Extrémní situace - pasivní členové - zánik SVJ

Vložil lach (bez ověření), 6. Únor 2017 - 9:28 ::

V našem SVJ byl vždy problém s neúčastí vlastníků na shromážděních, takže při jakémkoli rozhodování jsme se pohybovali na hranici usnášeníschopnosti. V posledních letech je to ještě horší, některá klíčová rozhodnutí nebo změny tak není možné odhlasovat. Masivní neúčast členů na shromáždění není ve stanovách nijak ošetřena ( takže nelze ani schválit změny stanov, kde by třeba byly sankce za neúčast ).

Vymahatelnost stanov je taky problém, v domě jsou běžně k vidění různé projevy vandalismu, znečišťování a bezohlednosti.

K tomu přibyly potíže i s pasivitou a názorovou nejednotou výboru, který se bojí nebo neumí umravnit problematické členy SVJ ( i když dle stanov by je mohl i pokutovat, jenže nikdo neví jak postupovat ).

Reálně tedy hrozí situace, že i samotný výbor se rozpadne ( což bude zajímavé, jak si místopředseda, člen a předseda budou navzájem předávat a potvrzovat odstoupení z funkce… ).

Nový výbor zřejmě nevznikne, navíc nelze volit, když lidi na schůze nechodí a pořád na ně zvonit s prosíkem ať něco aspoň podepíšou už nikdo nechce.

SVJ by tak zřejmě zaniklo a správu domu i společných prosto by asi formálně převzal soud, který to reálně předá nějaké správcovské firmě, která už si svou péči bude umět naúčtovat do poplatků…

Chápu to správně ? Ví někdo, jak postupovat v situaci, kdy nelze skoro nic odhlasovat kvůli opakované neúčasti většiny členů na shromážděních, kdy je problém vymáhat plnění stanov, výbor se rozpadá a nikdo to dělat nechce ?

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil Sonita (bez ověření), 7. Únor 2017 - 17:59

    Zeptejte se na MMR, pí Schödelbauerová.

    Vložil Pavel II (bez ověření), 7. Únor 2017 - 17:46
    1. Jeden dobrovolník obejde všechny vlastníky s podpisovou listinou na které je v hlavičce meritum záležitosti, kterou podpisem schvalují.
    2. Od vlastníků získat buď generální nebo jednorázovou plnou moc.
    3. Změnit stanovy a dopnit tam hlasování per rollam.
    Vložil asi tak (bez ověření), 6. Únor 2017 - 10:11

    Neblábolte. Aby svj zaniklo, tedy přestalo existovat, tak to musí podepsat 100% vlastníků. Vzhledem k tomu, že jsou pasivní, nic takového nehrozí. SVJ bude u vás ještě dlouho existovat.

    Vložil VN (bez ověření), 6. Únor 2017 - 9:50

    ale sankce za neúčast na shromáždění (apropo stejně tak jako jakékoliv jiné sankce) je krok špatným směrem.Účast na shromáždění je právo , nikoliv povinnost. Musíte vymyslet , jak ty lidi na shromáždění dostat jiným způsobem (striptýz nějaké vnadné sousedky :-) , nebo třeba by mohla být cesta odpuštění části plateb..pokud si jako výbor necháte odhlasovat velké odměny…poté se jako výbor můžete části odměn ve prospěch těch co přijdou na shromáždění vzdát..) Pokud nedokážete dát dohromady funkční výbor , poté si najděte externí členy výboru s tím , že je budete muset řádně zaplatit. Tomu výboru můžete dát stanovami takové pravomoci , aby to moc nevadilo , pokud nebude shromáždění usnášeníschopné. Jenže pak musíte zase vymyslet nějaké kontrolní mechanismy , jak výbor uhlídat , aby vám společenství nevytuneloval.. Lidem musíte vysvětlit (vím , že to není vůbec jednoduché) , že jde o ně. A že pokud nebude výbor , nebude nikdo nic v domě řešit. A tudíž i ti pasivní , kterým zrovna začne zatékat do bytu budou mít smůlu. Neboť nikdo nebude oprávněn uzavřít za SVJ smlouvu se stavebníkem…

