Doručování Českou poštou
Dobrý den,
dříve jsme v SVJ doručovali vlastníkům doporučeně s poštovními kódy „DR“. Nyní si nejsme jisti správností.
Od jisté doby nám Česká pošta nabízí kód „EK“ (Ekonomicky). Co ale skutečně „EK“ znamená? Kód „EK“ ještě v poštovních podmínkách z 7/2019 uveden nebyl. Ještě v minulém roce jsme z trasovacích výpisů České pošty vyčetli, že tzv. „Příprava zásilky k doručení“ započala v den převzetí zásilky max. druhý den. V r. 2020 je ale vždy rozdíl „Zásilka převzata do přepravy.“ a „Příprava zásilky k doručení“ min. 2 někdy 3 a dokonce 4 dny.
Co v minulosti se nám jevilo „bez zdržení za stanovenou cenu“, je nyní „zdrženo 2–3 dny“ za cenu „Ekonomickou“. Nebo to můžeme poslat „bez zdržení za cenu Expresní“.
Je to tedy správně: pojem „EKonomicky“ znamená pouze účelové zdržování zpracování resp. jde o způsob jak zdražit aby to nevypadalo jako zdražení. Anebo Poště křivdíme a objem zakázak se jí zvýšil tak extrémně, že většinu běžného musí odsouvat o X-dní?
děkuji za vysvětlení Tomáš
Komu se to nelíbí, tak mu nabídněte doručení datovou schránkou D+0 za 15 Kč, všichni ušetří, dodáno je ihned (lhůta pro vaše účely běží dnem dodání – kdy se zásilka dostala do dispozice adresáta, takže fakticky okamžikem odeslání). Je zbytečné na tomto fóru řešit obchodní strategii ČP s.p. – jednoduše si tím optimalizují náklady a EK zásilky doručují jen v rámci dovytížení :-)
OT: Bohužel já jsem ani jedno SVJ nedonutil používat datovou schránku, zápasím i s takovými troly v SVJ, kteří mi posílají vyúčtování NA DOBÍRKU a už to asi třetí rok řeší soudy.
Ne, nemám páky donutit SVJ, aby používali prakticky bezplatnou a bezpracnou datovou schránku. Většinou mi za zaslání vyúčtování poštou účtují nehorázné poplatky, které mi odmítají vyúčtovat.
o ČP se netřeba vyjařovat, ale pro vás je podstatný následek – forma je stejná, EK je pouze až o 10 PRACOVNÍCH dní zpožděno (tj fakticky v nejhorším případě doručení až 17tý den pokud podáte v pátek), bohužel s fikcí doručení dalších 10 dní se prakticky dostanete na 1 měsíc
proč to ČP dělá jste sám shrnul, prakticky zvyšuje zisk a „optimalizuje“ si následky vlastní neschopnosti vést úspěšně firmu, tím že spojuje trasy doručovatelek na sudé a liché dny, tj nemusí chodit na stejné místo každý den
co se týče informací z trackingu, pošta má mnohem více informací a dává jen kusé informace – když jsem podal DR psaní na Slovensko a pak porovnal výpisu trackingu ČP a slovenské pošty tak na slovenské jsem viděl i info o pohybu v česku včetně hodiny a minuty a lišily se od trackingu ČP, která navíc hrubě udává jen info o dni bez času
je to šlendrián a nehoráznost … doufejme že brzy třeba Zásilkovna zavede poštovní služby
Česká pošta i u zásilek do tuzemska zavedla dvourychlostní doručování, tak jako již dříve bylo běžné u zásilek do ciziny (za ekonomické a prioritní poštovné).
Poslední komentáře