topila daleko méně a né ve všech místnostech. Můžete
mi prosím říci, kde asi může být chyba? Proč spotřeba jednotek je skoro
stejně vysoká v roce 2007, když v roce 2008 topite daleko méně?
Taková vysoká cena za teplo, kde se ani v zimě pořádně nezahřejete mi
příjde nehorázně vysoká. Jinak jsme vytápění centrální kotelnou a
myslím si, že topným olejem. Omlouvám se za případné chyby :-) Moc
děkuji za radu :-)
S pozdravem Renáta
Vážená paní beze jména, Vážení ostatní.
Žádný zákon dosud nepřikazuje instalaci podružných měřičů tepla či vody. Podružné měřiče slouží ke spravedlivějšímu rozúčtování těchto nákladů než dle metrů nebo počtu osob.
Na základě rozhodnutí vlastníka domu, v daném případě většiny vlastnických podílů dle usnesení jednání schůze shromáždění, je přehlasovaný vlastník dle ZoVB § 13 povinen umožnit instalaci poměrových měřičů.
V případě rozúčtování nákladů tepla a ohřevu TUV platí zákonná norma – vyhláška č.372/2001 Sb.
V případě vodného a stočného jak SV (studené vody) tak TUV (teplé užitkové vody) by mělo SVJ přijmout vlastní pravidla, která stanoví jak se bude postupovat v případě rozdílu mezi fakturačním vodoměrem a součtem podružných vodoměrů, jak v případě poruchy podružného vodoměru, jak v případě neoprávněné manipulace s vodoměrem vlastníkem jednotky a pod.
K pasportizaci domu: nevěřím že není pasportizace vystavěného zkolaudovaného domu, existuje projektová dokumentace, prohlášení vlastníka, a odborná firma, která provádí instalaci měřidel vám určitě nabídla jako součást dodávky i rozúčtování nákladů tepla (na základě projektu domu nebo na základě vlastních odborných zjištění) a má mapovací listy s výkonem radiátorů a rozlohou místností a další materiály.
Matějka
Dobrý den, pokusím se vložit přílohu v PDF, kde jsou reálné vývoje spotřeb energií s uvedením vlivu technických opatření.s pozdravem, Petr Vávra
Dobrý den Petře,
co to máte, proboha za barák?
To jste také někdy dělali i 1800 GJ? Já myslil, že máte něco malého… (-:
Postupný pokles na 900 GJ je sladký, ale stejně se mi to zdá málo, když jste zateplili. Tam přece měla ta spotřeba jít spíš o 40% dolů… Vždyť nám, a to si to nekreslím nijak růžově, půjde po fasádě spotřeba dolů o více než 50%! Dalších 30% hodí kotelna (ale tam bude úspora na teplé vodě, kterou se nemohu qůli zkreslení započítat, protože jinak bude kotelna šetřit kolem 50% nákladů) a nějakých 15% hodí okna. (Zaplaťpámbu, že nemáme ty lodžie. Na téměř venkově sousedy neustále obcházet a nadávat jim, aby si to skladistě přemístili do sklepa… pak jim s tím pomáhat… (-: ) Dejte pokoj… (-:
Filip, Praha 42 – POSTOLOPRTY, 566a567@seznam.cz
Dobrý den, 10ti podlažní dům cca 40 jednotek. Zateplení samo o sobě chování „starých panelákovců“ zvyklých na 27°C nezmění. s pozdravem, Petr Vávra
No, tak to při 40 bj. jste kanóni! Jenom 1800 GJ?
My máme při 12 bj. nechutných 550 – 600 GJ! )-:
Ale my také máme těžce závadné panely, kterým nepomůže nic než jejich obestavění novým barákem… (-: Proto nám to také hodí takovou úsporu.
Filip, Praha 42 – POSTOLOPRTY, 566a567@seznam.cz
Dobrý den, stavěno 1972, takže původně také žádná radost, zatepleno pouze 8cm, nedobře s tepelnými mosty u lodžií., s pozdravem, Petr Vávra
Já to tušil, že jste vyfásl barák, který je sice opravený, ale nic moc.
Osmička je zoufalství. I když jak na čem. na Géčka dola stačí, na Téčka je to moc málo. Na T06 B se navíc hodně blbě zateplují lodžie, protože musí být zatepleny všechny panely, tedy i podlaha lodžie. Pokud ne, dochází k dilatacím a postupně s vytvářejí mosty. T G57 se to ještě dá, tam je na to i prostor a hlavně není tam okno přes celou stěnu.