    Vložil tep (bez ověření), 7. Únor 2017 - 9:19

    Napište na papír, co chcete odhlasovat. K tomu přiložte hlasovací listinu, na kterém bude nahoře napsané, o čem se hlasuje a pod tím bude číslo jednotky, kdo hlasoval, datum kdy vlastník hlasoval, jak hlasoval a vlastnoruční podpis hlasujícího. Až nashromáždíte podpisy vlastníků se čtvrtinou vlastnických podílů, hlasování bude platné, a až získáte souhlas vlastníků s polovinou vlastnických podílů, bude to odhlasované. Pak s výsledkem hlasování musíte seznámit všechny vlastníky jednotek – u nás dle stanov to stačí vyvěsit na nástěnku v domě. Ještě je dobré na začátku akce oznámit začátek hlasování per rollam, o čem se hlasuje a kdo má hlasovací podpisové archy – na každém musí být o čem se hlasuje atd. Oznámením předejdete tomu, aby se někdo cítil odstrčený a pomůže Vám to rychleji sesbírat potřebný počet hlasů. Pokud nesouhlas vyjádří vlastníci s polovinou hlasů, tak to, co jste chtěl prosadit, neprošlo a jako přehlasovaný vlastník máte možnost se obrátit na soud, aby o věci rozhodl.

    Vložil Hlasování (bez ověření), 7. Únor 2017 - 9:39

    Slova: „Až nashromáždíte podpisy vlastníků se čtvrtinou vlastnických podílů, hlasování bude platné,“ jsou nesmysl v rozporu s § 1214.

    Vložil Rudy (bez ověření), 6. Únor 2017 - 11:57

    Napsal/a jste: „nebo třeba by mohla být cesta odpuštění části plateb..pokud si jako výbor necháte odhlasovat velké odměny…poté se jako výbor můžete části odměn ve prospěch těch co přijdou na shromáždění vzdát..“

    A to byste ty odměny danili komu? Členům výboru, či vlastníkům v jejich prospěch se členové výboru odměn vzdali? Jsem přesvědčen, že takové přerozdělování odměn členům výboru ve prospěch přítomných na shromáždění by bylo v rozporu s dobrými mravy.

    Vložil lach (bez ověření), 17. Únor 2017 - 11:40

    Přesně tak. Je to absurdní, aby se lidem platilo za to, že přijdou na schůzi – dokonce na úkor odměn výboru, které u některých SVJ, včetně našeho, vycházejí v přepočtu asi na 3 koruny za hodinu ( když spočítám roční odměnu a čas, který reálně strávím nepříjemnými starostmi a prací kolem SVJ ).

    Každopádně mě překvapilo, jak nepozorně někteří četli původní dotaz. Vlastníci prostě nejsou schopni a ochotni přijít na hlasování, neotevřou dveře, když tam příjdete s podpisovým archem a někteří si ani nepřebírají poštu. To je extrémní pasivita a lhostejnost. A na to jsem se ptal, co dělat a jaký to může mít vývoj.

    Vložil kok (bez ověření), 6. Únor 2017 - 17:57

    … ale ten rozpor se zdravym rozumem prumerneho cloveka! kok.

    Vložil VN (bez ověření), 6. Únor 2017 - 12:06

    Samozřejmě , všechno je to důkladné analýze..

    Vložil MartinII, 17. Únor 2017 - 12:30

    Nevím, co je za problém hledat zde „odstoupení výboru“, „odvolání výboru“. Sice to je dlouhé čtení, ono je ale jednodušší založit nové vlákno a čekat pasivně na odpovědi a rady.

    Místo toho řešíte sankce za neúčast, pokuty pro problematické členy SVJ, jak si výboři budou navzájem předávat a potvrzovat odstoupení

    „SVJ by tak zřejmě zaniklo a správu domu i společných prosto by asi formálně převzal soud, který to reálně předá nějaké správcovské firmě, která už si svou péči bude umět naúčtovat do poplatků“

    Zrušení SVJ (dle vás zánik což je výraz který v NOZ u SVJ snad ani) řeší pokud to nevíte § 1215 a 1216, tak si ho aspoň přečtěte.

    Jak by dle vás proboha správu zrušeného (tedy již neexistujícího !!!) SVJ převzal soud a potom správcovská firma ?

    „Zrušení SVJ“ a „SVJ bez výboru“ je přeci něco úplně jiného. Když chcete něco v SVJ řešit, seznamte se s legislativou a hledejte na internetu. Já jsem tam řešení situace po neustavení (nezvolení, odvolání) výboru během chvilky našel (pokud ho nenajdete v záplavě vláken zde).

    • – – – – – – – – –

    NOZ umožňuje, aby SVJ „vedl“ jeden člověk, nemusí to být výbor a 3 členové. Tak se toho chopte.

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".