Nedodržení reklamační lhůty, jak postupovat ?
Dobrý den, jsme svj a realizovali jsme zateplení domu . Po roce ovšem začala fasáda praskat . Dnes máme dvě praskliny o šířce cca 1mm , délce od okna k oknu mezi patry a další prasklinky se objevují v rozích oken.Firmě jsme to reklamovali , reklamační protokol sepsán. Jenže firma na opravy nenastoupila . Po telefonických upozorněních vždy jen naslibuje. S firmou máme uzavřenou smlouvu dle obchodního zákoníku a její součástí je následující bod…
„V případě, že se na Díle v záruční době objeví vady, Objednatel je bude neprodleně písemně reklamovat u Zhotovitele a Zhotovitel garantuje, že jeho pracovníci nastoupí na opravy nejpozději do 14 dnů od data uplatnění oprávněné reklamace ze strany Objednatele , v případě havárie do 48 hod. po oznámení e-mailem nebo telefonicky na adresy nebo mobilní čísla dle Protokolu o předání a převzetí Díla Oznámení reklamace musí podat Objednatel písemně kdy stanovená lhůta začíná ode dne převzetí ( doručení). Vady budou odstraněny nejpozději do 30 dní po započetí prací, pokud se Smluvní strany nedohodnou jinak a oprava bude dodavatelsky a technicky do této doby proveditelná. Provedenou opravu vady je Zhotovitel povinen písemně předat Objednateli. Zhotovitel neodpovídá za vady vzniklé v důsledku nedodržení předaných návodů k obsluze či nedodržováním obvyklých způsobů užívání a za závady vzniklé v důsledku běžného opotřebení. Záruka za jakost díla zaniká rovněž v případě, že Objednatel provedl změny nebo úpravy bez vědomí a souhlasu Zhotovitele. Pokud Zhotovitel neodstraní oprávněnou reklamaci dle Smlouvy je Objednatel tuto odstranit Třetí osobou, a to na náklady Zhotovitele.“
První otázka je jaké máme možnosti „donutit“ firmu k zahájení prací? Další. Na co si máme dát obzvláště pozor pokud by jsme využili naší smlouvy , nechali opravy provézt jinou firmou a následně částku vymáhali. Vzhledem k jednání firmy , nepředpokládám , že by nám obratem zaplatili fakturu. Jaké zde máme možnosti a jak případně postupovat ?
Děkuji a přeji všem pěkný den.
Jarda
Trhlina na fasádě je zpravidla příznakem zfušované práce, nedodržení technologických postupů, nebo byly použity nekvalitní materiály, stěrky, síťovina či kotvy.
Bylo třeba v průběhu prací provádět průběžně fotodokumentaci a brát vzorky všech materiálů, kotev, síťoviny. Podcenili jste stavební dozor a nekontrolovali průběžně, zda se používají kvalitní předepsané materiály, předepsané kotvy, zda se rohy otvorů vyztužují síťovinou napříč, atd. Nenechali jste si předložit certifikáty o proškolení pracovníků dodavatele pro práci se zateplovacími a fasádními systémy. Toto je výsledek.
Zhotovitelé jsou pod tlakem českých zákazníků, kteří mají tři hlavní kriteria pro výběr: cena, cena a cena. Z toho pak plyne snaha ušetřit kde to jde – i kde to nejde.
Takže nedoporučuji, abyste nechali zhotovitele jen „zakamuflovat“
prasklinky. Chyba bude nejspíše pod svrchními vrstvami. Přečtěte si:
http://www.znaleckyportal.cz/index.php?…
http://www.zatepleni-fasad.eu/…up%C5%AF.pdf
Začněte tím, že si najdete solidního znalce v oboru zateplených fasád a s ním konzultujte všechny vaše další kroky. Podle jeho zjištění byste neměli reklamovat pouze „odstranění prasklin“, protože ty jsou jen povrchovou vzhledovou vadou, která signalizuje jiné problémy. Měli byste reklamovat odstranění skutečných závad – ty jsou neviditelné a jsou skryté uvnitř, pod povrchem.
Odstranění skrytých vad může být velmi nákladné, takže se připravte na odmítání ze strany zhotovitele, nebo budou hrát „mrtvého brouka“ jako dosud. Myslím, že dobře vědí, proč se neozývají. Připravte se i na to, že se budete muset domáhat vašich práv u soudu. K tomu musí být shromážděn důkazní materiál. Pamatujte na to.
lake
Je skvělé když má společenství zájem na reklamaci. Z vlastní zkušenosti se však domnívám že to v podstatě nemá žádnou váhu, pokud přes evidentní nedodržení projektu a zjevné vady v konstrukci ETICS neshledá žádné vady ani kontrola SFŽP. Jak postupovat v tomto případě?
Děkuji za odpověď. Mrzí mě jen unáhlené závěry.Dělali jsme výběrové řízení, měli jsme stavební dozor, vedl se stavební deník , certifikáty samozřejmě máme také . Rozhodně jsme nevybírali firmu jen podle ceny.Součástí smlouvy je i technologický postup od firmy Weber. Přesto se to děje.
Děkuji ale za nasměrování.
Jarda
Poslední komentáře