Tak copa jste vyfásl za stavební soustavu Vy? My máme republikově nikdy „zněuznané“ K. Projekt je to překrásný, dispozice interiérů suprová a nikdo nevěří, že je to montované, protože je to omítané, beze spár, všechno pod omítkou, zděné provozní zázemí… Ale ty tepelné vlastnosti. Pan architekt chtěl do panelu o tloušťce 32 cm 4 cm polystyreové jádro, ale v Teplicích mu to smetli, že forma jim více než 32 cm neumožní. A v roce 1980 vyšla nová norma na tepelné vlastnosti budov a tím bylo Káčku odzvoněno. Nakonec se nám ale ještě ten projekt podařilo prodat Lesům ČR a tak je ho výjimečně vidět kdekoli po Republice. (-: Jsme v tom moc spokojení a když někdo říká, že bydlit v paneláku nikdy, tak já vím, že „Není panelák jako panelák.“ (-:
Filip, Praha 42 – POSTOLOPRTY, 566a567@seznam.cz
Dobrý den, já abych pravdu řekl, tak nevím co je to za typ. Jsme kvádr – samostatně stojící 24×24m o výšce cca 30m, na podlaží vždy 4 jednotky. mosty jsou v místě lodžiových „čel“, které se dotýkají obvodových panelů. Zateplovalo ještě družstvo a to ne z důvodu úspor topení, ale protože si na družstevnících ještě namastili kapsu, když zaházku předražili cca 2,5krát., s pozdravem, Petr Vávra
Co čekáte?
Družstva za totáče byla vždycky prádelna prachů. To si také libuji, že jsme patřili mezi těch málo „státních“ bytů.
Čtyři byty na patře je nějaká sólovka, ale neodvažuji se s jistotou tvrdit, že by to byla starší verze VVÚ ETY. Protože ani nevím, kde vlastně ten dům stojí… To také dost pomůže. (-:
Například nejmladší G57, opravdu už vypiplané, najdete ponejvíce u nás, v severozápadní konurbaci. A to i přesto, že je to projekt, který se překresloval od G40, což byly vůbec první paneláky montované ve Zlíně.
Pokud máte jednoramenné schodiště o nějakých třinácti schodech, pak je to opravdu stará VVÚ ETA. Pokud máte dvouramenné schodiště s takovou divně zasklenou stěnou, je to T06B. Po všech stránkách takovej panelák by mě nebavil. (-:
Já k tomu našemu nějak psychicky tíhnu, jsme spolu stejně na den staří, znám ho až do morku kostí (panelů) a o naší stavební soustavě bych mohl psát diplomku. Mám docela velký přehled o stavebních soustavách, a proto bez ostychu tvrdím, že „K“ si zasloužilo být na IOPIV tenkrát schváleno jako celorepubliková varianta. Dispozici interiéru to má totiž nejhezčí a tvary místností také. I za cenu výstavby 1 rok (12 bj.), což byl jeden z hlavních důvodů, proč to neprošlo. Žadný paneláxem neviděl vymakanější. Dost tomu také dělá podelný nosný systém, takže nemáme králíkárny široké 3,6 metru jako všechno ostatní. I když VVÚ ETA už má rozpon 6 metrů. Dokonce se měl ten projekt prodávat na výstavbu sídliště Bronx, ale z politických důvodů se to nikdy nerealizovalo. )-: Stejně by to vypadalo dneska ja ty ETY na Chánovském sídlišti. (-:
Filip, Praha 42 – POSTOLOPRTY, 566a567@seznam.cz
Zde je slíbný materiál: http://www.volny.cz/…-05-graf.pdf s pozdravem Petr Vávra
Děkuji za grafk. Vedle přehledu v Kč by byl zajímavý i přehled spotřeby vyjádřené v množství paliva (podle toho, čím topíte). Děkuji.
ještě graf upřesněn: http://www.volny.cz/…-05-graf.pdf s pozdravem Petr Vávra
Dobrý den, jednotky jsou [GJ], topení je realizováno teplárenským výměníkem, který je umístěný v domě.s pozdravem, Petr Vávra
Hezké. ALE:
- Nevidím bod kde se instalovaly měřiče. Spolu s regulací?
- Hodnotě za 2006 nechci věřit. Propadu tepla bych ještě dokázal uvěřit, ale spotřeba teplé vody je víceméně konstantní a neměnná vzhledem k věcem jako je zateplení, regulace topení, atd, atd.. Ten propad na teplé vodě za 2006 prostě nechápu.
