J.Hamouz napsal: „Stav „fondu“ k 1.1.2011 jsem rozdělil jednotlivým vlastníkům podle předpisů za léta 2001–2010.“
Stav fondu? Jakého fondu???
SVJ vzniklo ke dni 1.1.2011 a v tento den neexistoval žádný
„fond“. Počáteční stav všech účtů SVJ musel být NULOVÝ. Peníze
nemají nožičky, aby se zničeho-nic zjevily na účtu společenství, nebo
naskákaly do pokladny. SVJ mohlo teprve po svém vzniku přijmout
částky buď převodem na svůj bankovní účet, nebo v hotovosti (a
existují k tomu příjmové pokladní doklady).
Budu dále předpokládat, že SVJ přijalo od jednotlivých vlastníků jednotek konkrétní částky jako zálohu na správu domu a pozemku podle § 15 odst. 2 ZoVB. Podle úvodního dotazu je zřejmé, že výše prvních přijatých záloh neodpovídala spoluvlastnickým podílům na společných částech domu.
Podle ustanovení § 15 odst. 1 ZoVB „vlastník jednotky se podílí na správě domu v rozsahu, který odpovídá jeho spoluvlastnickému podílu na společných částech domu, není-li mezi vlastníky jednotek dohodnuto jinak.“.
Podle ustanovení § 15 odst. 2 ZoVB celkovou výši záloh pro tento účel stanovuje shromáždění. Konkrétní rozpis částek připadajících na jednotlivé vlastníky jednotek provádí výbor: „Výši částky a den její splatnosti sděluje vlastníkům jednotek výbor nebo pověřený vlastník.“.
Jestliže tedy došlo ke stavu, že vybrané zálohy některého z vlastníků jednotek jsou výrazně nižší, než odpovídá jeho spoluvlastnickému podílu, pak se samozřejmě dostal do „minusu“. Je věcí výboru, aby tomuto vlastníkovi předepsal buď jednorázovou zálohu, nebo mu zvýšil předpis měsíční zálohy tak, aby došlo k vyrovnání úrovně příspěvků. Stejného efektu lze docílit snížením záloh ostatním vlastníkům.
lake
Poslední komentáře