Vážený lake, děkuji za odpověď. Jsem si vědom toho, že jsem asi nepostupoval zrovna v souladu s předpisy. Dovolil bych si s Vámi však v některých věcech nesouhlasit. Ještě jednou zopakuji, že 10 let spoluvlastníci v rámci podílového spoluvlastnictví platili příspěvky, nebudu tedy říkat do fondu (proto jsem toto slovo dal do uvozovek), ale do společné pokladny podle svých spoluvlastnických podílů (30,–- Kč měsíčně na 1 podíl, 9 jich mělo 11 setin, 1 měl 1 setinu). Po vzniku SVJ jsem tyto naspořené peníze přijal do pokladny příjmovým pokladním dokladem k 1.1.2011 (peníze nepřiskákaly. Myslím, že jsem neměl jinou možnost, než naúčtovat tyto prostředky na stranu Dal účtu 324 způsobem, kterým jsem to udělal, tj. podle výše předpisů, jak se jednotliví spoluvlastníci za uplynulých 10 let podíleli na naspořených prostředcích. Přeplatky a nedoplatky jsem zaúčtoval na účet 311. Výše příspěvku na správu a provoz byla po vzniku SVJ odsouhlasena Shromážděním, vlastníci platí ve výši odpovídající jejich spoluvlastnickému podílu na společných částech domu, tj. v souladu se ZoVB. Důvod, proč na konci roku 2011 představuje podíl toho vlastníka, který měl spoluvlastnický podíl 1/100, na zálohách na správu a provoz domu pouhých 67 Kč, zatímco podíl dalších činí okolo 11 tis., jsem popsal v dotazu. Tolik tedy na upřesněnou. K Vašemu doporučení řešení vzniklé situace: zálohy ostatních vlastníků nelze snížit, dům po 10 letech zanedbání oprav a údržby vyžaduje další výdaje. Zbývá tedy zřejmě, aby ten dotčený vlastník uhradil do „fondu oprav“ určitou částku, ale jak tuto částku stanovit? Obávám se, že by bylo velmi obtížné mu důvod a částku srozumitelně vysvětlit.
Poslední komentáře