P.L.
Jestli to mohu také pochopit s tou teplou vodou tak i její klesající spotřebou, že například nákupem myčky v podstatě dost ušetřím na vodě, a hlavně na teplé..
Jde o první konkretnější názornou informaci o nákladech na teplo zohledňující „nějaký podíl“ 3 faktorů. Pro závěr to o čem se odehrávala diskuze, „IRTN ano – ne“ z ní dle mého názoru jednoznačný závěr o jejich konkretním přínosu nevyplývá. Ani na jednom z uvedených grafů není „propad“ TUV v r.2006, na který poukazuje příspěvek p.PL ani odpověď na vyjádření úspor vzniklých „čistě na základě vlastních IRTN“. Z grafu je patrné, že osazení TRV a IRTN bylo současně. Bylo by ještě vhodné alespoň doplnění průměrné denní teploty ve sledovaných letech a doba v počtu dní trvání top. období. Děkuji za doplńující zprávu.
Graf je pěkně vyvedený. Pokud by mi takový graf ukázal můj student, zeptal bych se ho, proč prokládal křivku všemi hodnotami, když chce zjistit vliv jednotlivých zásahů. Snažil bych se ho dostat k tomu, že vhodnější by bylo znázornit průměry vždy pro hodnoty mezi barevnými svislými čarami, tj. mezi jednotlivými zásahy. Jinak řečeno, vhodnější je v tomto případě proložit po částech konstantní křivku se skoky v časech jednotlivých zásahů, tj. „klesající schody“.
Průměrováním se současně v dostatečné míře eliminuje vliv rozdílných klimatických podmínek, kterými se tak není potřeba vůbec zabývat.
Pane anonyme, souhlasím s vaším hodnocením křivky, směrodatné jsou i dle mé¨ho názoru „schody“, křivka je spíše jen „ozdobou“ grafu. Přesto se domnívám, že doplnění údajů u jednotlivých „schodů“ alespoň o „průměrnou“ teplotu" v mezidobí a „dobu trvání topné sezony“ v počtu dní, by lépe dokreslovaly pohled na hodnocení spotřeby tepla.
No každopádně je jistě zřejmé, že po zateplení došlo k dost velkým úsporám, a i pokles křivky na grafu po zavedení měřáků je průkazný. O tom není sporu. Avšak souhlasím, docela by mě zajímalo, jak by to vypadalo, kdyby zde byla vidět i venkovní teplota. Hlavně při zateplení, to hlavně pro ty, kteří ještě neměli tu možnost se dohodnout na této důležité investici do paneláku.
Dobrý den, omlouvám se ale, pokud bude mít někdo čas vyhledat pro uvedená období oficiální průměrné měsíční teploty, potom je rád do grafu zapracuji. Jedná se o Prahu. Data, která Vám dávám k dispozici si můžete dále zpracovávat jak je libo a propojovat dle svých potřeb. K účinku IRTN mohu sdělit následující zkušenost v roce 2003, kdy již byla provedena regulace a zohledňovány IRTN část uživatelů se chovala způsobem „ono to nějak dopadne“ a dopadlo. Ferda pak koukal na Béďu, že platí 13.580,–Kč oproti Béďovým 5.820,–. V roce 2004 se již většina naučila hospodařit se svou peněženkou a v roce 2005 již zůstali je dva ignoranti, kteří mají spotřebu stále mimo zohlednitelné meze., s pozdravem, Petr Vávra
Doplnění o průměrné teploty (období 1997–2005) viz: http://www.volny.cz/…+teploty.pdf, s pozdravem, Petr Vávra
Znovu se připojuji k výše položené otázce : Jaký je význam té věty? Co to „p.a.p.v.j.“ par.13, když žádný výslovný zákon, který by měřiče přikazoval, není znám ?
Oprava překlepu: šlo o „pohrůžky“, samozřejmě. Naléhavě prosím všechny, aby mi vysvětlili, zda měřiče povinné jsou, či nikoliv. A jak se měřičů zbavit ! Dík.
