Na co se vztahuje záruka výtahu
Máme výtah cca půl roku po kompletní rekonstrukci. Teď mě však zarazilo, že tatáž firma,která rekonstrukci prováděla a s kterou máme smlouvu o servisu, mi poslala fakturu(mimo servisní služby) za opravu výtahu dle zak.listu, z něhož cituji:„Seřízení šacht.dveří v 6,5 a 3NP, odzkoušeno,uvedeno do normal provozu.“Zavolal jsem totiž servis, protože se v 3NP pořád dokola zavíraly a otevíraly dveře a další dveře odporně vrzaly. Fakturu na 1139,–Kč jsem odmítl proplatit, protože je podle mne výtah v záruce a závada nebyla způsobena provozovatelem. Jaký máte na to názor. Děkuji všem.Hercig,Ostrava.
Můžete mi někdo poslat, prosím, odkaz na web stránky, kde bych našla kompletní formulář, jak má vypadat ZL na nový výtah? Nemůžeme se se zhotovitelem domluvit ( bohužel, nemáme detailně řešeno v SoD ani servisní smlouvě), co je a není záruční oprava a jak si pohlídat, že o záruční opravu opravdu jde. Má být zkušební provoz výtahu prováděn až po protokolárním předání výtahu? Je nedořešení nedostatků ze stavebního deníků důvodem k nezaplacení poslední části FA za dílo? Co vše musí obsahovat ZL?
Když podám reklamaci tak písemně nebo alespoň mailem a ne neprůkazně telefonem.
Odpověď na vaši otázku byste měl nalézt v záručních podmínkách.
Jinak vzpomínám si, že jedou jsem řešil podobnou „závadu“ u našeho výtahu. Také se v jednom patře dveře stále zavíraly a otevíraly. Příčinou byla nečistota (kamínek) ve štěrbině vedení dveří. Na to by se záruka zcela jistě nevztahovala.
protože jsem ty lišty před tím,než jsem je zavolal, čistil. A kdyby ano,tak by tu práci museli odlišit od odstranění závady ostatních dvou dveří, které jen hlučně odporně vrzaly.
Zaruka je na dodavku a montaz.
V predavaci dokumentaci by mela byt zminka o udrzbe, co a kdy v jakých terminech.
To co popisujete vypada na udrzbu, je ale otázkou zda mohlo po tak kratke době dojit k uvolneni a zda je nutno tak často uvedene dveře seřizovat, ci je zavadou z montaze.
Jiny a spravny dotaz je co obsahuje smlouva o servisu, ze vůbec dojedou, ci havarijni vyprosteni osob nebo zaroven obsahuji pravidelnou kontrolu a udrzbu bez materialu.
Pravidelnym servisem odstraňujeme chyby z montaze, ale praxe nekdy ukazuje, ze ani 10 let pravidelného servisu nestaci.
Smlouva o sevisu může obsahovat cokoliv. Jedná se o to,že když se vyskytne závada, tak ji reklamuji v rámci záruky.Pravidelný servis samozřejmě platíme a tímto sevisem by se mělo předcházet závadám. A pokud se i přesto nějaká vyskytne, a je to navíc v době záruky, musí se,alespoň podle mého názoru,bezplatně odstranit.
a proto máme v servisní smlouvě větu, že si servisní firma bude pravidelně čistit vodící lišty dveří
Poslední komentáře