Vložil lake, 4. Březen 2012 - 21:43

Stanovte si pravidla. To je základ. Pak teprve můžete trvat na jejich dodržování. Buď půjde o činnosti správy domu a pozemku, nebo půjde o služby spojené s užíváním jednotek. To je na rozhodnutí shromáždění.

  • Pokud činnosti zařadíte pod správu domu, pak je zajišťuje a platí SVJ (což znamená, že jejich hrazení probíhá ze záloh na správu domu).
  • Pokud si stanovíte, že jde o službu, určíte rozhodnutím shromáždění zároveň pravidla pro jejich zajišťování a rozúčtování (§ 11 odst. 4 ZoVB).

Rozdíl je tedy v tom, že u služeb je volnost ke stanovení pravidel: zajišťování svépomocí, nebo centrálně s placením např. paušálem, nebo podle podlahových ploch, podle počtu osob užívajících byt, podle počtu osob a psů, podle hodin provozu (sauna nebo mandlovna).

Služby nemusejí odebírat všichni; např. kdo neužívá zahradu, nehradí službu kosení trávy. Obdobně u výtahu je možno vyjmout z plateb byty v přízemí, atd.

Neuklízejícímu vlastníkovi můžete při neprovedení jeho úklidu objednat (na jeho náklad) úklidovou firmu, samozřejmě jen pokud si společenství řádně schválilo taková pravidla.

lake

Odpovědět příspěvkem do diskuse

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Tato informace bude zobrazena.
Diskuse je moderovaná - neslušné příspěvky, příspěvky mimo téma apod. mohou být odstraněny.