Přesně dle té výše zmiňované věty (a na základě dalších poůžek) nám byly doslova vnuceny měřiče tepla – přitom je nikdo nechtěl a jsme všichni vlastníky bytových jednotek. Také bych chtěla vědět, co ta věta znamená, když ze zákona měřiče povinné nejsou. A.Schwarzová
Zdravim Vás. Jmenuju se Horažďovská. Mám velké problémy s měřením tepla v mém bytě. Bydlím v panelovém domě v Písku v ul. Truhlářská 1956,v přízemí bytu. Mám byt 4+kk a na konci března 2009 mi přišlo vyúčtování za rok 2008 za teplo. Mám nově kompletně předělaný byt. Dala jsem si do každé místnosti vyměnit okna, jsou tam plastová okna, dále jsem si vyměnila radiátory. Od července roku 2006 mám nové radiátory a tak tam nemám ty staré měřiče tepla, které jsou na pevno nasazené na radiátoru. Chtěla bych tam nové, digitální, které jsou přesné měřiče a na pohled dizainově velmi pěkné. Nechci tam dát staré měřiče, které vůbec přesně neměří. Je dopředu jasné, že ostatní majitelé bytů v tomto domě tyto nové měřiče nebudou chtít všichni vyměnit, obzvlášť starý lidé. Dostala jsem od byťáku informaci, že mi ty nové měřáky nedají pokud nebudou mít měřák digitální všichni v bytech. Ale to je jastný, že to všichni chtít nebudou. Nevim kde se mám dovolat spravedlnosti. Já si ty nové měřiče zaplatím ze svého, stojím o to abych to v mém bytě měla hezké a aby mi to v mém bytě změřilo přesně. Prosím, dejte mi kontakt na někoho, kdo mi může pomoct a vysvětlit co mohu dělat abych co nejrychleji mohla dostat ty nové měřiče tepla. Taď se mi neskutečně byťák pomstil. Za to, že nemám v bytě měřiče tak mám zaplatit o 60% víc za teplo jenom kvůli tomu, že tam nemám měřiče. Přitom jsem přes zimu vytápěla jen jednu místnost a to jen chvilku a pak jsem to vypínala. Takže mám nedoplatek 7.138,–Kč. Koho se mám dovolat, kdo mi pomůže to vyřešit. Neni možný, že si nemůžu koupit měřiče podle mého vkusu. Dejte mi prosím vědět. Můj telefon je 604485330 nebo mi napište na můj Email. Víte já jsem samoživitelka a mám jedno 5leté dítě takže je mi divné proč mám platit tolik za teplo když jsem to vůbec nomohla protopit. Prosím, ozvěte se mi. Děkuji Horažďovská
Vážená paní Horažďovská,
pravděpodobně bez souhlasu společenství a správce jste si vyměnila otopná tělesa-radiátory.
Neznalost zákona neomlouvá (Prohlášení vlastníka, Stanovy společenství, Vyhláška č.372/2001 Sb.).
Vaše „odborná firma“ neprovedla opětovnou montáž poměrových měřičů tepla RTN. Vaše námitka, že nejsou „esteticky pěkné“ nemá opodstatnění.
Tím, že jste neprovedla zpětnou montáž RTN jste porušila ustanovení § 4 odst.7) vyhlášky č.372/2001 Sb.: „Neumožní-li konečný spotřebitel instalaci měřičů tepelné energie nebo indikátorů vytápění, nebo přes opakované prokazatelné upozornění neumožní jejich odečet, nebo je ovlivní, činí v daném zúčtovacím období u tohoto konečného spotřebitele spotřební složka nákladů 1,6násobku průměrné hodnoty spotřební složky nákladů připadající na 1 m2 započitatelné podlahové plochy zúčtovací jednotky. Při výpočtu se postupuje podle přílohy č. 2 k této vyhlášce.“
Rozúčtovatel postupuje vůči vám v souladu s vyhláškou, jelikož jste měřiče tepla demontáží „ovlivnila“.
Tak jak uvedli ostatní, všechny měřiče tepla musí být stejného typu a stejné značky.
Matějka
Bohužel jde jen o Vaší neznalost. Měřiče jsou POMĚROVÉ a tedy musí být ve všech bytech SHODNÝ typ. A pokud brečíte že máte málo peněz nevím proč chcete cpát peníze zrovna do nového měřiče jen proto že je „hezčí“. Navíc nevím odkud berete informaci že stávající měřič měří nepřesně.
Dále to vyúčtování peněz navíc není žádní pomsta ale jednoduchý důsledek toho že jste BEZ DOVOLENÍ odmontovala měřák, což se víceméně rovná podvodu.
P.L.
- POMĚROVÝ měřič znamená, že na rozdíl od elektroměrů nebo vodoměrů měří jen jakési „dílky“, které se pak v jednotlivých bytech v domě odečítají a v jejich POMĚRU se provede vyúčtování, proto musí být ve všech bytech stejné
- vyúčtování Vámi popsaným způsobem je provedeno takto proto, že se ve Vašem bytě teplo prostě neměřilo
- píšete, že máte nové radiátory – to Vám někdo povolil? Bývá obvyklé, že radiátory nejsou součástí bytu, ale jsou společným majetkem, tedy na jejich výměnu bez povolení nemáte právo. Je tomu tak mj. proto, že se provádí ono poměrové měření a při výměně radiátorů je potřeba učinit určitá opatření, aby bylo možno i po výměně měřit odebrané teplo správně
- Vaši situaci tedy budete muset řešit s Vaším SVJ či družstvem či byťákem, jak píšete, bohužel nejste v právu
Podle práva byste si měla neprodleně namontovat původní radiátory i s měřiči = zdržet se zásahu do cizích práv.
Mohu poprosit o vysvětlení, PROČ nechcete měřiče tepla? Jsem totiž jeden z těch, kteří „nutí“ měřiče ostatním protože jsem přesvědčen o správnosti jejich instalace. Měřiče by měli vést k větší spravedlnosti v platbách za teplo. Vím jsou určitá omezení ale ± to zlepší spravedlnost plateb.
Kontrolní otázka – jak by se vám líbila demontáž bytových vodoměrů a následné placení spotřeby vody podle plochy bytu? Ještě by vám přišlo správné že platíte stejně jako soused ve stejném bytě, který si denně napustí 4 vany?
P.L.
Berte to tak, když Vám záleží na penězích (nebo když se Vám měřiče prostě jen velmi líbí a toužíte po nich), naistalujte si je na všechna místa Vašeho bytu, kde jen to je možné. Ostatním ovšem dopřejte svobodu v rozhodování…pokud ovšem nejste tyran a diktátor a dávat příkazy jiným nepatří k Vašim koníčkům. (Já doufám, že ne. Jistě jste dobrý člověk, který ctí svobodnou vůli druhých.)
Myslíte svobodnou vůlí topení na účet úsporně hospodařících vlastníků – jednání typu neobtěžujte mne já si chci topit jak chci, ale nechci to zaplatit? P.V.
Já netopím na ničí účet, v našem domě to ani nejde…, o vlivu měřičů na spravedlivé rozpočítání plateb je možno úspěšně pochybovat. Znova opakuji, že pro mě je ale hlavní především zdravotní hledisko. Měřiče zvyšují ( již beztak převýšený) elektromagnetický „svinčík“. Proč si ho mám cpát v několika exemlpářich ještě do bytů ?
Nějaký negativní vliv je neprokazatelný. Navíc chcete tvrdit že doma nemáte TV, rádio, mobil, mikrovlnku, bezdrátový zvonek, bezdrátový telefon, atd, atd? Aneb hurá zpátky do jeskyně nebo na stromy.
Ale odpovím čistě technicky a odborně – alespoň poslední modely rádiových měřičů vysílají POUZE ve chvíli měření tedy jednou za rok pár sekund. Digitální měřiče s infra rozhraním nevysílají nic.
Chápu že méně vzdělaní lidé si hledají nepodložené „argumenty“ proti měřičům. Ale ten Váš „svinčík“ je opravdu jen smyšlený a nereálný blud.
P.L.
Mohu Vás ujistit, že se (zřejmě i jako Vy) mohu pochlubit akademickým titulem…, proto by asi nebylo dost na úrovni upadat na úroveň diskuze, kam náš dialog jasně směřuje. Nechme si každý své – Vy, Vaše přesvědčení, že všechno „digi“ je velmi zdravé – Já, mé přesvědčení, že tomu tak docela není. Mikrovlnku, bezdrátový telefon a bezdrátový zvonek nemám, snad Vás uklidní, že mám aspoň TV. A do jeskyně a na stromy se jistě časem stejně dostanem…až nás tam ta „technika“ dostane.
Milý příznivče měřičů, má otázka zněla: Jak se meřičů zbavit? Vy jste mi odpověděl otázkou. Budiž, základním bodem je, že měřiče nechci, neboť nejsou zrovna zdraví prospěšné, mě totiž zajímá víc zdraví, než nějaké usyslené penize. Nejvíc mě však naštvalo, že kvůli jednomu jedinci, který by si dal pro koruny koleno vrtat, jsme si všichni museli ty digitální „krámy“ nechat nastrkat do svých vlastních bytů. Nevýhody meřičů – jejich nepřesné měření a následné hádky mezi obyvateli domů jsou mi dostatečně známé z vyprávění těch, kteří již tohle zařízení mají. A já se ptám: Jaký zákon to výslovně nařizuje ? Prosím naléhavě o jasnou odpověď, ne o další , ničím neopodstatněnou chválu měřičů. Dobrodinci, který splní mé přaní patří moje stonásobné díky. Mějte se všichni (přiznivci i nepřiznivci měřičů) hezky. Ahoj.
Dovolím si vypůjčit oslovení používané p.Matějkou „Vážení“. Nezdá se vám, že se „vaše diskuze“ stává pro ostatní ukázkou něčeho, co už není přínosné a co mnohé jako „forma diskuze“ ve vašem pojetí již nezajímá ? Vyhrocený sklon až urážlivý způsob napadání nasvědčuje, že by bylo skoro na čase tuto diskuzi jinak na jistě vhodné tema přerušit a vrátit se k ní později. Jsou i jíná důležitá temata, např. návrh nového ZoVB po úpravách, na nichž se i někteří z účastníů okinfa svými návrhy na změny podíleli ? Děkuji za pochopení, ráno moudřejší večera a těším se na vaše příspěvky na jiné tema.
Máte pravdu, ale diskuse se neúčastní pouze pár lidí, ale stále noví a noví, a Ti bohužel na tuto problematiku reagují, protože každý chladným být nemůže. A opravdu zatím společenství vlastníků mě nepřesvědčilo o tom, že to byl dobrý nápad, snad se to vylepšením zákona vyřeší, protože nevím, pane Koláre, jak u Vás, ale u nás je situace přímo otřesná až katastrofální, a to mě skutečně nenechá být v klidu. Manipulace s lidmi a nepřehledné a utajované informace, nic, co by se dalo závidět.
Díky měřákům na vodu a topení byl u nás přeplatek 5 tisíc za rok se zálohami na teplo 700 Kč a na vodu a vodné a stočné bylo 870 Kč. A v bytech bez měřáků byl nedoplatek i 1000 Kč. Samozřejmě Ti co měli zálohu na teplo 2000 Kč i víc , měli přeplatek, ale v porovnání s těmi, co platí menší zálohy, na tom prodělali. Ale to mluvím o lidech slušně vydělávajících. Vy mezi ně stoprocentně patříte, o tom nepochybuji a je vám tedy co závidět. My chudší si to holt dovolit nemůžeme. A mimochodem životní prostředí vám asi taky nic neříká! Ale sobec se pozná hned, děkujeme za váš příspěvek.
Nezlobte se na mě, ale z jaké doby jste?? Podle toho, co píšete, byste všichni, kteří mají takové názory na tyto „krámy“, byste rádi topili, jak se vám zlíbí na úkor těch co topí optimálně. Doba komunismu skončila, tak si to prosím uvědomte.. Je to od Vás jen zástěrka, jak se zbavit poctivějšího placení za teplo!!!! Žádný zákon to nenařizuje, bohužel, ale pro nás více chápavé, je to dobrá věc, nikoli krám.Máte měřáky na vodu???A pochybuji, že kvůli jednomu jedinci se tak stalo! A dejte si ruku na srdce, ti druzí by zas mohli argumentovat, proč zrovna kvůli vám nemohou mít měřáky, když je ta možnost…
Vám jde o zdraví v bytě, mně o zdraví všech. Čím více topíte, tím je větší spotřeba jiných zdrojů, jako třeba uhlí, jaderné energie a dalších…A chcete mi snad říci, že tyto zdroje energie a jejich emise jsou pro zdraví přínosné? Myslím, že se dostáváme do začarovaného kruhu, který skutečně nevyřešíme, co Vy na to? Vaše zdraví je ohrožováno tolika vlivy, že byste se musel přestěhovat na jinou planetu, takže nejste v tom sám, mě to taky vadí, ale globálně.. Hezký den.
Indikátory tepla mají funkci čistě informační – o nějakém finančním prospěchu, nebo spravedlivém rozpočtu nákladů na topení silně pochybuji. A o to víc pochybuji o ekologickém přínosu těchto indikátorů. Máte pravdu, že planeta je zahlcena všelijakým smogem a elektromagnetických „smetím“, ale proč to násobit a proč to lidem cpát již i přímo do bytů ?
Poslední komentáře